Ga naar inhoud

Z3 Alarm


SemTex

Aanbevolen berichten

BMW Z3 Fans,

Op dit moment heb ik problemen met het alarm van mijn BMW Z3 2.8 de batterijen van beide afstandbedieningen zijn reeds vernieuwd.

Het probleem hij doet momenteel weinig of niets, demonteer ik beide accupolen dan gaat het alarm nog maar heel zacht en kort af.

Monteer ik mijn accupolen weer en activeer ik mijn alarm met de afstandbediening staat hij op alarm echter mijn centrale vergrendeling gaat niet op slot.

Vervolgens sluit ik de centralevergrendeling handmatig krijg ik een kort signaal van mijn alarm.

Bij het openen van mijn portieren en het afzetten van mijn alarm kan ik gewoon de afstand bediening weer gebruiken en werkt het ( dus ontgrendelen van de portieren en het alarm uitschakelen) vervolgens kan ik het weer niet inschakelen.

Vraag wat kan het probleem zijn ! en zit er een back-up accu in dit systeem en zo waar en is deze dan te vervangen.

Type alarm GEMEL Italia, 12 V 2600 Hz Type GS3-A (met losse afstandbediening)

Ik wacht in spanning af

Met vriendelijke groet,

Sem Gorter

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik kan je absoluut niet helpen met je probleem, slechts goedbedoeld er op wijzen dat je wellicht je telefoonnummers niet op een internetforum moet plaatsen, reacties kunnen gewoon via PM of een uitgeschreven email at adres punt nl :notworthy:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het probleem hij doet momenteel weinig of niets, demonteer ik beide accupolen dan gaat het alarm nog maar heel zacht en kort af.

Type alarm GEMEL Italia, 12 V 2600 Hz Type GS3-A (met losse afstandbediening)

Hoi Sem,

Ik lees dit bericht wat laat, maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn originele BMW alarm. Normaal hoor je bij mij als je hem afsluit 2 vrij luide pieps. In een keer was het opeens een stuk zachter en weer wat later was de normale piep weer terug. Zo ging het een tijd door tot hij helemaal bijna niet meer hoorbaar was(alleen als je bij de sirene ging staan). Aangezien ik zelf bij een garage werk, heb ik met een collega de sirene uit elkaar geschroefd en bleek de inwendige batterij geëxplodeerd te zijn, alle cellen lagen verspreid in de ruimte van de sirene. :nono: Ik wist niet wat ik zag. Om er zeker van te zijn, hebben we de sirene rechtstreeks op de accu aangesloten en die deed het nog. We wisten genoeg, dus het ding weer in elkaar gezet. Eigenlijk zou ik nog gaan zoeken naar een batterij, maar heb een gloednieuwe sirene kunnen kopen voor een leuke prijs, dus dat was niet meer nodig...

Ik hoop iets in de goede richting geholpen te hebben.

Succes ermee!

Groetjes,

Dave

Link naar reactie
Aangezien ik zelf bij een garage werk, heb ik met een collega de sirene uit elkaar geschroefd en bleek de inwendige batterij geëxplodeerd te zijn, alle cellen lagen verspreid in de ruimte van de sirene.

[nieuwsgier mode aan]

Uit elkaar geschroefd? Die van mij was helemaal gesealed en ik moest 'm open zagen. Of hebben we het hier over een andere sirene?

Ik vraag het omdat de batterijen in mijn noodstroom sirene ook kapot waren, maar dat ding beslist niet gemaakt is om van een nieuwe batterij te kunnen worden voorzien. En aangezien de huidige NiCds ook een keer kapot gaan, zou een versie waarin de batterijen wel vervangen kunnen worden welkom zijn!

Link naar reactie
Nuttige bijdrage Dave maar wat een verhaal.:Exploderende batterijen in je Z.

De Z heeft geen alarm(startonderbreker en volgsysteem niet meegerekend als zijnde alarm), maar mijn E36 wel en daarvan was de batterij van de sirene geëxplodeerd. :(

[nieuwsgier mode aan]

Uit elkaar geschroefd? Die van mij was helemaal gesealed en ik moest 'm open zagen. Of hebben we het hier over een andere sirene?

Ik vraag het omdat de batterijen in mijn noodstroom sirene ook kapot waren, maar dat ding beslist niet gemaakt is om van een nieuwe batterij te kunnen worden voorzien. En aangezien de huidige NiCds ook een keer kapot gaan, zou een versie waarin de batterijen wel vervangen kunnen worden welkom zijn!

Ja, uit elkaar geschroefd, originele BMW sirene (onderdeelnummer: 82119401509)... kijk maar hieronder:

afbeelding006an8.jpg

Deze afstandsbediening heb ik aan mijn BMW sleutelhanger, en zo ziet de sirene(uitschakelbaar d.m.v. sleutel) er van buiten uit.

afbeelding007kf5.jpg

afbeelding008cp5.jpg

afbeelding009xn6.jpg

afbeelding010su6.jpg

Nu hebben jullie het zelf kunnen zien... :thumbup:

Nogmaals, ik weet niet of je zulke NiCd's kan bestellen via internet...De sirene werkte zoals ik al eerder zei nog altijd perfect, het was puur die batterij! :rolleyes:

Link naar reactie
De Z heeft geen alarm(startonderbreker en volgsysteem niet meegerekend als zijnde alarm), maar mijn E36 wel en daarvan was de batterij van de sirene geëxplodeerd. :rolleyes:

Aha! Dank voor de foto's en het verhaal. Dat ziet er een stuk toegankelijker uit!

Zo'n NiCd is gemakkelijk te vervangen. 7,2V (= drie NiCds in serie) en 250 mAh, meer gegevens heb je niet nodig. Ziet eruit als een standaard pack, moet bij de electronica-onderdelen winkel wel te vinden zijn.

Zonder die batterijen doet het ding het ook wel, maar die batterijen zijn de noodstroom voorziening voor het geval iemand de accu loskoppelt. Dan heeft ie de ingebouwde batterijen nodig...

Dat zo'n NiCd cel stuk gaat is overigens schering en inslag. Je moet NiCds eigenlijk zien als verslijtonderdeel.

Link naar reactie

Mooie foto-topic Dave! :rolleyes:

Nogmaals, ik weet niet of je zulke NiCd's kan bestellen via internet...
Bij Conrad hebben ze een aparte site voor batterijen, staat vast iets bij wat dezelfde spanning heeft.
Link naar reactie

:wave: Heb even zitten zoeken, maar kon ze zo 1-2-3 niet meer vinden. Ancient technology kennelijk, is allemaal vervangen door Li of NI-MH gebaseerde batterijen.

Overigens schreef ik: drie NiCds in serie maar dat is niet helemaal juist. Het zijn er natuurlijk zes. Alleen zitten ze per twee aan elkaar, het zijn dus drie pakjes van ieder twee. Vroeger was dat de standaard verpakking van die dingen :thumbup: .

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 4 jaren later...

Beste mededenkers.

Mijn alarm is ook een GEMEL GS3-A met type 82929401934.

Van een op andere moment doet de sirene het niet meer.

Iemand suggesties?

Hoe kan ik de sirene direct (dus zonder de accu) testen?

En is het demonteren van de sirene o pzich slim/makkelijk?

Graag jullie hersenspinsels:-)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo allemaal,

Ik wil even een erg goede ervaring kwijt.

Omdat ik, zoals jullie weten, mijn auto op basis van taxatiewaarde heb verzekerd, heb ik een alarm laten plaatsen.

De kwaliteit is erg goed. Ook is er een remote control ingebouwd, omdat de ZZZ niet standaard van afstandbediening was voorzien.

De jongens hebben het super gedaan en ik ben erg tevreden. Zowel over de inbouw als over de afstelling en functies.

Een tip voor diegenen die dit nog van plan zijn. Erg goede kwaliteit / prijs verhouding.

Het bedrijf heet Fleet Access.

Inbouw vindt in alle regio's plaats.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.