Ga naar inhoud

Tacho Ringen Inbouwen


ivodl

Aanbevolen berichten

Sledge proficiat :D Hoop dat het gesmaakt heeft ;)

Maar helaas zo´n frame heb ik tot nu toe alleen in chrome (///M look) gezien, het is dat die ringen voor de e46 er in alulook zijn maar helaas is zo´n frame er bij geen enkele BMW AFAIK in alu dus maken ze het waarschijnlijk ook niet na :D

Maar alles is te maken alleen een kwestie van pecunia ^_^

groet,

Pierre

Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tipje: als je gaat lijmen: gebruik een sterk soort fotolijm: dat kan je laten altijd weer loshalen en blijft flexibel. En lijmresten haal je zo met je vinger weer weg.

Link naar reactie
Chatbox of een off-topic-topic lijkt me wel een goed idee, maar daar mag Ivo zich over buigen, het is zijn forum ^_^

we hebben toch de praatgroep lounge? Dat is bedoeld voor alle ;) posts :D

Link naar reactie

Ik las ergens dat de witte platen die je kunt kopen op bijvoorbeeld ebay.de voor geen meter passen.

Je hebt gelijk: fraai is het zeker, maar ook ik zou er niet aan durven beginnen.

Zou je die witte platen bij de BMW dealer kunnen kopen en hen de montage laten doen?

Link naar reactie
Ik las ergens dat de witte platen die je kunt kopen op bijvoorbeeld ebay.de voor geen meter passen.

Je hebt gelijk: fraai is het zeker, maar ook ik zou er niet aan durven beginnen.

Zou je die witte platen bij de BMW dealer kunnen kopen en hen de montage laten doen?

Ik denk het haast wel, maar dan weet ik zeker dat je na het zien van de rekening net zo wit bent als je wijzerplaten.... Een BMW uurloon tikt behoorlijk aan.

Link naar reactie
Mailtje is naar hun onderweg. Zal wel even duren voordat er een reactie komt, maar je moet er wat voor over hebben.

Zow, dat gaat rap daar, binnen 5 minuten had ik mijn antwoord. Frame was niet in Titan-kleur leverbaar ;)

En dan nog even over die witte platen, ik heb er al eens over nagedacht om grijze te instaleren, in de vorm van de M3.

Zo dus. Deze zitten ook echt in een z3, een of andere speciale editie

a124.jpg

of inderdaad:

wit.jpg

Link naar reactie
Deze zitten ook echt in een z3, een of andere speciale editie

Zeker, dat zijn Amerikaanse platen (let op MPH en UNLEADED FUEL) in een Z3 M van modeljaar 2000 (?). Die kreeg standaard deze grijze platen (en chroomringen rond de koplampen, ASC, etc.)

Ook het 2000 model in Europa heeft vergelijkbare platen. ;)

Link naar reactie

Inbouwhandleiding ;)

http://www.erwinmettlach.de/Plasmatachoscheiben.html

@superduper

Zou je eventueel zelf kunnen maken. Kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat unieks. Digitale uitgang toerenteller vinden, stukje software schrijven voor de aansturing van de lampjes, 4 ledjes op een paneeltje, en klaar is meneer.

Link naar reactie
Zou je eventueel zelf kunnen maken. Kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat unieks. Digitale uitgang toerenteller vinden, stukje software schrijven voor de aansturing van de lampjes, 4 ledjes op een paneeltje, en klaar is meneer.

Zo'n bouwsetje heb n's op Ebay gezien! echter nooit meer kunnen vinden (zal nog eens gaan zoeken), lijkt me namelijk echt super! ;)

Link naar reactie

Ik heb ooit een schakeling gehad in mijn 'oude' z3 die ala F1 met 4 leds opliep (groen-groen-geel-rood), maar ben er niet aan toegekomen die definitief in het dashboard te bouwen. Heb er wel flink wat aan gehad, toen we op zandvoort aan het rijden waren. Met een helm op hoor je weinig en ik was even druk aan het sturen. Ik maar trappen, waarom doet dat ding niets, zal al een tijdje in het rood ;)

Maar bij de M wordt inderdaad niet de toeren gemeten maar de olietemp (ook een gemis bij de 'grotere' z3 tov :D ). Maar omdat alles met stekkertjes aan elkaar gezet wordt, zie ik het mezelf niet echt in elkaar solderen :(

ps: schakeling weer gevonden: werkt niet op toerenteller direct (dus makkelijk inbouwen) maar op de spanningsval van je accu. Als je verder geen dingen extra aansluit dan werkt dat heel aardig.

filmpje:

Link naar reactie
volgens mij de koelvloeistoftemperatuur, of olietemperatuur (bij een M)

Er bestaat ook een test modus op de z3 waarmee je de digatele toerteller op je dashboard kan laten verschijnen. Staat hier ergens op het forum, en werkt heel direkt.

En over dat filmpje: Howly cow, revt zo'n :D echt zo snel de toeren in in. ;) Lijkt me sterk, maar inderdaad wel leuk gemaakt.

Link naar reactie
volgens mij de koelvloeistoftemperatuur, of olietemperatuur (bij een M)

Er bestaat ook een test modus op de z3 waarmee je de digatele toerteller op je dashboard kan laten verschijnen. Staat hier ergens op het forum, en werkt heel direkt.

En over dat filmpje: Howly cow, revt zo'n :( echt zo snel de toeren in in. ;) Lijkt me sterk, maar inderdaad wel leuk gemaakt.

Ik ga eens speuren naar die test modus.

Het filmpje: gemaakt met een digital camera die een speciale codec nodig heeft. Ik heb hem omgezet, met als enig bijverschijnsel de versnelling. Het gaat dus niet echt zo snel (was ook nog op een 2.8 ;) ). Maar het staat stoer.

De buren vonden het niet stoer.... Ik wilde wachten tot het donker was, lichtjes goed te zien enzo. Maar voor die rooie draai je toch even vol. IK vind het wel een mooi geluid maar de buurt....

En ik zal het commentaar even voor zijn: ja dit is blijven hangen uit mijn jeugd: er moet veel bewegen, en het liefst met lichtjes :D

Link naar reactie
Kijk eens HIER

Niet goed, bovenstaande link, even verder zoeken.

Bij mij krijg ik de digitale snelheid, rpm, buitentemperatuurmeter en branstofverbruik heb ik nog niet gevonden helaas.

THanks for de link. Wat voor boordcomputer heb je in je auto dan??? Degene die ik ken alleen gem snelheid, verbruik, temp etc. Die zitten apart ingebouwd vlak boven de pook, en niet onder de toerenteller. Das voor de burgerbakken ;)

Link naar reactie
Digitale uitgang toerenteller vinden

volgens mij de koelvloeistoftemperatuur, of olietemperatuur (bij een M)

En dan inderdaad nog zo programmeren dat ie werkt als bij de ///M346 namelijk als de motor koud is rode lampies en zo langzaam met de stijgende olie of was het water??temperatuur naar groen toe! Heb wel eens ergens gelezen dat je bij de 330e46 modellen het cockpitje van de M346 kunt gebruiken en de ledjes werken je moet alleen de teller dan nieuw laten kaliberen en dat zie ik de meeste dealers nog niet doen :D ;)

Link naar reactie

** UPDATE **

Het hele boeltje nog maar eens er uit gehaald en het drama is erger dan ik dacht B) De lijm is op veel plekken wit uitgeslagen (niet alleen op de ringen, maar ook op het plastic). Nu is het voordeel dat je dit niet echt ziet vanwege de lichtval, maar toch...the struggle continues.

Denk dat ik maar helemaal opnieuw ga beginnen en evt. ga navragen wat een nieuwe console (het plastic dan...) kost waar de ringen al in zitten of de huidige maar weggooi en probeer de lijmresten te verwijderen (waar kan dit het beste mee, terpentine?).

Link naar reactie

dus dan nu maar van die lijmpistool lijm gebruiken? (die slaat niet wit uit) B)

Of van die zwarte All-4-1 kit van Bison (en die op de achterkant aanbrengen). Heb ik eens een spoiler mee op een achterruit van een Golf gelijmt (en booskijkers) Superspul :(

Link naar reactie

Ik ken het gevoel ivodl, ik durf al niet meer naar mijn middenconsole te kijken, omdar er een paar puntjes/krasjes opzitten (vorige eigenaar B)). Daarom wil ik deze ook zo snel mogelijk laten vervangen.

Laats had ik trouwens nog een dashboard gezien op ebay. Misschien dat je hier je zoektocht kunt starten. En dan meteen de ringen aan de achterkant(!!!!) vastkitten. Kit trek je namelijk in een strip los als je geluk hebt, lijm laat resten achter. See ivo's reaction

Link naar reactie
** UPDATE **

Het hele boeltje nog maar eens er uit gehaald en het drama is erger dan ik dacht B) De lijm is op veel plekken wit uitgeslagen (niet alleen op de ringen, maar ook op het plastic). Nu is het voordeel dat je dit niet echt ziet vanwege de lichtval, maar toch...the struggle continues.

Denk dat ik maar helemaal opnieuw ga beginnen en evt. ga navragen wat een nieuwe console (het plastic dan...) kost waar de ringen al in zitten of de huidige maar weggooi en probeer de lijmresten te verwijderen (waar kan dit het beste mee, terpentine?).

Potvermmmmmmmmmmmmm :( :D , ken dat gevoel zo van had ik het maar laten zitten, terpentine, wasbenzine of speciale lijmverwijderaar zijn de beste middeltjes, of misschien plasticcleaner, in ieder geval niet met thinner of andere bijtende spullen proberen!

groet en suc6,

Pierre

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Nieuwe boeltje eindelijk geplaatst, deze keer met transparante montage kit

Het voordeel was dat ik alles kon doen voordat de oude spullen er uit moesten dus ik had alle tijd. Ziet er nu mooi uit, geen lijm resten (1 plekje van 0.005 mm op 1 van de ringen dus de boel gaat nog wel een keer uit elkaar :D ) maar vooralsnog meer dan tevreden over het resultaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.