Ga naar inhoud

Z4 aankoopcriteria


zedvier

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum. Ik ben van plan mij een tweedehands Z4 cabrio aan te kopen, liefst een 2.5i met automaat van 2003 of 2004. Ik vind de wagen voor mij de juiste mix tussen comfort en sportiviteit hebben en het uiterlijk vind ik natuurlijk subliem. Ook wil ik de mensen bedanken voor het mogelijk maken van dit forum.

Ik heb al met 3 verschillende Z4’s testgereden, allemaal 2.5iA’s van 2003. Wat mij opviel bij de testritten is de spoorgevoeligheid en springerigheid op oneffen wegen van deze wagens. Op sommige wegen moet je het stuur goed vasthouden met twee handen, of je wordt verrast. Twee wagens waren uitgerust met de 17’’ runflats en de andere met 18’’ runflats. Ik moet zeggen dat de banden zeker niet nieuw waren en bijna aan vervanging toe waren. Zou dit één van de oorzaken kunnen zijn van die spoorgevoeligheid of zou dit kunnen wijzen op problemen met de stuurinichting/stuurhuis die leden van het forum al aangaven als zijnde één van de grootste problemen bij de Z4? Alle drie de wagens waren van voorjaar 2003. Hoe kan ik bij een testrit opmerken dat er problemen zijn met de stuurinrichting, waar kan ik op letten?

Waar kan ik de Z4 update info vinden volgens modeljaar?

Ook de remmen vond ik niet echt krachtig gezien de power van de wagens (192pk). Misschien dat de remblokken sneller verslijten bij een automaat. Hoe kan ik dit checken bij een testrit dat het daadwerkelijk de remblokken zijn die ver versleten zijn en niet de underpowerde remmen of versleten banden?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen.

Link naar reactie
  • Reacties 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.