Ga naar inhoud

Gevoelige vraag


bobby

Aanbevolen berichten

Ik zag te koop staan een hele mooie Z3 1.8. Je moet weten dat ik nu een MX5 rijd. Maar sinds mijn zakelijke 318i ben ik verslingerd aan BMW.

Heefft iemand een argument waarom ik zou overstappen op een Z3 en

waar moet ik op letten bij de 1.8 met name.

Jullie input is van harte welkom

Dank

Bob

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Koop geen 1.8 ;) (dit heb je vast vaker gelezen), je krijgt na een maand spijt dat je geen 6-cilinder hebt gekocht. Ik denk dat de meeste 1.8/1.9ers hier op het forum dit zullen beamen.

Mocht snelheid echt niet van belang zijn (dat dacht ik eerst ook, en toch spijt...) plaats op het forum even over welke opties de wagen beschikt (ook bouwjaar e.d.), denk dat je dan genoeg commentaar krijgt!

Link naar reactie
Gast Gast_bobby

Zie onder de specificaties.

kleur : Atlantablauw metallic

interieur : zwart leder Oregon

softtop : stof, zwart

kap-afdekhoes : zwart

stuurbekrachtiging

airbag bestuurderszijde

airbag passagierszijdezijde

ABS (anti-blokkeersysteem)

startblokkering

centrale portiervergrendeling

boordcomputer

BMW M-Sport onderstel

sperdifferentieel (25%)

lichtmetalen velgen naar keuze

elektrisch bedienbare ramen

elektrisch bedienbare spiegels

verwarmde spiegels en portierslot

lederen stoelen Oregon zwart

stoelen elektrisch verstelbaar

in hoogte- en lengterichting

stoelverwarming op beide stoelen

BMW Business CD RDS radio/CD-speler

met extra Hifi Aktiv speakersysteem

windschot, neerklapbaar en uitneembaar

chrome-line voorruitstijl

lederen sportstuur

mistlichten aan voorzijde

nieuw chrome-line pakket :

* interieurset, 6-delig

* portiergrepen buitenzijde

* uitlaatsierstuk

* kentekenhouder achterzijde

* antenne

mistlicht achterzijde

derde remlicht

afdekhoes voor neergelaten softtop

Groet

Bob

Link naar reactie
Gast Gast_bobby

Gaat mij niet om de snelheid maar om het plezier.

Ook mijn huidige MX5 heeft niet heel veel vermogen toch rijd ik er altijd met heel veel plezier in.

De auto is van eind 96 en heeft 52000 km gelopen.

Groet

Bob

Link naar reactie
Koop geen 1.8 :D (dit heb je vast vaker gelezen), je krijgt na een maand spijt dat je geen 6-cilinder hebt gekocht. Ik denk dat de meeste 1.8/1.9ers hier op het forum dit zullen beamen.

;) ik ben heel blij met mijn 1,9 mijnheer Ivodl. Ik heb namelijk maar een auto nl die z3. En daar ga ik gewoon mee naar mijn werk. Leuk hoor een ;) maar: hoog verbruik, euro 98, meer belasting, duurder in onderhoud, bladiebla. Met de huidige benzineprijzen een goede reden IMHO. Zolang mijn werkgever geen sponsoring geeft rij ik lekker een 1.9. (ps hij is rap zat al moet je niet met het imprezavolk willen meedoen)

Link naar reactie
Zie onder de specificaties.

stuurbekrachtiging

airbag bestuurderszijde

airbag passagierszijdezijde

ABS (anti-blokkeersysteem)

startblokkering

centrale portiervergrendeling

elektrisch bedienbare ramen

elektrisch bedienbare spiegels

verwarmde spiegels en portierslot

lederen stoelen

stoelen elektrisch verstelbaar in hoogte- en lengterichting

lederen sportstuur

mistlichten aan voorzijde

mistlicht achterzijde

derde remlicht

Laat je niet piepelen door handelaartjes, dit zit standaard op alle Z3's.

Link naar reactie
Koop geen 1.8   :D (dit heb je vast vaker gelezen), je krijgt na een maand spijt dat je geen 6-cilinder hebt gekocht. Ik denk dat de meeste 1.8/1.9ers hier op het forum dit zullen beamen.

:angry: ik ben heel blij met mijn 1,9 mijnheer Ivodl. Ik heb namelijk maar een auto nl die z3. En daar ga ik gewoon mee naar mijn werk. Leuk hoor een :m: maar: hoog verbruik, euro 98, meer belasting, duurder in onderhoud, bladiebla. Met de huidige benzineprijzen een goede reden IMHO. Zolang mijn werkgever geen sponsoring geeft rij ik lekker een 1.9. (ps hij is rap zat al moet je niet met het imprezavolk willen meedoen)

Neem mijn woorden terug Napoje, Laat ik dan zo zeggen dat als je eenmaal nog voor de keuze staat dit toch zeker goed te overwegen.

(Gebruik mijn auto ook dagelijks, zo goed gaan de "zaken" nog niet dat er 2 bolides voor de deur staan :D )

Dit is 'em zeker:

b89-14.jpg

Zal toch voor die prijs proberen de hardtop en die 'andere' velgen voor een zacht prijsje erbij te krijgen.

O, over de hardtop schrijven ze:

De meerprijs hiervoor bedraagt € 1.390,- en dat is ongeveer de helft van de nieuwprijs.

:rolleyes:

Link naar reactie

Ja die verkopen ze los voor € 1600 :rolleyes: in mijn kleur! Ja ik ben niet gek. Wat denken al die nederlandse handelaartjes wel niet. De helft... bekijk het effe, heeft ie zeker een gouden binnenwerk ofzo. :angry:

Link naar reactie
nieuw chrome-line pakket :

* interieurset, 6-delig

* portiergrepen buitenzijde

* uitlaatsierstuk

* kentekenhouder achterzijde

* antenne

Dat chrome-line is ook voor uitleg vatbaar. Een chroomkleurige antenne en kentekenplaathouder (en sierstuk?) is niet origineel BMW, nooit geweest. Maar het staat wel leuk, misschien :rolleyes:

BRMS verkoopt wel zelf van die pakketjes, dus daarom zullen ze het er wel bij zetten. Geen probleem verder, maar het lijkt alleen of het officieel BMW is ...

Link naar reactie
(en sierstuk?)

Op de uitlaat...

Dat snap ik :angry:

Maar ik bedoel: ik vraag me af of BMW dat bij het exterieur Chrome Line pakket ingebrepen had/heeft... :rolleyes:

:m:

Link naar reactie
Koop geen 1.8 :m: (dit heb je vast vaker gelezen), je krijgt na een maand spijt dat je geen 6-cilinder hebt gekocht. Ik denk dat de meeste 1.8/1.9ers hier op het forum dit zullen beamen.

Mocht snelheid echt niet van belang zijn (dat dacht ik eerst ook, en toch spijt...) plaats op het forum even over welke opties de wagen beschikt (ook bouwjaar e.d.), denk dat je dan genoeg commentaar krijgt!

Ivo,

Is inderdaad tricky voor "de meesten" te praten, maar je hebt mijn maag (zoals ze hier bij ons plegen te zeggen): eenmaal zescilinder altijd zescilinder, die sound, die power onderin, lekker relaxed in zijn drie de bocht om, die mooie brede kont (bij de pre-facelift) en met dat (meer)verbruik valt best mee :D

Verder denk ik dat er straks bij de verkoop meer mensen op de stoep staan voor een zescilinder dan voor een viercilinder :D

......en Bobby die zescilinder is gewoon meer plezier :rolleyes::angry:

Uiteraard allemaal IMHO, IMHO B)

Link naar reactie

1.8 of 2.8 kan afhankelijk zijn van het jaarkilometrage.

Heb hem (2.8) zelf als 2e auto en bij 8000km is elke km een waar (betaalbaar)genot. Een keer lekker doorhalen of rustig touren is met een 6-cylinder een waar genot. Nog niet te spreken over het fantastische geluid....... geen radio nodig :rolleyes:

Leg je oor een keer te luister bij de Z3club (helaas zijn tourritten dit jaar voorbij)

Succes bij je keuze

Link naar reactie
(helaas zijn tourritten dit jaar voorbij)

maar dir Forum heeft zondag nog wel een meeting waar 1.8, 1.9, 2.0, 2.8, 3.0 en M 3.2 te horen/zien zijn :rolleyes:

Link naar reactie
(helaas zijn tourritten dit jaar voorbij)

maar dir Forum heeft zondag nog wel een meeting waar 1.8, 1.9, 2.0, 2.8, 3.0 en M 3.2 te horen/zien zijn :huh:

Ja Ivo?? Is het hele gamma aanwezig :rolleyes:

Jaja, volgens mij is het hele gamma aanwezig:

Bijvoorbeeld:

Ivodl: 1.8

Napoje: 1.9

Ikke: 2.0

Huub: 2.8

Superduper : 3.0

Spreekt voor zich: M 3.2 :blink:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.