Ga naar inhoud

Waar zit de Harman/Kardon versterken? (cp)


CosmoCoop

Aanbevolen berichten

Hallo!

Eerst maar even voorstellen aangezien ik nieuw ben op het forum: Ik ben Herman, woon in Eindhoven, en ben sinds een maand in het bezit van een zwart metallic 2.8l Coupe.

Nu heb ik het idee dat er een aantal draadjes geen goed contact maken bij de versterker (er vallen af en toe speakers uit). Dus dit wil ik 'even' controleren, maar de tekeningen van de Harman/Kardon stereo installatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden geven niet meer aan dan dat de versterker ergens achterin moet zitten....

Weet iemand hier misschien waar ik de versterker precies kan vinden?

Groeten!

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De Harman Kardon versterker zit in het tussenschot achter de voorstoelen.

Hoe ik dat weet? Omdat ik die al een keer gezien heb:

Hij zit achter de passagiersstoel, naast de HK woofer (die groter is dan hij lijkt)

GroteFoto-K4GT7CK8.jpg

Link naar reactie

Welkom :blink: Coupe's zijn altijd mooi :wave:

Gaat het om een facelift Z3 of het oude model?

Herman heeft een coupe, zijn die er ook in een "oude" en een "facelift" versie? Qua audio layout dan.

De versterker in mijn coupe (met "uitgebreid speakerpakket", geen Harman/Kardon speakers) zit pal achter de passagiersstoel in die "bak" die ze net onder het afdekscherm gemonteerd hebben. (Zoals Martin hierboven al aangeeft. @Martin je foto geeft aan dat ie niet gedeeplinked mag worden :holiday:)

Hij zit bovenop de ingang voor de wisselaar als je die hebt (heb je geen wisselaar dan zit er een "klep" op, die op vier hoeken vastgeclipt zit.).

Hoe je die bak loskrijgt en daadwerkelijk aan de kabels kan komen, is dan de volgende vraag! Als je het weet, laat het even weten, ik zou ook graag mijn versterkerverbindingen eens controleren (af en toe kraakje)

Succes!

Link naar reactie

Wow! Jullie zitten er wel bovenop hier he?! Bedankt voor alle snelle reacties! :holiday:

Ik heb dit weekend iig weer het nodige te doen! Als ik het netjes los krijg, laat ik weten hoe het te doen.....

als ik iets kapot maak waarschijnlijk niet :blink:

@Sledgehammer: Het is de speaker rechtsvoor, in de deur. Wanneer ie uit valt hoor ik nog wel een geruis (dat de speaker zeg maar aangestuurd wordt). Om een of andere reden leek me daarom de versterker het meest verdacht....plus ik heb die pinnetjes om de radio eruit te trekken niet.

Ik hoop niet dat ik jouw voorraad hoef aan te spreken: dure dingen die HK versterkers.

Gr,

Herman Kardon

Link naar reactie

€50,- heb ik er voor betaald, mag hij ook weer voor weg. :blink: Maar sinds de speakerconfiguratie anders is in een QP (partnr is ook anders) zal hij niet gaan passen helaas.

Heb je al eens geprobeerd de deur een paar keer dicht en open te doen, wellicht dat er een breuk zit in de doorvoerslang. Eindhoven is hier een half uurtje rijden vandaan, dus

Herman heeft een coupe,
Spijtig voor Herman. :holiday:
zijn die er ook in een "oude" en een "facelift" versie?

Jazeker. :wave:

Qua audio layout dan.
Nee. :fiew:
plus ik heb die pinnetjes om de radio eruit te trekken niet.

Orginele radio zit met twee torxboutjes vast, achter de klepjes.

Link naar reactie

Het zal officieel nooit een facelift genoemd zijn natuurlijk, maar er zitten wel enkele wijzigingen in het "nieuwe" model. Denk aan de lampen voor en achter bijvoorbeeld, en de chrome sierlijst op de kofferklep. Ben niet zo thuis in de QP uitvoeringen, maar er zullen vast wel meer punten te noemen zijn.

Link naar reactie
Het zal officieel nooit een facelift genoemd zijn natuurlijk, maar er zitten wel enkele wijzigingen in het "nieuwe" model. Denk aan de lampen voor en achter bijvoorbeeld, en de chrome sierlijst op de kofferklep. Ben niet zo thuis in de QP uitvoeringen, maar er zullen vast wel meer punten te noemen zijn.

het interieur is ook opgefrist met de komst van de 3.0.

Link naar reactie

Okay....en terug on topic :thumbup:

@RvE: Het losgooien was vrij makkelijk (~10min werk):

1. Demonteren van het afdekrol (+ evt. bagagevangnet) dat bovenop het tussenschot zit. Dit kan door aan de uiteinden de afdek kapjes recht naar boven eraf te trekken, en vervolgens de moeren los te draaien.

2. Vervolgens kun je vanuit de kofferruimte een aantal plastic schroeven van de kappen los draaien/peuteren, en aan de onderkant zitten de kappen nog met wat pluggen vast. Daarna kan je de subwoofer (links) en versterker (rechts) zien zitten.

Bij mij was alles okay iig. De radio zat echter vastgeknoopt met een aantal erg slechte verbindingen....eerst dat maar eens opnieuw doen.

Link naar reactie

Erg goed dat je even laat weten hoe dat los (en ook weer vast) moet : :hypocritesmiley:

Bij mijn Z3 viel de tweeter in de linker deur vaak uit. Ik heb op Conrad.nl toen een nieuwe stekker gekocht, van BMW-pin-layout naar twee gewone DIN stekker voor de Sony radio. Dat heeft het gefixed. De kabels waren nogal eens tussen scherpe randjes gekomen en de stekker-contacten erg stoffig. De nieuwe stekker was in mijn geval de oplossing.

Maar als ik naar je symptomen luister, ligt het daar niet aan. Maar contactspray kan geen kwaad lijkt me.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.