Ga naar inhoud

Vervangen BMW radio door Pioneer


Aanbevolen berichten

Ik dacht even snel de originele BMW-radio te vervangen door een Pioneerradio met behulp van een ISO-connector. Alle kabeltjes lijken goed op elkaar aan te sluiten. Echter: geen geluid over de boxen voor (onderin). :angry: Wel hoge tonen via de tweeters. Ook de achterspeakers doen het normaal.

Navraag bij de BMW-dealer met het chassisnummer geeft aan dat er geen actief systeem in zit. Dus geen versterker die met de Pioneer geen stroom krijgt en met de originele wel.

Oorzaak niet voorhanden. Oplossing kan zijn geheel nieuwe kabels trekken vanaf de radio naar de voorspeakers (en dan ook naar de tweeters in de deuren). Niet echt om blij van te worden. Weet iemand hier meer van of over??

Link naar reactie

lees het volgende topic even door: klik, dan zul je er wel uit komen.

Had zelf geen zin om het na te lezen.

Ik meen me te herinneren dat het met een soort weerstandje te maken had wat gemonteerd zit achter de deurpanelen aan de bestuurderskant. deze zou rechtstreeks doorverbonden moeten worden en dan moet het werken. Het is in ieder geval een bekend probleem.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Probleem opgelost! :birthday: In mijn Z3 zit bij de linkervoorspeaker een actief scheidingsfilter. Deze kreeg geen stroom. Blauwe draad (+ na aanzetten radio) is nu doorverbonden en nu komt er geluid uit de 13 cm voorspeakers. :drank:

Nu nog een woofer met ingebouwde versterker van Blaupunckt op de kop zien te tikken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

ik wou dit wat oudere topic graag even een schopje geven. ik heb al een tijdje een nieuwe pioneer radio maar rijd ook al een tijdje zonder de onderste boxen aangesloten... ik heb de kabels bloot liggen maar nou weet ik niet welke kabel van de radio ik moet hebben...

de dikke witte kabel zoals roodkapje zegt op de eerste foto...

05072010023.jpg

en de kabels achter de radio op de 2de foto.. weet iemand welke ik moet doorverbinden?

05072010024.jpg

Link naar reactie
Pak een 12 volt spannings zoeker, wanneer je de radio aan zet moet op de blauwe stroom staan.

Grtz Ron.

toen je dit zei was ik dit al aan het checken toch bedankt.. ondertussen de kabel aangesloten op de witte... dit bleek de left front speaker te zijn (de linker tweeter) dus helaas de verkeerde :thumbup: en de enige witte speaker stekker die er nu nog op de kabel boom zit is een - en dat lijkt me niet zon goed idee XD

Link naar reactie
verbind deze met de dikke witte draad van de Bmw connector.

Sorry had niet zo op de 2de foto gelet :thumbup: .

Je moet niet die witte draad van de foto hebben die zijn idd van de speakers, de dikke witte draad waar Ruud het over heeft zit aan de

stekker die zeg maar aan de auto zit. Anders gezegd de stekker waar je de grote zwarte stekker van de foto in steekt.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Sorry had niet zo op de 2de foto gelet :blink: .

Je moet niet die witte draad van de foto hebben die zijn idd van de speakers, de dikke witte draad waar Ruud het over heeft zit aan de

stekker die zeg maar aan de auto zit. Anders gezegd de stekker waar je de grote zwarte stekker van de foto in steekt.

Grtz Ron.

Nou morgen weer een dag... ik heb net nog even gekeken naar de bmw connector kon zo snel niet echt een dikke witte draad ontdekken, maar hij zal er vast wel zitten :P nog maals bedankt voor de snelle reactie Ron :thumbup:

Link naar reactie

nou het werkt nu eindelijk... met indd de witte kabel achter de bmw connector :lol: doorverbinden met de geschakelde + :angry: eindelijk weer fijn geluid en de nieuwe radio met bluetooth en navigatie werkend toch wel fijn en ook nog Nederland in de finale mijn dag kan niet meer stuk :thumbup:

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Ik neem maar even de vrijheid om dit topic nieuw leven in te blazen. Ik ben helaas ten prooi gevallen aan hetzelfde 'probleem' als wat hier boven beschreven staat (eveneens pioneer radio) Ik begrijp dat het relatief eenvoudig op te lossen is, maar toch heb ik een vraag;

Welke witte draad aan de BMW connector moet ik precies hebben? Er zit 1 witte kabel en 2 deels witte (gecombineerd met ander kleurtje dus), maar ik vind het maar een iel kabeltje. Aangezien hier over een wat dikkere kabel gesproken wordt, twijfel ik of dit wel de juist is. Iemand toevallig een foto beschikbaar waarop het wat duidelijker te zien is?

Bedankt!

Link naar reactie

^ Nou, Ruud had precies te vertellen wat hier in het topic al beschreven staat. Ik moest dus de witte kabel aan de BMW connector hebben (degene waarover ik in eerste instantie twijfelde).

Ik kon hem doorlussen naar de system remote van de radio en nu werkt het dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.