Ga naar inhoud

RAM Air Intake


pvr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb deze nu besteld voor de M.

http://www.ca-automotive.co.uk/products-Y2...lkPTExOA==.html

Redelijke prijs, goede write-ups and kleine vermogens winst (10hp max), verbruiks verbetering en beter geluid.

Dat is inderdaad niet duur Paul. Laat s.v.p. even weten wat je ervaringen zijn als het is ingebouwd.

Link naar reactie

Hey Paul,

wel even je luchtfilter in het oog houden... Op zroadster is er een zzzz met een gelijkaardig, doch zelfbouw systeem. Na 2000 km zat z'n luchtfilter helemaal dicht met insekten en ander prut.

Heb zelf heel de discussie op zpost gevolgd, maar omwille van bovenstaande ben ik wat terughoudender. 500 km in de zomer zonder de OEM "snorkel" (je weet wel, dat "teutje" dat achter de grille zit) maakte dat m'n SE filter precies een vloermat was.

Hou me wel op de hoogte he :kisstogether:

Link naar reactie
Hoe doen die jongens het bij Dinan? Heb je daar ooit iets van gehoord met hun Ram Air geval?

't ja, nooit iets soortgelijks (van die prut) reeds gelezen op de US forums hoor. Van die Dinan scoops rijden er ook niet te veel rond he :blink:

Wel knap stukje plastic:

IMG_1595.jpg

IMG_1603.jpg

Van hydrolock zal er nooit sprake zijn, daarvoor komt er te weinig druk op het systeem. Maar die beestjes weet ik niet zo... :kisstogether:

De Dinan bestaat dacht ik niet voor de ///M.

Link naar reactie

@M Coupe:

ik ben het 100% met je eens hoor!! Alleen hebben die gasten van RPI die deze nieuwe scoops maken op korte termijn vrij veel van die scoops uitgeleverd waarvan sommige eigenaars zelf een voor en na dyno hebben laten uitvoeren waarbij er tot 10 bhp meer opgetekend werd. En inderdaad natuurlijk max vermogen tegen toerentalbegrenzer in 4 de versnelling, dus daar zit je aan +200 km/u (lineaire koelers op de dynobank). Vergelijkbaar met Pauls Streamline Engineering CAI waarbij zijn zzzz 3.0 vlot de 265 km/u overschreed (en neen, de Z4 3.0 werd niet dichtgeknepen op 250) waarbij andere zzzz's moesten afhaken. Voor deze SE CAI liep Pauls zzzz ook 250. Maar dat zal ie zelf wel bevestigen.

Ik weet nu ook dat nooit 2 dynoruns dezelfde zijn, maar aangezien het maar enkele momenten duurt om de scoop in en uit te bouwen hebben ze een knappe vaststelling gedaan: de eerste run net na het inbouwen van de scoop en filter levert vermogensverlies op. Enkel wanneer de motor tot aan de toerentalbegrenzer is geweest en er dan terug een run wordt gedaan wordt er tot 10 pk meer vastgesteld: de DME compenseert niet onmiddellijk voor de hoger AFR, wat na een volledige run over het ganse toerentalgebeid wel gebeurt.

Maar in essentie ben ik eveneens sceptisch hoor... alleen de BEFAAMDE SE CAI heeft absoluut in mijn ogen zijn pluimen verdiend! En dit inderdaad op snelheden +200km/u.

Link naar reactie

Bij motoren kunnen ze het effect van ramair niet meten op de testbank.

De blower op de testbank is alleen voor de koeling en onvoldoende om het ramair effect te simuleren.

Er zal inderdaad bij hoge snelheden een effect zijn.

Dus een hogere topsnelheid

Wanneer heb je daar op straat nu effect van !!!

Link naar reactie

De gebruikers ervaringen die ik heb gelezen wijzen ook op een beter middenbereik en een lager brandstof verbruik. Ik weet dat mijn vorige CAI anders was, maar daar had ik meer trekkracht op de hele toeren range, verbruik liep terug van 1:11 naar 1:13, top ging naar 265 van iets over de 250.

In ieder geval merk ik het wel wanneer hij er is. Het is in ieder geval niet (te) duur om te testen.

Link naar reactie

OK

Dan is de airbox beter dan de standaard luchtfilterkast + filter.

Ja daar heb je meteen profijt van.

Bij motorfietsen >> krijgen een veel betere gasreactie en de "astma " wordt meestal verholpen.

succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.