Ga naar inhoud

Probleempje met Tuner


Enzo Sebastian

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb al even laten doorschemeren dat ik problemen had met de FM-ontvangst van mijn in Engeland gekochte autoradio. Nu heb ik vandaag een nieuwe Pioneer DEH-P55BT gekocht, heel mooi ding met instelbare verlichting, past echt perfect in een Z3. Maar helaas. De FM-ontvangst op deze radio was ook weer 0. Nu schijnt het volgens de dealer die hem ingebouwd heeft te liggen aan de tuner-kabel, die in de tuner-ingang van de radio gaat. Hoe kan ik zoiets bestellen? Moet ik dan bij de BMW dealer terecht? Of toch maar even naar Reeuwijk bellen... Als iemand enig idee heeft van wat zoiets zou kosten en waar je het onderdeelnummer zou kunnen vinden, hoor ik het graag. Overigens, deze autoradio bevat Bluetooth met een bedrade microfoon die je via de achterkant langs allerlei omwegen in het dashboard in bijvoorbeeld je zonneklep kan bevestigen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Lijkt me wel een klusje voor Reeuwijk-Ruud, maar vroeg me gewoon af of zoiets goed te doen is in de Z3...

Ik hoor het graag als iemand een idee met me kan delen!

:muur:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Niet zo fraai dat de FM ontvangst niet in orde is. :muur:

Check deze pagina eens voor alle onderdelen mbt audio in een 2.8 Roadster.

hier staat de antenne, met partnumbers en prijzen

NDg0ODBfcA==.png

Maar voordat je van alles gaat bestellen/regelen, heb je de verbindingen al eens gechecked. Het zal niet de eerste keer zijn dat een perfect werkende antenne om zeep geholpen is door een carkit-antenne montage of zo.

Link naar reactie

Ik heb de originele spriet EN zo'n klein stokje, maar daar zit totaal geen verschil in helaas :muur:

Overigens, volgens de man van de inbouw lag het aan de antenne-connector die voorin zit, de plug die je in de radio stopt bij inbouwen. Volgens hem hoort het metaal van de plug contact te maken met het koperdraad en de was in de plug. Dat was bij mij, inderdaad zoals ik heb gezien, niet echt het geval. Er zit een stuk witte was (soort kaarsvet) in de plug, met daarin een stuk koperdraad. Dat koperdraad moet in contact komen met het metaal van de plug (de buitenkant, die je in de radio plugt). Ik kan dus alleen niet het artikelnummer van dat ene onderdeel vinden, ik vraag me namelijk af hoeveel het kost om zoiets te vervangen. Anyway, misschien toch het beste om eerst de opinie van Reeuwijk Ruud af te wachten voordat ik weer m'n pinpas trek.

Link naar reactie

Ik ken deze plug niet

Maar in algemene termen:

Het is een afgeschermde kabel > net zoals je COAX kabel van je TV

De signaal kabel is de middelste kern > deze zal in de pen van de plug moeten zitten.

De gevlochten buitenkabel is de afscherming en wordt bij een coax connector aan de buitenkant gemonteerd.

Link naar reactie

Ruud, wat een toppertje weer! Vanmiddag ben ik even geholpen door onze eigen Reeuwijk-Ruud, en de tuner doet het weer helemaal perfect! :kicking:

Het was een priegelwerkje van bewerken van koperdraad, maar Ruud heeft het hem geflikt! Ik reed terug met Q-Music om me heen :ok:

Ruud, thanks!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.