Ga naar inhoud

Nieuws over de nieuwe Z4


RvE

Aanbevolen berichten

In dit draadje van Wheelz hadden we het nog over de (wat leek op) photoshops van de nieuwe Z4. Stalen klapdak of niet. Biturbo's, V8 uit :thumbup: 3 of zelfs een dieselmotor. All of the above schijnbaar...

Op Autoweek staat nu een artikel over de nieuwe Z4 (jammergenoeg zonder foto's) maar wel met veel info:

BMW heeft voor 2009 de nieuwe Z4 op het programma staan.

Daarvan rijden nu al prototypes rond. Onze collega’s van het Engelse AutoExpress onthullen al de eerste details over de nieuwe roadster.

Het grootste nieuws over de opvolger van de BMW Z4 is dat hij een stalen klapdak krijgt. Daarmee volgt hij de 3-serie cabriolet, die ook voor het eerst zo’n constructie heeft. Concurrent Mercedes SLK was ooit de trendsetter van het moderne coupé-cabriolet principe. BMW heeft naast de SLK dit keer ook vooral de Porsche Boxster in het vizier. Naast een uitgebreide reeks vier- en zescilinder motoren, komen ook de 3,-liter twinturbo en de 4,0-liter V8 uit de M3 voor deze auto beschikbaar. Daarmee gaat BMW Porsche te lijf. Ook is het volgens AutoExpress niet ondenkbaar dat er een dieselmotor in de Z4 komt.

Alle Z4’s zijn voorzien van Efficient Dynamics-techniek. Daarmee wordt met onder meer start-stop techniek en aerodynamische aanpassingen de uitstoot van BMW’s verminderd. Reken er op dat we in het najaar van 2009 kennismaken met de opvolger van de Z4.

Zou ik dan toch mijn gewenste Z4 coupe met de motor uit de 123d kunnen gaan bestellen!!! :thumbup: :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er staat hier inderdaad een artikel met fotootje. Maar die foto zal waarschijnlijk (net zoals in Wheelz' topic) een "artist's impression" in Photoshop zijn. Ziet er in ieder geval wel mooi uit.

Voor mij als coupe-fan is dan natuurlijk de vraag: hoe ziet de coupe eruit!

Link naar reactie
de coupé-types zijn die lopen te brullen dat een coupé mooier is dan een roadster.

Ik ervaar "mooier, altijd mooier" niet als brullen... :thumbup::wave:

Link naar reactie

Geef mij maar een linnen dak.

Het is niet te hopen dat ie de zelfde lelijke kont gaat krijgen als die kappersauto's van renault/peugeot en de diverse japanse gedrochten met een stalen klapdak

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Geef mij maar een linnen dak.

Het is niet te hopen dat ie de zelfde lelijke kont gaat krijgen als die kappersauto's van renault/peugeot en de diverse japanse gedrochten met een stalen klapdak

Ik vind de 3 serie geen lelijke kont hebben. Dus zal dan ook wel niet gebeuren met de Z4 toch? Misschien gaan ze wel cabron-fiber gebruiken :schater:

Maarre in dat andere artikel van autoweek werd weer gezegd dat er testen gedaan werden met linnen en stalen dak. Volgens mij zou dat waanzinnig slim zijn van BMW: keuze uit linnen/stoffen kap en benzine/diesel (allemaal de twinturbo's :(). Dat is wel hoe je het even de concurrentie moeilijk maakt zeg :(

Link naar reactie
Ik vind de 3 serie geen lelijke kont hebben. Dus zal dan ook wel niet gebeuren met de Z4 toch? Misschien gaan ze wel cabron-fiber gebruiken :schater:

Maarre in dat andere artikel van autoweek werd weer gezegd dat er testen gedaan werden met linnen en stalen dak. Volgens mij zou dat waanzinnig slim zijn van BMW: keuze uit linnen/stoffen kap en benzine/diesel (allemaal de twinturbo's <_< ). Dat is wel hoe je het even de concurrentie moeilijk maakt zeg :newblush:

Reinder 3 serie is ok, maar heb je die franse wagens wel eens goed bekeken? Voorruit staat bijna op de bumper, en een kont van 1,5 meter om al het blik in op te vouwen. Dus ik hoop dat de z4 er beter uit ziet. De Mazda sport heeft ook beide opties, vind de uitvoering met stalen dak ook niet mooi tov de linnen dak uitvoering (vind hem ueberhaupt niet mooi, maar dat is mijn mening)

Link naar reactie
Reinder 3 serie is ok, maar heb je die franse wagens wel eens goed bekeken? Voorruit staat bijna op de bumper, en een kont van 1,5 meter om al het blik in op te vouwen. Dus ik hoop dat de z4 er beter uit ziet. De Mazda sport heeft ook beide opties, vind de uitvoering met stalen dak ook niet mooi tov de linnen dak uitvoering (vind hem ueberhaupt niet mooi, maar dat is mijn mening)

Nee daar heb je helemaal gelijk in! Die franse auto's (megane cc, 207cc etcetc) hebben inderdaad allemaal een kont die groter is dan de motorkap.

Ik moet wel zeggen dat ze het met de SLK beter voor elkaar hebben, niet?

Ik ben benieuwd. Ik denk niet dat de jongens van BMW weer naar een grote kont gaan, gezien de kritiek van de 7 serie :newblush::schater:

Link naar reactie
Die franse auto's (megane cc, 207cc etcetc) hebben inderdaad allemaal een kont die groter is dan de motorkap.

Ik moet wel zeggen dat ze het met de SLK beter voor elkaar hebben, niet?

Een SLK is een tweezitter, dus een korter dak (er is geen achterbank om te "overkappen"). De franse wagens die jij noemt zijn vierzitters en hebben dus een langer dak nodig en derhalve ook een langere achterkant. Het mooie van Z3 en Z4 roadsters is juist dat voor je gevoel de helft van de auto uit motorkap bestaat. <_<

Maar ik ben het met Rob eens dat het ideaal zou zijn als BMW roadsterrijders bij de nieuwe Z4 de keuze geeft: softtop of stalen-vouwdak. Ikzelf ben heel benieuwd hoe de coupe gaat zijn. :newblush:

Link naar reactie
Een SLK is een tweezitter, dus een korter dak (er is geen achterbank om te "overkappen"). De franse wagens die jij noemt zijn vierzitters en hebben dus een langer dak nodig en derhalve ook een langere achterkant. Het mooie van Z3 en Z4 roadsters is juist dat voor je gevoel de helft van de auto uit motorkap bestaat. :)

Maar ik ben het met Rob eens dat het ideaal zou zijn als BMW roadsterrijders bij de nieuwe Z4 de keuze geeft: softtop of stalen-vouwdak. Ikzelf ben heel benieuwd hoe de coupe gaat zijn. :newblush:

Ik ben het ook volledig met jullie eens! Maarre de Daihatsu Copen is toch geweldig geproportioneerd? :schater: En oh ja, ze willen serieus 4 mensen proppen in de 207cc... Lijkt me een erg grappig gezicht.

En ja ik ben het ook volledig eens met jouw liefde voor de styling van de Z3/Z4: heerlijk lange motorkap! Ik vind het ook een prachtig gezicht!

P.S.: gekke is dat de Z4 t.ov. de TT een langere motorkap heeft, grotere motorruimte, meer interieurruimte èn de achterbak gelijk is qua inhoud. En het zijn allebei tweezitters.

Link naar reactie
P.S.: gekke is dat de Z4 t.ov. de TT een langere motorkap heeft, grotere motorruimte, meer interieurruimte èn de achterbak gelijk is qua inhoud. En het zijn allebei tweezitters.

Bedoel je met "TT" de Audi TT? Die heeft wel degelijk een achterbank, in de coupe uitvoering althans, roadster heb ik nog nooit naar gekeken. Niet dat er op die TT-coupe achterbank ook maar een volwassene past hoor. Audi zegt bij de nieuwe TT coupe dat de achterbank geschikt is voor mensen tot 1.50m, dus niet al te grote volwassenen of kinderen passen wel). Laat mijn oudste dochter nu 98cm lang zijn..... :newblush:

Link naar reactie
Bedoel je met "TT" de Audi TT? Die heeft wel degelijk een achterbank, in de coupe uitvoering althans, roadster heb ik nog nooit naar gekeken.

Heb zelf een zogenaamde Audi TT Cabrio gehad. Die heeft geen achterbank :newblush:

Maar waar de naam roadster vandaan komt, snap ik nog niet. Ik dacht toch zeker dat 3 kenmerken van een roadster zijn::

- Lange motorkap

- Zitpositie ver naar achteren (bijna) op de achteras

- Achterwielaandrijving

Ik heb nog even gekeken naar een TT Cabrio MK2 als opvolging van mijn MK1. Maar ook bij de MK2 kreeg ik geen echt 'Roadster' gevoel. Dit komt (mijns inziens) door de zitpositie en door de (in mijn ogen saaie) quattro aandrijving. Deze laatste is geeft de auto een onderstuurd karakter.

Link naar reactie
Naast een uitgebreide reeks vier- en zescilinder motoren, komen ook de 3,-liter twinturbo en de 4,0-liter V8 uit de M3 voor deze auto beschikbaar. Daarmee gaat BMW Porsche te lijf.

Zover ik weet zit er in geen enkele recente Porsche waar de Z4 enigszins op lijkt een V8... Lijkt me dus meer een antwoord op de SLK AMG van MB toch :sleepy:

Link naar reactie
Zover ik weet zit er in geen enkele recente Porsche waar de Z4 enigszins op lijkt een V8... Lijkt me dus meer een antwoord op de SLK AMG van MB toch :rolleyes:

Ja qua motor wel ja. Maar wat je zegt: het is altijd zo'n hete strijd tussen de boxter en de z4? Met die v8 (ok dan is het 6 tegen 8 :thumbup:) zal de z4 de boxter helemaal t vuur aan de schenen leggen, bedoel ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.