Ga naar inhoud

Speaker achter demonteren?


Tja

Aanbevolen berichten

Ik heb rechtsachter een rammeltje in de speaker. De zoek-knop gebruikt en onder andere dit bericht van Frank gevonden. Dus vol met goede moed vanmorgen tussen de druppelbuien door aan de gang gegaan.

Maarrrrrr... kennelijk zitten er bij mij niet de standaardspeakers meer in. Nadat ik het klepje uit de rolbeugel had gehaald, zag ik daar niet de gekartelde 'moer' waarmee de speaker vast zou moeten zitten. Wel zie ik er dikke zwarte parkers waarmee de speaker vastzit. Maar dan zit er ook nog een frontje op. En dat krijg ik er niet zomaar af. Dus voordat ik daar nu geweld ga gebruiken, herkent iemand deze:

speakerleftrearwk1.jpg

Dat driehoekje komt op de foto niet goed tot z'n recht. Er staat nog in: "Drive series Crunch USA".

De ham-vraag is: hoe haal ik dat frontje eraf?

PS: en dan vraag ik me nog af hoe jullie die originalo's loskrijgen. Toen ik met mijn hand door dat klepje heen gestoken had, zat ik hardstikke vast! Ik moest even aan die aap met z'n hand in de snoepjespot denken. Een lichte paniek maakte zich van mij meester, iIk zag me daar al staan, hand klem in de Z3, de regen die opeens echt zou gaan vallen. :( ..

Met de nodige schrammetjes toch los gekomen. Dat ga ik toch liever niet nogeens proberen...

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

als ik dit zo bekijk ziet het eruit alsof het frontje is geklemd en daarachter de schroeven zitten om 'm los te halen.

Al geprobeerd voorzichtig een beetje te wrikken?

Link naar reactie

Ja: wrikken heb ik al geprobeerd. Met m'n nagels en voorzichtig (goede tip van die schilderstape) met een klein schroevendraaiertje. Ook al van opzij met een soort schraper (lijkt op een mes maar niet zo scherp) zodat de kracht wat verdeeld wordt over een grotere lengte van het frontje.

ALs je zeker weet dat het zo lukt, dan durf je misschien nog wat meer kracht te zetten. Vooralsnog lukt het mij zo niet.

Maar ik kan me ook weer geen andere manier voorstellen.... Vandaar mijn vraag.

Link naar reactie

Heb indertijd de originele speakers los gekregen door een grote schroevedraaier op de kartel ring te zetten en voorzichtig met een hamer op de schroevedraaier te tikken totdat de ring loskwam.

Dan lukt het wel om met 2 vingers de ring los te pielen

Link naar reactie

Zo simpel.... Ik dacht dat die hele ring en de grille één geheel vormden, maar je hebt helemaal gelijk. Ik kon met een haaknaald (altijd handig in de gereedschapset) de grille er zó uit trekken. Daarna met vier schroefjes de luidspreker eruit gehaald. Beetje troep eruit geveegd, klaar!

:( Dankjewel :unsure: :gossip: :m:

We kunnen weer rijden met muziek - afgezien van de Zingende Zes Cylinders dan natuurlijk, want die klinken altijd goed :D.

En voor de volledigheid, hier de speaker met ring maar zónder grille:

speakerzondergrilleri3.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.