Ga naar inhoud

Bagagedrager


KoenC

Aanbevolen berichten

Vermits ik mijn Z3 QP ook wil gebruiken om de MTB en de snowboards mee te vervoeren, ben ik op zoek gegaan naar een bagagedrager voor op het dak. Bij de BMW stealer is er natuurlijk een drager beschikbaar (Mijnheer, die is specifiek voor de Z3 coupe, daar gaat u tweedehands geen alternatief voor vinden en kost maar 236EUR :thumbup: ). Via Thule is er niks beschikbaar voor de Z3 QP

Na wat googlen, heb ik via een Duits Z3 forum gevonden dat de Z3 QP dakdragerbevestigingspunten dezelfde zijn als bij een E39 5 serie sedan. De standaard drager voor de E39 moet wel wat aangepast worden aan de achterste drager. De dwarsligger is een beetje te lang, zodat de 2 voetjes niet dicht genoeg bij elkaar kunnen gebracht worden om op de Z3 te plaatsen.

Dus, op de Thule website op zoek gegaan naar een bagagedrager voor E39 5serie sedan. Blijkt dat die bagagedrager ook past op een Saab 9-3 Sport.

Dit gaf me genoeg info om wat op de tweedehands websites te gaan kijken. Uiteindelijk een gebruikte set dragers kunnen kopen voor 45EUR! Nu moet ik enkel nog de achterste dwarsligger lichtjes aanpassen (een beetje verder uitfrezen van de sleuf waarin de voetjes bewegen).

Misschien dat dit ook bruikbaar is voor anderen hier op het forum. Ik zal ook een paar foto's nemen van het aanpassingsproces.

KoenC

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom vind ik mensen met een opgepoetste opel vectra saab 93 toch altijd zo ongelooflijk KEE. Zelfs de manier hoe de dame met gestrekte benen vooroverbuigt, normaal eerder een teken van blood-rerouting to downunder, geeft me hier geen ene picobar drukverhoging.

[back on topic] Goede bijdrage Koen. Zeker als 9de post. Er zijn wel meerdere skiboxen die ook op de QP passen, echter daar ik geen dure fietsen/skies/snowboard mens ben, huur ik altijd lokaal. Scheelt een boel geld, zorgen en geeft mij de kans om gewoon te rijden zoals ik wil.

Link naar reactie

Top research Koen! :ok:

Voor de coupe rijders die (het geluk hebben) de coupe als daily drive te hebben, inclusief vakanties, een goede tip! :notworthy:

Link naar reactie

Wat achtergrondinfo:

Vanaf half november zal ik voor mijn nieuwe job 3 weken op 4 ten NO van Milaan zijn, en de Z3 zal hoofdzakelijk daar vertoeven. Maw op 1-2 uren rijden leuke bochten voor de Z3, leuke bergen voor de MTB in de zomer en voor het snowboard in de winter :notworthy: Dus met dat in het achterhoofd ben ik op zoek gegaan naar een bagagedrager en een setje winterbanden.

KoenC

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb voor mijn Z3 coupe net mijn dakdragers binnen. Besteld via www.autovoordeelwinkel.nl wel ruim 3 weken levertijd maar heb ze vandaag getest en het werkt. Ik heb ze ook voor de fiets. Via Aubu.de heb ik de houders voor de fiets besteld die lekker klein zijn en goedkoop (50euro). De dragers waren 129 euro tegen de 230 die de BMW dealer vroeg...

foto's heb ik ff op hyves gezet. Ik kan niet zo snel hoe dat hiero moet

http://bmwz3.hyves.nl/

Link naar reactie

Nog een foto in het rijtje van all purpose Z3 QP's :muur: Nu de fiets nog wassen :unsure:

20081111_z3_allpurpose.gif

De Thule bagagedragers voor de Saab 9-3 Sportsedan, BMW 5 E39 sedan, staan niet helemaal loodrecht op het dak van de Z3 door een andere kromming van het dak. Het resultaat is echter goed genoeg. Op de achterste drager gewoon de sleuf in de dwarsligger waarin de voetjes bewegen aan elke kant 5cm uitgefreesd/geboord.

Kostprijs = 45 EUR voor de tweedehands drager + 99 EUR voor de Thule 591 fiesthouder (superkwaliteit) + uurtje knutselwerk

KoenC

PS Effen de fiets ook voorstellen: Een Stevens Fluent ES 2008.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb voor mijn Z3 coupe net mijn dakdragers binnen. Besteld via www.autovoordeelwinkel.nl wel ruim 3 weken levertijd maar heb ze vandaag getest en het werkt. Ik heb ze ook voor de fiets. Via Aubu.de heb ik de houders voor de fiets besteld die lekker klein zijn en goedkoop (50euro). De dragers waren 129 euro tegen de 230 die de BMW dealer vroeg...

foto's heb ik ff op hyves gezet. Ik kan niet zo snel hoe dat hiero moet

http://bmwz3.hyves.nl/

Hallo,

Vraagje over je dakdragers. Ben op zoek. Maar kan jij mij vertellen welke nummers ofzo? Ik kom niet echt verder bij de autovoordeelwinkel.

Gr

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.