Ga naar inhoud

Kilometerteller zakt terug naar nul


Bart en Alida

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem met mijn kilometerteller, Als ik gewoon rij dan geeft hij prima de snelheid aan. Geef ik nu ietwat stevig gas dan zakt de teller terug naar nul. als ik dan iets gas terug neem en iets zachter gas geef gaat hij terug naar de rijsnelheid. Dit probleem doet zich vooral voor in de eerste 3 versnellingen. De toerenteller geeft geen problemen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Bij voorbaat al dank voor de antwoorden. Het gaat om een Z3 1.9 bouwjaar 1996

Bart

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Niet specifiek voor de E36/7 (Z3) maar wel voor de E36-series gevonden via Google:

-Corrosion on electrical harnesses, particularly 2 and 3pin sensor wires, can result in erroneous readings and trigger warning lamps. Certain plug connections have a rectangular seal which comes off unnoticed, allowing debris to enter and raise the electrical resistance in the circuit, triggering a false warning. Often these problems are misdiagnosed. Some tin plated contacts have been replaced with gold by dealerships over the years to alleviate these issues. Problems include, but not limited to, oil level/pressure warning lamps, camshaft sensor, coolant level/temp sensors, incorrect fuel gauge & speedometer readings, and brake light warnings. Contact cleaner works well as a preventative measure.

Misschien is het alleen een los contactje dus. Geen garanties van mijn kant dat dit ook voor jouw probleem het geval is, natuurlijk... Ik ken de details van de Z3 bedrading ook nog lang niet! <_<

Je zou een keer kunnen proberen de stekkertjes even los te maken en weer opnieuw te verbinden.

Overigens zou ik bij een slechte massa verbinding in het klokkenspelhuis verwachten dat ook de toerenteller terugvalt, maar dat is ook maar gut-feeling.

Link naar reactie

Hallo Bart

Ik heb bij mijn E34 ook deze problemen gehad. Het begon allemaal met mijn kilometerteller en het eindigde met allerlei foutmeldingen van de boardcomputer. Diverse modules door de bmw-dealer vervangen (honderden euro's) en niets hielp. Bmw advidseerde uiteindelijk tellerunit vervangen! (750 euro) Uiteindelijk via ebay duitsland een "nieuwe" gebruikte tellerunit a 50 euro aangeschaft. Via Amerikaanse site bleek dat bepaalde weerstandjes op de printplaat het gewoon na verloop van tijd begeven. Alles werkt nu weer! Misschien heb je hier iets aan.

gr. rene

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.