Ga naar inhoud

M pook


Keijzzzer

Aanbevolen berichten

Na de verlichting voor het hefdak gemaakt te hebben, werd het tijd voor een pook met verlichting, zoals in de M.

Pook van de M besteld met nylon houder voor het lager en de pookknop.

Inbouwen valt reuze mee, oude knop eraf, leer manchet en rubberwerk verwijderen.

Circlip van de schakelstang losmaken, en de nylon houder een klein stukje verdraaien en dan de twee nokken aan de zijkant indrukken, komt de hele pook omhoog.

Nieuwe pook geplaatst, beetje vet en de circlip weer op z'n plaats.

Alléén geen stekkertje voor de verlichting kunnen vinden, dus maar parallel aan de aansteker verlichting gemaakt, werkt de dashboardverlichtingsdimmer (3 x woordwaarde) ook op de pook verlichting.

Schakelwegen zijn een stuk korter en het ziet er nog mooi uit ook.

(Klopt Ivo dat de verlichting van de pookknop roder is dan de rest, maar ik ga er wel aan wennen B) )

JCK

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ivo bedankt, de link plaatsen lukt, maar hoe je het plaatje er direkt op krijgt :blink:

Moet nog een plaatje plaatsen van de extra achterlichten/breedte licht, maakt hem aardig herkenbaar (niet dat er hier in de buurt nu zoveel rodrijden hoor :lol: )

Ik durf niet te zeggen wat origineel is ^_^

Maar ik heb het op de ETK cd opgezocht waarbij ik een M Coupe ingevuld had als auto type en niet de 3.0 (LJ00084).

De schakelhefboom ( zo heet het echt) was 30 euro, de knop rond de 70 euro en de nylon opsluitring 6 euro en dan komt er nog een beetje BTW bij totaal 134 euro.

Vooral de schakel wegen zijn een stuk korter, was ook goed te zien bij de schakel hefbomen, bij die van de M steekt er een heel stuk onder het schanier uit (zeker 15 mm meer) en dit verkort de slag aan de bovenkant behoorlijk.

Zit er nog over te denken de originele hefboom in te korten aan de boven kant, geeft het zelfde effect en de pook knop komt dan wat lager, ben er ondertussen aan gewend, maar in het begin vond ik de pook nogal lang.

Nu nog een keer een paar amberkleurige led's voor de verlichting van het dashoard kastje (veel meer als led's kan ook niet, want dan past er echt niets meer in) en dan vind ik het mooi, maar ja meestal als er weer iets afgerond is zie je het volgende alweer...... :blush:

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.