Ga naar inhoud

Welke winterbanden


Huub

Aanbevolen berichten

Heb nog een set style 47 liggen en wil daar de winter mee gaan rijden maar daar moeten nog een paar winterbanden omheen nu de vraag welk merk en welke breedte en eventueel ook spoorverbreders voor de look want van 19" nar 16"lijkt mij niet zo fraai ;) .

Groet Huub

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik krijg morgen toevallig de Hankooks gemonteerd in 225/45/17 en 255/40/17 tot 240 km/h, misschien voor de meesten niet zo bekend maar is zeer in opkomst, goede test in auto test en tuning voor de zomerbanden. Zeer goede prijs kwaliteits verhouding!

Een Duitse bekende rijdt er regelmatig op de ring mee en is heel tevreden!

In ieder geval beter dan met zomerbandjes blijven rijden, zeker met de ///M power!

Ga niet bestrijden dat de A-merken winterbanden zoals Dunlop, Michelin, Good Year en Pirelli beter zijn zijn echter ook 100-den euro duurder!

Huub als je spoorverbreders zoekt koop dan een bekend merk H&R of zo.

Ik heb trouwens nog 10mm per kant liggen 4 stuks! Je kunt echter op de originele velgen ook 15mm of 20mm per kant rijden als je echt de wielkasten wil vullen!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Incl. montage? Of op Ebay? hoe dan ook Da's dan echt goedkoop! Ik dacht dat autobandenmarkt.nl toch een van de goedkoopste was.

Ik had overigens Hankook K102 (zomerband) op m'n oude aluvelgen; was er erg tevreden over. Na 35.000km altijd achter nog dik 5mm over!

Heb nu als winterband Kelly Wintermark (Goodyear-product) in 205/60/15 Was toen een aanbieding op autobandenmarkt.nl kostte iets van 40 Euro! 205 lijkt mij breed zat voor in de winter......

Link naar reactie
Gast Gast_sander
Heb nog een set style 47 liggen en wil daar de winter mee gaan rijden maar daar moeten nog een paar winterbanden omheen nu de vraag welk merk en welke breedte en eventueel ook spoorverbreders voor de look want van 19" nar 16"lijkt mij niet zo fraai ;) .

Groet Huub

Huub ik heb al een aantal jaar op vredestein windtrac gereden, fijne band, volvo en mercedes worden er ook veel mee afgeleverd.

volgens mij is de maat 205 makkelijk voldoende, het gaat in de winter toch niet om de looks!!!???

Voor wie ook nog een paar winterbanden wil aanschaffen ik heb er nog steeds een set liggen, contie wintercontact op stalen velg

sander

Link naar reactie
Heb nog een set style 47 liggen en wil daar de winter mee gaan rijden maar daar moeten nog een paar winterbanden omheen nu de vraag welk merk en welke breedte en eventueel ook spoorverbreders voor de look want van 19" nar 16"lijkt mij niet zo fraai ;) .

Groet Huub

Huub ik heb al een aantal jaar op vredestein windtrac gereden, fijne band, volvo en mercedes worden er ook veel mee afgeleverd.

volgens mij is de maat 205 makkelijk voldoende, het gaat in de winter toch niet om de looks!!!???

Voor wie ook nog een paar winterbanden wil aanschaffen ik heb er nog steeds een set liggen, contie wintercontact op stalen velg

sander

Yep die 140 euro is all in voor de achterbandjes heb ietsje meer dan 500 euro betaald voor 225/45 en 255/40! Let wel dit zijn banden die goedgekeurd zijn tot 240 km/h en niet zoals de meeste winterbandjes tot 180, kan ik tenminste als het weer het toestaat nog eens ff doorblazen in D ^_^ :D

Is inderdaad eigenlijk niet de ideale kombi maar wilde graag de originele velgen rijden en dan kun je achter op 9J geen 205 of 225 rijden. Eigenlijk wilde ik 245/40 maar daar was maar een (dure) leverancier voor nu ben ik per saldo goedkoper uit :D

Link naar reactie
Maar op die leasebak kost dat niks extra geloof ik he :lol:  :)

6 euro's in de maand voor winterbanden, merk hing af van wat ze hadden liggen bij de kwikfit (dus onderhandelbaar :) )

Baas betaald natuurlijk :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb nog een set style 47 liggen en wil daar de winter mee gaan rijden maar daar moeten nog een paar winterbanden omheen nu de vraag welk merk en welke breedte en eventueel ook spoorverbreders voor de look want van 19" nar 16"lijkt mij niet zo fraai :rolleyes: .

Groet Huub

Huub ik heb al een aantal jaar op vredestein windtrac gereden, fijne band, volvo en mercedes worden er ook veel mee afgeleverd.

volgens mij is de maat 205 makkelijk voldoende, het gaat in de winter toch niet om de looks!!!???

Voor wie ook nog een paar winterbanden wil aanschaffen ik heb er nog steeds een set liggen, contie wintercontact op stalen velg

sander

Wat zou dat setje velgen + banden moeten opleveren, Sander? Wat voor velg en banden maten zijn dat?

Link naar reactie
hmmm, maar eens Riedam gemaild voor winterbanden 2x 225/45 + 2x 255/40 en nog twee zomerbanden 225/45 ...

Wordt vet kerstpakket van ze dit jaar, hoop ik  :D

Hmm, ik heb een aanbieding voor Nokian banden, Fins merk. Dat lijkt me ook wel OK ? :m:

Verder de F1's voor 137/stuk B)

Link naar reactie

© ANWB 2004:

Serie 55 205/55 R16 H Winterbandentest 2004

1 Continental WinterContact TS 810 9 Goodyear Eagle UltraGrip GW 3

Winnaar van de test. Band met zeer goed op elkaar afgestemde Zeer goed in de sneeuw en een zeer goede slijtvastheid.

eigenschappen. Beste score uit de test op de onderdelen droog, Stille band. Door tekortkomingen op nat wegdek is de band

sneeuw en ijs. Zeer goede slijtvastheid en een comfortabele en afgewaardeerd.

stille band. 10 Firestone Winterhawk

2 Michelin Pilot Alpin PA2 Goede prestaties op ijs en op rolweerstand en een comfortabele

Band met zeer goed op elkaar afgestemde eigenschappen. band. Door tekortkomingen op droog en op nat wegdek en op

Beste score uit de test op droog wegdek, op verbruik (rolweerstand) sneeuw is de band afgewaardeerd. Ook op slijtvastheid heeft

en op slijtvastheid. deze band tekortkomingen.

3 Bridgestone Blizzak LM 25 11 Kleber Krisalp HP

Beste score uit de test op ijs en goed op droog en nat wegdek. Zeer goede slijtvastheid. Band met goed op elkaar afgestemde

Comfortabele band. Slechtste score uit de test op rolweerstand eigenschappen maar op een relatief laag niveau. Tekortkomingen

(verbruik). op droog en nat wegdek en op sneeuw hebben geresulteerd in

4 Pirelli W 210 Sotto zero een afwaardering.

Zeer goed op sneeuw, goed op nat wegdek en redelijk goed op droog. 12 Semperit Sport Grip

Lichte tekortkomingen op ijs en de meest luidruchtige band uit de test. Goed op droog wegdek en een mooi stille band. Tekortkomingen

5 Uniroyal MS plus 55 op nat wegdek (afwaardering). Slechtste score uit de test op ijs.

Goed op nat en op droog wegdek. Comfortabele band met goed Zwakke slijtvastheid.

op elkaar afgestemde eigenschappen. Op het onderdeel slijtvastheid 13 Hankook W 300 Icebear

komt deze band ten opzichte van de anderen tekort. Beste score uit de test op ijs. Tekortkomingen op nat wegdek en

6 Maloya Cresta 220 op sneeuw hebben geresulteerd in een afwaardering.

Goed op nat wegdek en relatief goed op ijs. Comfortabele band. 14 Nokian WR

Door tekortkomingen op sneeuw is deze band afgewaardeerd. Goed op nat wegdek en een comfortabele band.

7 Dunlop SP Wintersport M3 Slechtste score uit de test op sneeuw (afwaardering).

Band met goede prestaties op nat en op droog wegdek. Tekortkomingen op slijtvastheid.

Comfortabele band. Door tekortkomingen op sneeuw is de band 15 Fulda Kristall Supremo

afgewaardeerd. Beste score uit de test op slijtvastheid, prima op droog wegdek

8 Vredestein Snowtrac 2 en beter dan gemiddeld op ijs.

Beste score uit de test op nat wegdek. Door tekortkomingen op Zwak op nat wegdek en met name op sneeuw waardoor de

sneeuw en op droog wegdek is de band afgewaardeerd. band is afgewaardeerd.

Relatief hoge slijtage.

9 Goodyear Eagle UltraGrip GW 3

Zeer goed in de sneeuw en een zeer goede slijtvastheid.

Stille band. Door tekortkomingen op nat wegdek is de band

afgewaardeerd.

10 Firestone Winterhawk

Goede prestaties op ijs en op rolweerstand en een comfortabele

band. Door tekortkomingen op droog en op nat wegdek en op

sneeuw is de band afgewaardeerd. Ook op slijtvastheid heeft

deze band tekortkomingen.

11 Kleber Krisalp HP

Zeer goede slijtvastheid. Band met goed op elkaar afgestemde

eigenschappen maar op een relatief laag niveau. Tekortkomingen

op droog en nat wegdek en op sneeuw hebben geresulteerd in

een afwaardering.

12 Semperit Sport Grip

Goed op droog wegdek en een mooi stille band. Tekortkomingen

op nat wegdek (afwaardering). Slechtste score uit de test op ijs.

Zwakke slijtvastheid.

13 Hankook W 300 Icebear

Beste score uit de test op ijs. Tekortkomingen op nat wegdek en

op sneeuw hebben geresulteerd in een afwaardering.

14 Nokian WR

Goed op nat wegdek en een comfortabele band.

Slechtste score uit de test op sneeuw (afwaardering).

Tekortkomingen op slijtvastheid.

15 Fulda Kristall Supremo

Beste score uit de test op slijtvastheid, prima op droog wegdek

en beter dan gemiddeld op ijs.

Zwak op nat wegdek en met name op sneeuw waardoor de

band is afgewaardeerd.

Link naar reactie

Nokian WR website

225/45R17 XL 94 V

255/40R17 XL 98 V

Dus da's 240 km/h :D

Kosten: EUR 575,- voor een set van bovenstaande. Da's niet zo goedkoop als jouw deal op de Hankooks, maar die prijs heb ik ook aangevraagd :m:

225 GSD3's voor 137,- is ook wel leuk B)

(alles inclusief montage op lichtmetaal enzo natuurlijk)

Link naar reactie
Die F1's zijn inderdaad goedkoop, zou ze alleen nu nog niet kopen, des te verser de band des te beter. En er naast blijven staan als ze ze monteren, zijn verdomd gevoelig die velgen :m: :D

Ach, ik laat ze diret monteren, dan kan ik dit voorjaar zelf direct wisselen.

Verder blijf ik er ALTIJD bijstaan als ze aan mijn auto zitten, maar ik heb veel vertrouwen in deze mensen, hebben vorige keer ook mijn achterbanden gedaan met veel zorg. Wel ga ik vragen of de baas het zelf doet, net als vorige keer B)

Link naar reactie

Heb het vertrouwen in mijn handelaar ook weer een beetje terug, de 255/40 kwamen met 10mm verbreders aan in de wielkast bij extreme hobbels (die winterbandjes hebben een behoorlijk dik profiel), ze hebben me als compensatie voor de kras in de uiterste velgrand (die ze nog steeds ontkennen te hebben gemaakt) de randjes in de achterspatbordjes omgeklopt en nieuwe luchtgeleiders bij de achterwielen erop gezet, die waren gebarsten :m: :D

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Net aanbieding gekregen voor de Hankook W300: EUR 499,- voor de set (snelheidscode V, dus tot 240 km/h)

Woeiii :o Da's toch WEER goedkoper dan wie dan ook :lol:

Link naar ANWB winterbandentest: http://www2.anwb.nl/published/anwbcms/cont...-entree.nl.html

Da´s zeer goedkoop, toehappen zou ik zeggen, goedkoper heb ik ze ook niet gekregen bij onze Duitse vrienden met hun 16% BTW. ;)

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.