Ga naar inhoud

Blij met m'n nieuwe radio, thanks Ruud


Enzo Sebastian

Aanbevolen berichten

Afgelopen week heb ik in the U.K. een mooie autoradio gekocht voor relatief weinig centjes maar met veel opties. USB, Aux, MP3, Afstandsbediening (in een Z3 natuurlijk nodig he :rolleyes: ), en hij ziet er mooi uit. Ruud heeft 'm natuurlijk geweldig ingebouwd. Nu is het enige probleem: Hij pakt de Nederlandse radiozenders met gemak, en die klinken ook gewoon goed zonder haperingen of ontvangstverlies wanneer ik stilsta. Echter, wanner ik ga rijden valt het geluid om de seconde, en na een tijdje pakt hij helemaal niets meer.

Nu heb ik twee verschillende antennes: zo'n verchroomde shortstick en de originele van BMW. Ik weet dat de shortstick over het algemeen bij third parties-radio's slechte ontvangst geeft, maar momenteel is er niet eens een verschil wanneer ik de originele of de shortstick gebruik!

Waar kan dit aan liggen? Is de radio gewoon slecht? Of zit er ergens een aansluiting los waar ik (of die meneer in Reeuwijk, haha) even naar moet kijken?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Thanks :rolleyes:

Enzo

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wat zegt Ruud zelf hierover?

Ruud weet 't nog niet :schater:

ik heb er zo'n kleine/korte antenne op zitten,af en toe gaan de zenders ''lopen''

Link naar reactie

Nee dat is waar, Ruud weet het nog niet haha.

De relatie tussen goedkoop en duurkoop is juist eentje die ik altijd leg, maar als je dan op vakantie zo'n mooie autoradio tegenkomt met zoveel mooie functies voor nouja, om en nabij de 80 Euro, denk je daar toch even niet bij na.

Ik moet overigens zeggen dat de kwaliteit van de rest van de radio te vergelijken is met die van de duurdere Pioneers en Sony's. Dan heb ik het over materialen, uiterlijk en geluidskwaliteit.

Anyway, antenne maakt dus geen verschil! :rolleyes: :'(

Link naar reactie
Misschien de in de antennevoet ingebouwde antenneversterker defect/slechte massa/geen voeding? Haal de voedingskabel er eens af en kijk of het verschil maakt.

Ja maar dat zou vreemd zijn, aangezien ik met de originele BMW antenne geen probleem had bij de vorige radio. Ik ben dus wel bang dat het aan de radio ligt. Toch wel vreemd vind ik het, als ik stilsta is de ontvangst gewoon goed!

Link naar reactie
Ja maar dat zou vreemd zijn, aangezien ik met de originele BMW antenne geen probleem had bij de vorige radio. Ik ben dus wel bang dat het aan de radio ligt. Toch wel vreemd vind ik het, als ik stilsta is de ontvangst gewoon goed!

misschien een stationaire radio

Link naar reactie

Draadbreuk in de antennekabel, in de radio zelf, rotte antenneplug, verbinding antennekabel naar antenneplug niet goed, mogelijk (verder) kapotgegaan bij omwisselen radio's, enfin verzin het zelf maar...

Het is beter te zorgen voor een zo mooi motor- en uitlaatgeluid dat je geen radio aan wilt hebben :rolleyes:

Link naar reactie
Draadbreuk in de antennekabel, in de radio zelf, rotte antenneplug, verbinding antennekabel naar antenneplug niet goed, mogelijk (verder) kapotgegaan bij omwisselen radio's, enfin verzin het zelf maar...

Het is beter te zorgen voor een zo mooi motor- en uitlaatgeluid dat je geen radio aan wilt hebben :rolleyes:

Hm. Het motor- en uitlaatgeluid is mooi. Maar daar krijg je alsnog wel genoeg van na een tijdje, dat je toch Anthony Kiedis prefereert op de bas van Flea.

Link naar reactie

Heb min of meer hetzelfde probleem, ook nieuwe radio met DVD TV en carkit ingebouwd, geluid is op zich niet onaardig, maar ontvangst van de radio is slecht, Hilversum 1 tot 6 gaat wel maar de rest is heel slecht. Antenne gewisseld met andere auto, maar dat bracht geen verbetering. Heb inmiddles er mee leren leven en met een DVD met mp3tjes mis je de radio niet echt.

Link naar reactie
Het is beter te zorgen voor een zo mooi motor- en uitlaatgeluid dat je geen radio aan wilt hebben :mellow:

zo is het maar net... vorig jaar tocht door het Loire dal gemaakt met de 3.0 QP en kapotte BMW Business ;) 2500km's en de radio geen seconde gemist :sadder:

Link naar reactie
Heb min of meer hetzelfde probleem, ook nieuwe radio met DVD TV en carkit ingebouwd, geluid is op zich niet onaardig, maar ontvangst van de radio is slecht, Hilversum 1 tot 6 gaat wel maar de rest is heel slecht. Antenne gewisseld met andere auto, maar dat bracht geen verbetering. Heb inmiddles er mee leren leven en met een DVD met mp3tjes mis je de radio niet echt.

Ja, dat is nou het opmerkelijke. Woon zelf in Amsterdam. De zenders Radio Noord-Holland en andere lokale zenders zijn ook niet echt een probleem. Heel vreemd. Op de een of andere manier is het dus wel iets met de antenne... Ik zal Ruud maar 'ns bellen deze week...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.