Ga naar inhoud

z3driver; nieuw en vraagje


Aanbevolen berichten

Marc heeft zijn Hell rode Z3 volledig laten overspuiten nadat de blanke lak laag op verschillende plekken begon te schilferen. Was wel uit 96, dus een van de eerste.

Zou mij er verder niet te druk over maken, is een mooie kleur, en dit is het enige geval bekend hier. :cooltext:

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De S zal wel met bepaalde opties te maken hebben in tegenstelling tot wat Martin ons te melden heeft :cooltext:

Voor wat duidelijkere info:

Z3 1.8 M43B18 8V 1995-1998 115 pk 168 Nm SOHC

Z3 1.8 M43B19 8V 1998-2001 118 pk 180 Nm (facelift 1.8) ook wel M43TU een DOHC motor

Z3 1.9 M44B19 16V 1996-2001 140 pk 180 Nm DOHC motor

Z3 1.9i M43B19 8V 1998-2001 118 pk 180 Nm DOHC motor (facelift 1.9 met een i)

Als je het duidleijk kunt noemen :party: er is dus nogal wat mogelijk als je voor een 4 cylinder gaat, de 1.9 aanduidling zegt niet altijd alles.

Link naar reactie

Volgens mij heb ik nergens gemeld dat het niets met opties te maken zou hebben????

De man vroeg naar de specificaties omtrent de motor inzake de 1.8S in vergelijking tot de gewone 1.8.

Link naar reactie

Ze hebben geen ruzie, zo 'discussieren' we hier :thumbup:

Ik kijk voor dit soort zaken ook altijd in de carbase van autoweek.

Volgens de carbase zijn de verschillen tussen de 1.8 en de 1.8s:

- airconditioning

- hoogteverstelling passagiersstoel

- verwarmde zitplaatsen voor

- leren bekleding

- metallic lak

- mistlampen voor

Dus bij de 1.8 zitten deze opties er alleen tegen meerprijs bij en bij de 1.8s zijn de opties inbegrepen in de hogere prijs.

Link naar reactie

Andriol heeft gelijk.

Ook ik had mijn gegevens uit deze database...

Hier een link naar de pagina waar je (bijna) alle auto's met de specificaties kunt vinden: KLIK

Link naar reactie

laat ik dan toch ff een opmerking maken bij de autoweek carbase. Hier klopt regelmatig niks van als het op opties aankomt. Is ook moeilijk, omdat deze over de tijd vaak verschillen en je kunt je database niet te groot maken, maar toch, ff uitkijken met blind varen op de autoweek database.

Link naar reactie

Klopt en daarom bestaan er disclaimers: "Ondanks de constante zorg en aandacht die wij besteden aan de samenstelling van AutoWeek.nl, is het mogelijk dat de informatie die op AutoWeek.nl wordt gepubliceerd onvolledig c.q. onjuist is. Fouten (in de gegevensverwerking) kunnen echter niet altijd voorkomen worden."

Dus moet je de carbase raadplegen met bovenstaande in het achterhoofd.

Link naar reactie

hhmmm...vandaag ff verder wezen kijken;

die blauwe in vaassen was nie wat; wat een uitgeleeft hok zeg en kale banden, schaafschades op allebei de achterschermen/bumpers

en bij een origneel nederlandse wagen hier in mijn eigen durp:

z3 nederlands

t ziet er allemaal wel erg leuk uit...mooie wielen, gewoon een nete wagen en ik vond t nog wel meevallen met de "tamme"1.8... :rolleyes:

minpuntjes:

spiegelvoetjes zat roest onder de lak (iemand tip om makkelijk op te lossen of vervangen??)

ik had t idee dat ik de koppeling beetje ver op moest laten komen om m van de plek te krijgen hoewel ie vanuit stilstand in "3" optrekken wel redelijk deed

geen airco wel arko

pluspunten

origneel nederlands met alle papieren erbij

windscherm

mooie originele bmw 17 inch wieltjes

"heldere"lampjes rondom

dus......nu ff weekendje over nadenken

Link naar reactie
spiegelvoetjes zat roest onder de lak (iemand tip om makkelijk op te lossen of vervangen??)

Spiegelgedoe is een typische Z3 kwaal, is recent weer voorbij gekomen: Check dit draadje even voor links naar eerdere posts en foto's van mijn oude (afgebroken) spiegels zonder de kappen, dan weet je waar je eventueel aan toe bent.

Spiegels kun je gewoon nog bestellen. BMW heeft zelfs een retrofit waar alles in zit (te bestellen onder één partnummer), zegt al genoeg. Deze kit is wel alleen maar leverbaar met de :D spiegels. Mocht je de "standaard" spiegels willen, die zijn 100 euro (ex btw) duurder.

Voor het vervangen van de spiegels ben je met alles erop en eraan (lakken en eventueel montage) toch zo'n 350 tot 500 euro kwijt. Wel iets om rekening mee te houden. ;)

mooie originele bmw 17 inch wieltjes

Origineel BMW wel ja, maar niet origineel Z3. Volgens mij komen die van een of andere 3-serie. Maar er zijn hier genoeg velgen-guru's, die het precieze model weten (styling-met-het-nummertje)! :rolleyes:

Link naar reactie

z3driver, ziet er netjes uit voor een auto die bijna 12 jaar oud is, maar check ook de volgende (kleine) puntjes: is de kofferbak vochtig (3 remlicht kan kapot zijn), doen de electrische ramen het goed (inclusief de knoppen), als er een cd speler/radio bij zit, is de code beschikbaar, moeten de bandjes binnenkort vervangen worden, heeft de kap/het dak losse delen/scheurtjes. Zomaar wat dingetjes die ik bij mijn vorige z tegenkwam. Overigens zie ik bij de foto van het wiel dat de 'spleet' bij de voorbumper (linksboven) er wat raar uitziet, alsof ie wat uitzakt.

Link naar reactie

ik wil het niet moeilijker maken, maar tijdens mijn zoektocht naar een 2.8 kwam ik deze tegen bij een Duitse BMW dealer voor 10.890

Uiteraard komt er nog wat rest bpm bij enz.. maar je kunt ook nog babbelen over de prijs (als je geen inruil hebt). Mischien kun je ze bellen? Ze zitten niet zo ver van de NL grens.

Link naar reactie
Origineel BMW wel ja, maar niet origineel Z3. Volgens mij komen die van een of andere 3-serie. Maar er zijn hier genoeg velgen-guru's, die het precieze model weten (styling-met-het-nummertje)! :thumbup:

Styling 21 zo te zien? staat wel :cooltext:

Link naar reactie
z3driver, ziet er netjes uit voor een auto die bijna 12 jaar oud is, maar check ook de volgende (kleine) puntjes: is de kofferbak vochtig (3 remlicht kan kapot zijn), doen de electrische ramen het goed (inclusief de knoppen), als er een cd speler/radio bij zit, is de code beschikbaar, moeten de bandjes binnenkort vervangen worden, heeft de kap/het dak losse delen/scheurtjes. Zomaar wat dingetjes die ik bij mijn vorige z tegenkwam. Overigens zie ik bij de foto van het wiel dat de 'spleet' bij de voorbumper (linksboven) er wat raar uitziet, alsof ie wat uitzakt.

kofferbak was prima in orde...geen plekken idd; had ik zelf ook naar gekeken want ik weet wat een cabrio kan doen als t vocht niet wegkan.... :cooltext:

raampjes deden het id goed, radio was geen origineel dus gewoon een pioneertje

bandjes waren al vervangen maar nog niet uitgelijnd/ gebalancerd dus gad een beetje vertekend beeld met rijden (remmen en 100+)

kap is op een naadje na in nieuwstaat; dat naadje boven t achterruitje was niet netjes afegwerkt want in mijn ogen moet dat netjes "onder"t rubber lijstje steken maar kwam e rnu bovenuit over de volle breedte.....maar dat soort dingen worden bij verkoop geregeld zo ook een nieuwe apk en kleine beurt

die voorbumper was mij ook opgevallen en was ik gisteren vergeten te melden:

t lijkst wel of de motorkap er iets scheef op ligt want aan de andere kant van de auto stak ie achter t voorwiel dus...ja niet uit maar was niet gelijk met linker kan van de auto.....beetje vaag wel :thumbup:

Link naar reactie
Styling 21 zo te zien? staat wel :cooltext:

Kijk, binnen 1 uur en 37 minuten je exacte styling-nummer van de velg!! :thumbup: Kun je verder niks mee, maar is toch leuk om te weten als je onze afwijking straks deelt! :thumbup:

Link naar reactie
t lijkst wel of de motorkap er iets scheef op ligt want aan de andere kant van de auto stak ie achter t voorwiel dus...ja niet uit maar was niet gelijk met linker kan van de auto.....beetje vaag wel :cooltext:

Ik ben geen expert, maar mischien heeft ie wel schade gehad. Heb je dat nagevraagd?

Link naar reactie

ja heb ik nagevraagd maar volgens de verkoper geen schade gehad.....heb ik verder ook geen aanwijzingen voor hoor want verder niks aan te zien namelijk; er zat zelf een plekje op de motorkap die je als je schade zou hebben gehad denk ik wel weggewekrt had....

@mdv; volgens mij al ik t zo op 1e oog zie is t toch style23 velg :cooltext:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.