Ga naar inhoud

wielen staan achter naar buiten help!!


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een Z3 1.9 roadstar van 1997 met schade gekocht auto bijna klaar

het probleem ..... het begin

achter brug bij linker rubberbus getordeerd verbogen

heb ik brug van bmw compact gemonteerd (is het zelfde....)

na veel gesleutel zit alles er weer in ......maar nu staat linker achterwiel scheef

het blijkt dus dat ze het linker achterwiel recht getrokken hebben met een ketting alleen het wiel/draagarm boog niet terug maar de achterbrug werd krom getrokken /getordeerd bij linker rubberbus..dus aha

dus nu van die zelfde compact ook de achterdraag arm gehaald en gemonteerd (dit heeft dus samen onder een auto gezeten)

nu pffff. alles weer in elkaar gemonteerd bijna blijkt remshijf niet te passen /de achterdraagarm is het zelfde alleen de z3 heeft een modificatie dat de flens waar het wiel aan zit 5mm verder naar buiten staat /deze moet ik dus van oude draagarm overzetten ok

maar nu het probleem de beide achter wielen staan naar buiten let wel ik weet dat ze normaal iets scheef onder de auto staan

maar ik bedoel in de rij richting willen de wielen nu uit elkaar rijden (piepen tijdens rijden van het wringen)

heb vandaag laten inmeten bij uitlijn bedrijf inderdaad ze staan te ver naar buiten hoe kan het !! alles is recht niets is er krom

de linker draag arm en de onderbrug komen van de zelfde sloop auto dus heeft altijd goed gezeten

beide wielen hebben de zelfde afwijking dus de achterbrug ziet er recht onder ??

achter toespoor links -1,27

rehts -1,09

dit zou in de + moeten zijn

wielvlugt links -2,12

rechts -1,36

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je hebt een probleem, want de achterwielen van de pre-facelift kunnen NIET worden uitgelijnd.

Oplossing? Zou het niet weten... :rolleyes:

Link naar reactie

De vaste punten zijn toch naar voren gekomen .

Dus ergens een knik tussen de ophanging van de achteras en de stabilisatie / reactie stangen.

Of de inbouwmaten verschillen ???

Link naar reactie

ok ben weer wat verder

de achter brug loopt in een boog van links naar rechts bij mijn orginele brug is die boog ruimer

bij de brug die er nu onder zit is die minder gebogen dus rechter vandaar dat dus de wielen naar buiten komen omdat de draag armen dan niet in de goede hoek onder de carresorie staan

toch heel vreemd als ik het zo uitgezocht heb hebben beide bruggen de zelfde artiekel nummer en zie ik bij die brug die er nu onderzit gee sporen van verbuiging of beschadiging

er zit dus toch vershil in die achtere bruggen van de E30 serie's

heb op mijn werk de oude brug die getordeerd was warm gestookt en terug gebogen

zodat ik hem goed kan vergelijken met een andere brug waar ik nu naar op zoek ga

er zit 1 cm verschil in dat het dif.huis verder naar achteren zit met de orginele brug ten opzichte van die er nu van een compact onder zit

het viel mij ook op tijdens de montage van die andere brug (compact) de achterste ophang punt van het difreciaal niet in het midden van de steun paste maar 1 cm naar voren vast tegen het ophang punt klem aan

dus de boog is kleiner waar door het dif.huis 1m naar voren komt en de wieldraan armen ook niet meer onde de juiste hoek staan

tja nu maar opzoek naar de juiste achterbrug .......iemand nog suggrestie's of je die onder een andeerr type bmw vandaan kunt halen ,want die van een compact lijkt er veel op maar is toch net anders zoals ik heb ervaren en die brug was nagenoeg onbeshadigt en kwam van een sloop auto af zonde schade .

Link naar reactie

ok nu van een goede compact as gemonteerd wielen staan weer recht in rij richting alles weer klaar

waarschijnlijk zat onder die andere compact een verkeerde as gemonteerd van een oude 3 serie want het dif.. achter was ook afgebroken omdat het dus niet paste(van de sloop auto)

ik moet alleen van de laaste brug de achterste gaten iets groter boren van 12.5 naar 14.5 zodat de bouten passen van mijn dif..

auto rijdt weer super

had bij de bmw dealer nog exectriche draagarm rubbers gehaald maar deze kun je van buitenaf niet stellen die moet je er al op de juiste hoek er in persen , nou daar heb je dan ook niets aan !! heb er gewoone in gezet

Link naar reactie
;)

Hé, makker! 't Is maar goed dat ik niet meer mod. :wave: Dit soort posten zijn te makkelijk en al lang niet meer toegestaan. En nu niet bijdehand doen en tegenspreken, want dan verwijder ik dit alsnog. :schater::):newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.