Ga naar inhoud

Tacho Ringen Inbouwen


ivodl

Aanbevolen berichten

Voordelen: Ziet er super uit, niet over the top naar mijn idee.

Nadeel: Allereerst de kosten (varieert, maar het is altijd teveel voor die paar gram "metaal" :D ) en het zal wel aan diegene hebben gelegen die ik heb gekocht maar het was echt een kl#te klus waar ik nooit meer aan zou beginnen.

Stap 1: De ringen, je kan ze overal kopen (marktplaats, e-bay) en volgens de handleiding zouden deze eenvoudig vast klikken en heb je eventueel wat lijm nodig. Bij mij was dat een halve tube want klikken deden ze simpelweg niet en lijm was de enige manier om ze op hun plaats te houden.

Afbeelding56.jpg

Stap 2: Verwijder de 2 tork schroeven bovenin je klokkenhuis.

Afbeelding57.jpg

Stap 3: Schuif het geheel naar voren, gebruik hiervoor de gaten die nu open zijn van de schroeven (steek hier een schroevendraaier in en trek het zo naar voren), er is namelijk nergens anders een plek om grip te krijgen. (of een zuignap op het scherm ;) )

Afbeelding50.jpg

Stap 4: Verwijder de 3 (ik las overal 2, ik had er 3 :( ) stekkers en schuif het geheel links of naar rechts en voila. Leg het geheel op de keukentafel...

Afbeelding52.jpg

Stap 5: Verwijder aan de achterkant een 5-tal tork schroefjes en verwijder dit deel. Nu komt een lastig deel, er zitten 3 schroefdoppen (het zijn zwarte busjes met een wit omhulsel) met de tekst "Zu-Auf", dit koste me een nagel maar als je die hebt gedraait kan je er uiteindelijk bij.

Vraag nu iemand met geduld en een stille hand (mijn moeder in dit geval :D ) om het klusje te klaren. TIP: Leg in het geheel een stuk keukenpapier om vingers en eventuele lijm te voorkomen aan de binnenkant van je glas.

Afbeelding008.jpg

Na 1.5 uur stoeien zaten ze er in, niet helemaal naar m'n zin, maar toch...een tip van mams: eventuele witte vlekken van de lijm (ze zijn minimaal maar ik ben een zeiekerd...) zou je weg kunnen werken met wat zwart schoensmeer.

Afbeelding53.jpg

Stap 6: Plaats het geheel terug op z'n plaats en zie hier het resultaat:

*** OUD ***

Afbeelding49.jpg

*** NIEUW ***

Afbeelding54.jpg

Afbeelding014.jpg

Afbeelding55.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat ziet er echt fantastisch uit. Het geeft net dat beetje extra dat de z3 standaard allemaal niet heeft. Zelf wil ik ze graag in mat chroom(alu) hebben. Daar had je het laatst over, waar ben je deze tegen gekomen?

Dus als ik het goed begrijp schuif je die ringen vanuit de gaten erin en trek je ze naar achteren vast. Waarom ben je dan niet "helemaal" tevreden? (dat vlekje naast de branstof-indicator? Zelf ben ik ook pietje-precies :D )

PS: Handige image-host heb jij. ;)

Link naar reactie

@Rob: Wees blij, want ik ben nogal een "Pietje Precies" en zit er dus de hele tijd aan te denken om het over te doen...gaat ook nog wel gebeuren maar voor nu was ik al lang blij dat ze er in zaten (ik weet zeker dat niemand een lijm restje zal zien zitten, maar ik weet waar ze zitten dus ik stoor me er aan ;) )

Zelfde ging op voor m'n versnellingspook, ik had 'em 2hands gekocht en er zat een klein krasje op de bovenkant...toch maar een nieuwe gekocht, verwarmingsringen dito, die ik nu heb passen niet netjes (zijn denk ik van een ander type) dus ook maar andere besteld (nu maar hopen dat dit de juiste zijn)...

Link naar reactie
Dat ziet er echt fantastisch uit. Het geeft net dat beetje extra dat de z3 standaard allemaal niet heeft. Zelf wil ik ze graag in mat chroom(alu) hebben. Daar had je het laatst over, waar ben je deze tegen gekomen?

Dus als ik het goed begrijp schuif je die ringen vanuit de gaten erin en trek je ze naar achteren vast. Waarom ben je dan niet "helemaal" tevreden? (dat vlekje naast de branstof-indicator? Zelf ben ik ook pietje-precies :( )

Ik ben niet tevreden omdat ze niet klikten en ik moest gaan lijmen en zodoende continu de ligging moest corrigeren, "voelt" gewoon niet goed ;)

Heb net nog even gekeken, maar aan de andere kant blinkt alles nu wel leuk in dat oranje licht :D

Oh, dat vlekje naast de brandstof zat er al, zit aan de buitenkant en is een kwestie van poetsen :D.

Voor die alu versie zou je even kunnen mailen naar: info (a) maxicars.nl, of even hun website bezoeken.

Link naar reactie

O, maar dat begrijp ik heel goed; ik ben zelf ook zo. Ik schreef het hier al, het Z3 logo heb ik ook een paar maal moeten bestellen. 't Zat niet naar mijn zin, dus weer verwijderd. Twee keer! Tja, 't kost dan wel wat meer, maar dan is de irritatie wél weg!

Link naar reactie

Speling is wel minimaal, ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een foto:

naamloos12.gif

Dit is een dwarsdoorsnede waarbij het zwarte het hat voorstelt. Die ring heeft een opstaande rand die je dus op die schuinekant moet drukken, dat is echt een piel werk en zodra ikdacht dat ze vast zaten schoten ze weer omhoog (schuine rand). Dus er wel netjes in weten te krijgen maar vast MOETEN lijmen. Die ronde, dat kan niet fout gaan, maar die van je snelheid en toeren hebben een lastigere vorm. Ach, mocht je het ooit gaan proberen dan begrijp je het vast wat beter dan deze kromme uitleg ;)

Dat witte bedoel ik:

naamloos11.gif

Link naar reactie

;) , om gek van te worden. Nee hoor, dat valt reuze mee. :D

omschrijving van die website:

Dan haalt U de ringen door het gat van de tellers naar buiten en U moet proberen het met uw vingers van buiten naar binnen te klikken want normaal gesproken worden ze af fabriek met een pres systeem vastgemaakt. Lukt het niet dan kunt U eerst met een plakband de ringen goed bevestigen en met een zwart siliconen lijm vanuit de achterkant voorzichtig lijmen en hierna de plakband weer verwijderen.

Misschien had je dus beter de ringen van achteren kunnen lijmen. Of ging dit niet?

Link naar reactie
;) , om gek van te worden. Nee hoor, dat valt reuze mee. :D

omschrijving van die website:

Dan haalt U de ringen door het gat van de tellers naar buiten en U moet proberen het met uw vingers van buiten naar binnen te klikken want normaal gesproken worden ze af fabriek met een pres systeem vastgemaakt. Lukt het niet dan kunt U eerst met een plakband de ringen goed bevestigen en met een zwart siliconen lijm vanuit de achterkant voorzichtig lijmen en hierna de plakband weer verwijderen.

Misschien had je dus beter de ringen van achternet kunnen lijmen. Of ging dit niet?

Dat is beter dan de beschijving die ik had: Daar stond alleen dat klikken voldoende was en "eventueel lijmen". Die plakband truc vind ik wel erg goed!!! Dat had ik moeten weten!!!

Hoe kan ik trouwens het beste dan die secondelijm resten weg krijgen? thinner?

Link naar reactie
Op ebay.de worden deze alu ringen ook veel aangeboden. Mat of glimmend.

By the way, Ivo: als ik jouw foto's bekijk kun je nog iets opleuken: alu-pedalen. Staat super! ;)

Eerst de hardtop (mucho euro's :( ) en tegen de zomer volgend jaar wil ik de stoelen vervangen voor leer (daar erger ik me aan!!!) en een nieuwe achterruit, dus er staat al het nodige op de verlanglijst. Pedalen weet ik zo net nog niet...wie weet :D

Oh, en een fatsoenlijke houder voor die GPS is ook al besteld.

Maar dan is 'tie wel klaar :D

Link naar reactie
@Rob: Wees blij, want ik ben nogal een "Pietje Precies" en zit er dus de hele tijd aan te denken om het over te doen...gaat ook nog wel gebeuren maar voor nu was ik al lang blij dat ze er in zaten (ik weet zeker dat niemand een lijm restje zal zien zitten, maar ik weet waar ze zitten dus ik stoor me er aan ;) )

Zelfde ging op voor m'n versnellingspook, ik had 'em 2hands gekocht en er zat een klein krasje op de bovenkant...toch maar een nieuwe gekocht, verwarmingsringen dito, die ik nu heb passen niet netjes (zijn denk ik van een ander type) dus ook maar andere besteld (nu maar hopen dat dit de juiste zijn)...

Kijk, die tick heb ik nu ook :D ^_^ :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.