Ga naar inhoud

Speling eind-demper


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody

Bonjour, op dit iets wat latere tijdstip... ;)

Even een inleiding, want ik kan nogal slecht uitleggen. :rolleyes:

Ik heb al sinds nov. 2007 een eindstukje van 2x76mm, voor mijn gevoel hoorde ik die voorheen nooit klapperen tegen mijn bumper (in horizontale richting)

Nu is de hele uitlaat er laatst af geweest voor het vervangen van koppelingsplaten en ik heb eigenlijk het gevoel dat er nu meer horizontale speling in zit, waardoor ik op klinkerweggetjes een beetje geklapper hoor.

Is dit denken jullie altijd al geweest en heb ik het waarschijnlijk niet eerder opgemerkt, of moet er toch iets wat strakker "aangedraaid" worden?

Gr.

Z3-Widebody

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bonjour, op dit iets wat latere tijdstip... ;)

Even een inleiding, want ik kan nogal slecht uitleggen. :rolleyes:

Ik heb al sinds nov. 2007 een eindstukje van 2x76mm, voor mijn gevoel hoorde ik die voorheen nooit klapperen tegen mijn bumper (in horizontale richting)

Nu is de hele uitlaat er laatst af geweest voor het vervangen van koppelingsplaten en ik heb eigenlijk het gevoel dat er nu meer horizontale speling in zit, waardoor ik op klinkerweggetjes een beetje geklapper hoor.

Is dit denken jullie altijd al geweest en heb ik het waarschijnlijk niet eerder opgemerkt, of moet er toch iets wat strakker "aangedraaid" worden?

Gr.

Z3-Widebody

Weet wat je bedoelt maar heb niet zo de oplossing. Zter op dit forum heeft dit probleem ook. Of en hoe hij dit heeft opgelost kun je hem vragen. Een oplossing is er zeker. Succes

Link naar reactie

ook de Z uitlaat hangt in rubbers. vervangen is een optie, maar het is waarschijnlijk dat de uitlaat na de koppeling reparatie niet precies zo is gemonteerd als voorheen. Als de verschillende delen een klein stukje ten opzichte van elkaaar verdraaid zijn, heb je aan de einddemper zo maar een centimeter meer of minder speling. Ik zou zeggen: op de brug zetten, uitlaat klemmen losdraaien (klein stukej is genoeg), en dan de uiltlaat zo draaien dat hij bij de bumper rondom evenveel speling heeft.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Bedankt voor de tips.

Die rubbers heb ik inderdaad bekeken, maar zorgen die juist niet voor het verticaal op zijn plaats houden van de uitlaat?

Ik ga daar in ieder geval nog even goed naar kijken,.. kan je het trouwens "zien" als die rubbers "op" zijn?

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.