Ga naar inhoud

Productie Z4 gestopt


RvE

Aanbevolen berichten

Op Autoweek lees ik net het volgende artikel:

Productie BMW Z4 gestopt

BMW is vorige week gestopt met de productie van de Z4 roadster in het Amerikaanse Greer. Ook de coupé wordt niet meer gemaakt. In de afgelopen jaren zijn bij de BMW-fabriek in het Amerikaanse Greer 200.000 Z4’s gemaakt. Dit jaar bleef het productieaantal steken op 9.300 exemplaren. De opvolger wordt volgend jaar verwacht en wordt in Europa gemaakt. Op de autoshow in Los Angeles, in november, wordt alvast een concept car van het nieuwe model getoond.

De productieplaatsen in de VS worden opgevuld door de nieuwe X3. Van die kleine SUV verdwijnt de productie juist uit Europa. Als de X3 productie is verhuisd, worden alle X-modellen van BMW in de VS gemaakt. De nieuwe Z4 gebruikt componenten van de 3-serie, die ook in Europa wordt gebouwd. Het is dus gemakkelijk voor BMW om de productie van de nieuwe roadster in de buurt te houden.

De Z4 coupé is maar twee jaar in productie geweest en kent maar twee uitvoeringen. Daarmee is het een exclusief model geworden. Dat is ook bij de Z3 coupé het geval geweest. Inmiddels wordt dat model volop vanuit Duitsland geïmporteerd. “Er rijden in Nederlands inmiddels meer Z3 coupés rond dan er ooit nieuw zijn verkocht,” weet de importeur te melden.

Zou de importeur het echt in de gaten houden? Ik ben wel benieuwd hoeveel Z3 coupe's er ooit verkocht zijn in NL en hoeveel er nu op kenteken zijn. Zowiezo ben ik erg benieuwd hoeveel van de 200.000 Z4's coupe's zijn geweest. Met maar twee jaar op de markt (tegen vijf jaar voor de roadster) kunnen het er geen tienduizenden zijn (Z3 coupe was 18.000).

Waarom de bij het artikel toegevoegde foto van een Z3 :foto: coupe in de richting van het brandhout wijst, is me een raadsel ;) :

0504669498f568329f6c7680edeb3d9a.jpg

(Zowiezo duidelijk een fotoshop: de scenery ziet er Amerikaans uit, de :ok: coupe is geen Amerikaanse uitvoering :blink: )

En weet iemand welke kleur deze Z4 :m: coupe heeft, ziet er wel :muur: uit zo:

f804da01d9dbe5a89e7171efe6a6ece5.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb ooit eens gelezen: 21 MQP's :blink:

Volgens mij hebben "we" er nu op het forum al meer dan 21 van de ;) coupe. (Huub's lijst eens checken).

EDIT: er zijn 23 :m: coupe's in Huub's lijst (die van Jeroen en Pieter-Jan niet meegerekend, die hebben het geluk in Belgie te wonen :ok: ). Killabee staat trouwens nog op 2.8, dus die heb ik meegeteld als :m: (wel verrassend veel mensen die gecrashed zijn in een coupe, waar zou dat aan liggen :foto: :muur: )

Mijn eigen coupe is in ieder geval een originele Nederlandse :m:

Ik wilde net de naam van de kleur van de Z4 :m: coupe hierboven opzoeken in de configurator. Staat de Z4 er niet meer bij!

Z4%20niet%20meer%20in%20configurator.JPG

Link naar reactie

Hey Ruud,

Kom net terug van het Duitse Z Roadster forum en "toevallig" daar in de Z4 threads aan 't snuffelen.

Daar ging het dus net over de aantallen, heb het effe voor je gekopieerd.

ah im anderen Thread steht's besser: knapp 200.000 Z4 insgesamt.

Also 17.000 Coupés und eben bald 180.000 Roadster

Ich schätze, dass es keine 5.000 M-Coupés geben wird ...

Exclusief zoals de Z3 Qp ? Yes sir, indeed...

En oh ja, de kleur is volgens mij Sepang Bronze (ook net daar gezien... :D )

Link naar reactie
Hey Ruud,

Kom net terug van het Duitse Z Roadster forum en "toevallig" daar in de Z4 threads aan 't snuffelen.

Thanks Frank! We betrappen elkaar steeds vaker op het snuffelen naar Z4 coupe's ( :fiew: & :fiew: ) :ok:

We hebben het al eerder over Z3 coupe aantallen gehad in dit topic van een tijd terug. De cijfers nog een keer:

hier staat een PDFje met alle aantallen. (de Z3 staat bij de E36 op pagina 16)

Productie-aantallen van de Z3

Z3 coupe 11460

Z3M coupe 6291

Totaal coupe's: 17751

Z3 roadster 263887

Z3M roadster 71241

Totaal roadsters: 338128

Als die 17.000 stuks van de Z4 coupe klopt, dan heeft het model relatief tot de tijd dat ie leverbaar is geweest beter verkocht. Maar nog steeds exclusief!! :D

Link naar reactie
Thanks Frank! We betrappen elkaar steeds vaker op het snuffelen naar Z4 coupe's ( :fiew: & :ok: ) :ok:

Als die 17.000 stuks van de Z4 coupe klopt, dan heeft het model relatief tot de tijd dat ie leverbaar is geweest beter verkocht. Maar nog steeds exclusief!! :fiew:

Niet echt, vrees ik.

Op dat zelfde duitse forum heeft men het over Z4 Qp's die aan Sixt Rental cars werden aangeboden aan dumpingprijzen.

En er staan ook nog heelwat qp's bij duitse dealers met een paar duizend kilometer, zogenaamde "Vorfuhrwagen".

Volgens hun heeft BMW de Z4 QP aan de normale aantallen geproduceerd, maar na een zestal maanden de produktie naar beneden moeten bijstellen.

Ikzelf ben er echt nog niet uit... Ik vind 'm veel te "mainstream" om origineel te zijn. Zet er een Nissan 350Z naast en een leek herkent ze niet uit mekaar.

Dat heb je niet met onze "turnshoe" :D

Link naar reactie
Op dat zelfde duitse forum heeft men het over Z4 Qp's die aan Sixt Rental cars werden aangeboden aan dumpingprijzen.

Kijk eens aan, daar kun je er gewoon een huren (check deze pagina helemaal naar beneden). Hebben ze ook een vestiging aan de Ring?? : :D

Ikzelf ben er echt nog niet uit... Ik vind 'm veel te "mainstream" om origineel te zijn. Zet er een Nissan 350Z naast en een leek herkent ze niet uit mekaar.

Dat heb je niet met onze "turnshoe" :fiew:

Je zou de Turnshoe ook niet weg hoeven doen, Z-coupe's sparen is ook leuk! :fiew: (ik doe wel een paar van mijn flipperkasten weg, daar heb ik dan geen tijd meer voor).

Link naar reactie
voor kleuren kun je toch altijd in Belgie terecht!

Cool! Ik heb een bookmark naar diezelfde pagina voor de Z3, al veelvuldig gebruik van gemaakt!

Deze gaat ook weer de bookmarks in! Thanks :D

Link naar reactie
Je zou de Turnshoe ook niet weg hoeven doen, Z-coupe's sparen is ook leuk! :fiew: (ik doe wel een paar van mijn flipperkasten weg, daar heb ik dan geen tijd meer voor).

Lijkt me wel wat moeilijk te verkopen hier... :D

De Z3 staat nu al "op overschot" en dan nog in onze enige garage. Je wil niet weten hoe vaak m'n vrouw al zei dat ie alleen maar plaats inneemt en "onder de voeten staat".

Gelukkig krijg ik bij onze gezamelijke uitjes ze wel weer om zodat ze begrijpt dat dit een unieke gelegenheid is om mooie omgevingen te verkennen, rustig met z'n tweetjes of in gezelschap van andere "enthousiasten". Maar om nu te gaan zeggen dat we d'er nog eentje naast gaan zetten... :fiew:

Link naar reactie
Je wil niet weten hoe vaak m'n vrouw al zei dat ie alleen maar plaats inneemt en "onder de voeten staat".

Maar om nu te gaan zeggen dat we d'er nog eentje naast gaan zetten... :fiew:

Okay, ander uitgangspunt dan bij ons thuis. De Z3 coupe is al sinds 1998 de droomauto van Simone :ok: . Het heeft even geduurd voordat ook ik het briljante in het ontwerp van die auto zag, maar dat is nog op tijd goed gekomen (anders had ik nu een Audi TT en een :ok: Simone gehad :fiew: ).

Dus als er een Z4 coupe komt, blijft de Z3 coupe. Als we zouden moeten kiezen voor een van de twee, zouden we de Z3 coupe houden. :D

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Jawel, de uitverkoop is begonnen: Aanbieding voor Z4 coupe 3.0 si Executive leasen

1214 euro per maand op basis van 48m/20.000km.

Als ze de voorraad auto's nu ook nog via de reguliere verkoopkanalen gaan "dumpen" geeft dat vast de tweedehandsjes op de markt een duwtje in de goede richting! :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.