Ga naar inhoud

Winterbanden


napoje

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of ik winterbanden moet monteren. Als je uit het zuiden des lands komt kan ik dat wel begrijpen. Maar heeft het echt veel zin als je zoals ik ergens woont waar alles vlak is en rechttoe rechtaan?

Zoveel sneeuw hadden we nou ook niet de laatste jaren.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Winterbanden monteren heeft niet 100% alles te maken met sneeuw. Ze hebben gewoon meer grip, met name als het kouder is dan 7 graden, waar normale zomerbanden veel stugger worden en dus minder "plakken".

Bovendien is in mijn ervaring ook het weggedrag bij veel regen veel beter bij winterbanden. Daarom komt er (na mijn lease-auto) nu ook een setje onder de M Coupe.

En je zomerbanden slijten minder + je zomervelgen worden niet aangetast door pekel :D

Link naar reactie

Klopt als een bus mannen, onder de 10 graden gaat het lonen en als ik met de kids ga sleeen op het hoogste punt van Nederland is het lullig als je de berg niet opkomt zoals die mannen/vrouwen met hun zomerbandjes, zeker de achterwielaandrijvers :D

Kwestie van een keer aanschaffen dan slijt je in de winter de winterbandjes en in de zomer de zomerbandjes :D

Link naar reactie

en mijn Conti WinterContacts TS790 liggen weer op de Alfa, klaar voor de winter :o

(en natuurlijk hebben die lui van de KwikFit mijn velgen weer eens beschadigd :lol: , lease-auto's hebben zo hun nadelen, maar ook veel voordelen ;) )

Link naar reactie
en mijn Conti WinterContacts TS790 liggen weer op de Alfa, klaar voor de winter :o

(en natuurlijk hebben die lui van de KwikFit mijn velgen weer eens beschadigd :lol: , lease-auto's hebben zo hun nadelen, maar ook veel voordelen ;) )

Wissel je die banden om en gebruik je dezefde wielen dan? (duur?)

Link naar reactie
beneden de 7 graden werken ze al stukken beter dan normale banden.

ik heb nog een setje liggen in prima staat, continental wintercontact op stalen velg, voor 250,-- kun je ze krijgen

grt sander

Sorry sander, een stalen velg, dat ga ik mijn auto niet aandoen :lol:

Link naar reactie
en mijn Conti WinterContacts TS790 liggen weer op de Alfa, klaar voor de winter  B)

(en natuurlijk hebben die lui van de KwikFit mijn velgen weer eens beschadigd  :lol: , lease-auto's hebben zo hun nadelen, maar ook veel voordelen  :o  )

Wissel je die banden om en gebruik je dezefde wielen dan? (duur?)

Yep, banden worden 2x per jaar gewisseld. Dat is inderdaad duur, maar de leaseboer betaald B) Alternatief is zelf (!) stalen velgen kopen ... dat doe ik dus niet, 'k vind het wel best zo ;)

Link naar reactie
Ik heb nog een aantal sets liggen tussen de 100 en 200 Euro.

Vr. groeten Levinus Makkinje

055-543 13 01

@ Levinus Makkinje,

Heb je iets in 215x45 R17 of 225x45 R17? En zoja voor hoeveel €?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Car Gallery de Adelaar Apeldoorn
Ik heb nog een aantal sets liggen tussen de 100 en 200 Euro.

Vr. groeten Levinus Makkinje

055-543 13 01

@ Levinus Makkinje,

Heb je iets in 215x45 R17 of 225x45 R17? En zoja voor hoeveel €?

De setjes (gebruikte) winterbanden zijn 15 inch op stalen velgen met wieldoppen.

Kan ook nieuwe banden leveren tegen scherpe prijzen maar dan moet ik weten welk merk en welke snelheidscodering je wilt voordat ik een prijs kan geven.

Met vriendelijke groeten,

Levinus Makkinje

Link naar reactie
beneden de 7 graden werken ze al stukken beter dan normale banden.

ik heb nog een setje liggen in prima staat, continental wintercontact op stalen velg, voor 250,-- kun je ze krijgen

grt sander

Hoi Sander,

Ik had je al eens eerder gevraagd of je ze nog had liggen. Ja dus ;)

Wat voor maat hebben die velgen en banden? Ik heb er wel belangstelling voor.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb nog een winterbanden vraagje. Kan ik die monteren op mijn style 18 velgen? Ik heb wel eens gehoord dat winterbanden niet te breed mogen zijn. Maar ik heb nu 225 en 245 zomerbanden d'r op. Dus dat is best nog wel breed.

Kan ik dan mijn Michelin Pilotsport 2's 2hands verkopen of wil niemand die hebben? Of kan ik ze aan de bandenboer aanbieden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.