Ga naar inhoud

radio uitbouwen


mohikaan

Aanbevolen berichten

Elke junk kan het in 3 minuten en gezien de div. topics hebben bijna alle forummembers al een radio en/of middenconsole vervangen. Maar ik zie niet hoe die los moet. Help!

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De orriginele bmw radio of een aftermarkt radio?

bij de bmw radio zit links en rechts een 'lipje'.

deze moet je open lepelen.

daarachter zit een klein inbus boutje die je los moet draaien en dan trek je de radio er zo uit.

bij een aftermarkt radio heb je gereedschap gekregen om deze te (de-)monteren.

dit zijn 2 langwerpige platte spie-tjes die je aan weerszijde langs de radio steekt om deze uit z'n vergrendeling te lichten.

als je deze niet hebt kun je iets anders plats ertussen stekken waarmee je de radio uit de vergrendeling haalt. en dan kun je de radio er uit trekken.

Je hoeft er niet eens junk voor te zien om het te kunnen :schater:

Link naar reactie

Ik ben geen junk en weet niet of het me binnen drie minuten lukt, maar het eruit halen is niet zo heel moeilijk :thumbup:. Er zijn verschillende versies: met indrukklemmetjes (die heb ik) en met een inbusboutje (zoals mail beschreef). Bij het er weer in zetten heb ik altijd gekl**t met de alarmschakelaar die erachter zit.

Ik heb nog die cassettespeler erin zitten. Daar zijn ook verschillende uitvoeringen van trouwens.

Eerst de twee afdekkapjes links en rechts eraf wippen met een schroevendraaiertje (voorzichtig). Ze gaan er naar voor toe af. Dan zie je links en rechts twee gaatjes. De radio wordt door vier klemmetjes op z'n plek gehouden. Steek je vingers in de cassettegleuf en trek zachtjes aan de radio, niet te hard! Je kunt ook een zijkant van de console los maken en dan van achter duwen. Steek dan een dun schroevendraaiertje in een van de gaatjes. Je kunt daarmee het klemmetje een beetje opzij drukken (naar de body van de radio toe) en dan kan de radio iets naar voren verschuiven. Niet forceren, het is even priegelen. Zo ga je alle vier de gaatjes (en dus klemmetjes) af. Doordat je de hele tijd de radio naar voor trekt (of drukt) komt de radio eruit.

En anders even een junk inhuren, ben je zo klaar :schater:.

Link naar reactie
Elke junk kan het in 3 minuten en gezien de div. topics hebben bijna alle forummembers al een radio en/of middenconsole vervangen. Maar ik zie niet hoe die los moet. Help!

Als het een BMW radio is let er dan wel op Henk dat je de BMW security code weet ! :thumbup:

Wanneer je de spanning los haal zal je die code wel moeten hebben ! ;)

Link naar reactie
Wanneer je de spanning los haal zal je die code wel moeten hebben ! :thumbup:

Heb de lipjes gevonden, nu alleen nog een kleine imbus sleutel kopen. (en geen koevoet)

De radio moet er juist uit omdat de code op een sticker op de radio staat).

Link naar reactie
Als het een BMW radio is let er dan wel op Henk dat je de BMW security code weet !
Top Marvin. Dat lag voor mij al zo voor de hand dat ik het vergeten was erbij te zeggen en die code is nu juist zo essentieel :thumbup:.

En de code op de radio schrijven? Mmmm..... Dat is net zo handig als een software installatiecode op de CD schrijven: dan moet je hem er tijdens het installeren weer uithalen om de code te lezen ;).

Qua beveiliging is het natuurlijk ook ballen, maar ja - dat weet die junk ook niet van tevoren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.