Ga naar inhoud

RDD illegaal?


Ivo

Aanbevolen berichten

Vandaag op nu.nl ;

'Detectorverklikker politie illegaal'

Uitgegeven: 30 september 2004 08:08

Laatst gewijzigd: 30 september 2004 09:09

AMSTERDAM - De nieuwe radardetector-detector (rdd) van de politie, die verboden radardetectoren in auto's opmerkt, mag niet worden gebruikt. Advocaat Hans Anker heeft woensdag de Voedsel en Waren Autoriteit gevraagd actie te ondernemen tegen de rdd, meldt De Telegraaf donderdag. Mogelijk krijgen beboete automobilisten hun geld en radardetector terug.

Anker baseert zijn verzoek op een rapport van onderzoeksbureau Dare Consultancy, waaruit zou blijken dat de rdd niet voldoet aan Europese richtlijnen. De geldende maximale normen voor ontvangstapparatuur van radiosignalen blijken zo ernstig te worden overschreden, dat het niet mogelijk lijkt om het apparaat alsnog aan de wet te laten voldoen.

Automobilisten die door de rdd van de politie hun radardetector zijn kwijtgeraakt, maken kans hun apparaat terug te krijgen. Ook krijgen zijn mogelijk de opgelegde boete van 250 euro voor het bezit van het apparaat terug, wegens onrechtmatig verkregen bewijs.

Anker wil op korte termijn een proefproces beginnen, om de rechter een uitspraak te laten doen. "Als je je als burger aan de regels van de overheid moet houden, mag je verwachten dat de overheid dat zeker doet", stelt Anker in de krant.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat kinderachtige kat en muis altijd. Rijd je te hard en je wordt gepakt: Jammer dan, als ik 30km te hard rijd is het mijn eigen domme schuld. Het enige waar ik me aan stoor is die boetes voor 5-10km te hard, daar valt wel wat voor te zeggen

GPS met alle palen en flitsers werkt naar mijn bevindingen sowieso beter dan een detector. En is nog legaal ook :fez:

Link naar reactie
ik vind het ook onzin dat je op zondagmorgen op een lege weg zogenaamd geflitst wordt met 69 te hard B)

En met 183 op een Duitse snelweg gepakt worden is toch ook onzin als je hier normaal onbeperkt mag en opeens iemand een bordje met 100 en een camera ophangt :( :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.