Ga naar inhoud

Verchroomde Nieren Inbouwen


ivodl

Aanbevolen berichten

Voordelen: Geeft je wagen net dat kleine beetje extra.

Nadelen: Eigenlijk geen, behalve dan dat niemand het ziet behalve jij en misschien een handvol "kenners".

Allereerst bestel je de chroom nieren:

51-13-8-412-949 & 51-13-8-412-950

Het eruit halen van de huidige is zowel simpel als gewaagd te noemen. Open je motorkap zo dat je goed bij de onderkant van de nieren kan komen. Houd je ene hand vlak tegen de buitenkant van de nier en geef met je vuist een korte, krachtige klap tegen de achterkant (ik heb eerst de nette manier geprobeerd met een mes proberen de klemmen te buigen, maar ten eerste werkte dit niet en dit is gewoon dé manier).

De nier springt er nu uit!

Maak gelijk even alles schoon, je bent nu toch bezig.

Afbeelding12.jpg

Zie hier het verschil tussen de oude en de nieuwe:

Afbeelding11.jpg

Zo makkelijk als je ze er uit kan halen, net zo eenvoudig gaan ze er weer in. Plaats de nieuwe nier op een hoek en geef nu op de voorkant wat zachte tikjes, je hoort 'em vanzelf vast klikken.

Het uiteindelijke resultaat:

Afbeelding14.jpg

Na het uitvoeren van de bovenstaande stappen voor nummer 1, volg je dezelfde handelingen voor de 2e nier en voila, het resultaat van nog geen 10 minuten werk:

Afbeelding17.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alles is orgineel BMW, ook de 2e hands versnellingspook die ik destijds op marktplaats heb gekocht heb ik nu vervangen door een nieuwe.

De ringen zijn chroom.

Voor de tacho ringen, nieren & versnellingspook was ik 170 Euro kwijt, misschien niet het goedkoopste adres waar ik ben geweest, maar wel een errug leuk adresje voor BMW spullen en geen gezeur met e-mailen of wachten op bestellen, ik kon dezelfde dag nog langkomen.

Ik heb zelfs een mooie prijsopgave gekregen voor het vervangen van het stof voor leer (ca. 650 Euro ex.) wat ik zeker ga doen gezien de meerwaarde er van (en uiteraard de looks)

Oh, en een lekker bakkie koffie gehad :D

Link naar reactie

Ik ben nog steeds voor een apart forum voor dit soort topics (iets van "Do-It-Yourself" onder het kopje "Algemene Z3 techniek").

Heb nog wat foto's van het inbouwen van m'n axim (navigatie) en Radio die ik wel uiteen wil zetten.

Ivo, ideetje of blijven ze gewoon in de techniek lounge?

Link naar reactie

Nee, nog geen website, maar hij adverteert met heel veel BMW spullen op marktplaats. Een kleine handelaar met een uit de hand gelopen hobby zal ik maar zeggen, maar alles is wel nieuw en in een kleine showroom te zien.

Hij zit in Sliedrecht, en ik heb eerlijk gezegd nog aan je gedacht sledge omdat ik je er volgens mij weleens over heb horen praten...

Ik kom daar nog weleens in de buurt, dus mochten er mensen interesse hebben dan kan ik misschien wel een prijsje met hem maken en de spullen afgeven de 31e.

Wat ik sowieso weet wat hij heeft zijn:

* Diverse soorten versnellingspoken

* Spulletjes van Schnitzer

* Chroom nieren

* M-Logo's

* Nog meer, maar dat kan altijd nagevraagd worden...

Dit is zijn site: http://www.wielen-shop.nl/

Link naar reactie
Het chroom zit alleen op de voorkant van de spijlen, dus niet de gehele "plaat" om het zo maar te noemen dus wat betreft het bling-bling gehalte van deze nieren valt het sowieso wel mee.

Maar imho kan staat het het mooist op een silvere of zwarte Z3.

Volkomen met je eens, zitten op mijn cosmoszwarte en mijn titanzilveren (E46)!

Ziet er heel edel uit :smart: :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.