Ga naar inhoud

"Nieuwe" z4 met logic 7 installatie


socrates69

Aanbevolen berichten

Bijna is het zover, nog een week en dan kan ik mijn (voor mij) nieuwe z4 ophalen. :blink: Ik heb mijn Z3 2.8 ingeruild tegen een z4 3.0. :blink: Tijdens de proefrit was ik eigenlijk al verkocht. Dus ik heb helemaal niet gelet op de stereo. <_< In mijn oude Z3 zat een redelijke stereo (BMW business met subwoofer) maar niet echt heftig. In de Z4 zit een zgn Logic 7 installatie met DSP. Nu zag ik gisteren (na de koop) in een prijslijst uit 2003 dat deze geluidsinstalatie een optie was van bijna 1900 euro.

Dat moet dan wel wat zijn, of niet?

Ik kan op internet (bijna) niets vinden over dit systeem. ;)

Is het wat? Waarom is dit zo speciaal? Of valt het tegen. Heeft iemand een linkje?

Oh ja, als ie voor de deur staat (volgende week) komen de foto's. Overigens - maar dat zal duidelijk zijn- heb ik niet voor de Z4 3.0 gekozen om de stereo :-)

Dank dank,

Groet

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik PERSOONLIJK hou helemaal niet van Logic7 of het Carver systeem. Er gebeurt veel te veel postprocessing van het geluid. Helemaal geen front stage.

De eerste indrukken zijn "wauw", maar als je dan een cd'tje speelt dat je kent van een goede hifi installatie thuis of elders, dan merk je dat het Logic7 of Carver systeem absoluut niet "natuurlijk" klinkt. (IMHO)

Lage frequenties worden versterkt, maar vooral, en dat vind ik spijtig, er wordt enorm veel surround effect toegevoegd, waardoor de front stage verloren gaat. Het systeem houdt zelfs rekening met kap open of dicht.

Begrijp me niet verkeerd: het is een enorm staaltje technologie! Maar daar wringt het schoentje... bij de technologie en de nabewerking: het is namelijk moeilijk om zonder een massa aan vermogen een acoustisch mooi geluid te vormen in de Z4, daarvoor is de cabine veel te klein (ik bedoel, vnl "grillig van vorm"). Naar mijn mening klinkt een moderne mosfet versterker met alle toeters en bellen nog steeds niet zo goed als mijn "oude" klasse AA buizenversterker zonder bass of treble regeling. Muziek moet IMHO klinken zoals het op de CD is gezet en moet niet verder bewerkt worden. Zelfs treble en bassregeling is er vaak over.

Wil je "echte" en natuurlijke klank, dan ga je er ook geld moeten tegenaan gooien. En dan overstijg je al snel de 1900€.

Ik heb bij mijn zzzz het volledige BMW systeem eruit gegooid. Goeie Focal K2P 2-weg composet en Morel Elate subjes gekoppeld aan 2 Helix versterkers. Klank is voor mij beter dan Logic7... maar absoluut niet zo "indrukwekkend". Hoeft voor mij ook niet.

Op dit vlak ben IK nogal ouderwets.... maar ik geloof er sterk in dat je onder de indruk zal zijn van de Logic7. Dus, je zal hiervan zeker geen spijt hebben!!

<_<

(PS: de Logic7 die ik hoorde was in een Coupé)

Link naar reactie

@stopless; logic 7 is bij BMW altijd het topje, al verschilt de kwaliteit wel erg. Van verschillende kanten hoor ik dat in de updated E60 logic 7 ineens K.U.T. klinkt terwijl het voorheen wel goed was.

BTW GVfB ik dacht dat

geintje jouw hele verhaal toch al nutteloos maakte

Finally; @ Socrates: Ik ben jaloers. Veel plezier ermee.

Link naar reactie
Is dit hetzelfde als het HiFi Professionel systeem of nog een stapje hoger? Ik kom het Logic7 systeem namelijk niet meer tegen in de prijslijsten.

is idd hifi pro! bevalt mij ook erg goed in de 3 serie top geluid voor relatief (weinig) geld ik heb in het verleden menig spaarvarken stuk geslagen aan geluid...en ik moet zeggen dit systeem is mij elke euro waard :fiew:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb m'n Z4 inmiddels een week B) en ik moet zeggen dat ik het geluid werkelijk schitterend vind (ik doel nu alleen even op het audio geluid :newblush: )

Het klinkt inderdaad wat bombastisch, ietsje "rijk". Te rijk om in de ogen van een audiofiel nog geloofwaardig te zijn. Je kan het het best vergelijken met bioscoopgeluid. Maar een auto, en zeker geen auto zonder dak :blink: , is geen concerthal. Een rijdende auto is niet stil; motorgeluid, rijgeluid, omgevingsgeluid etc. dat extra volle geluid past hier dan perfect. Ik vind het geluid he-le-maal fantastisch. Deze stereo met logic 7 maakt de toch al prettige z4 nog ietsje prettiger :thumbup: B)

Kortom een hele lekkere optie.

Pieter

Link naar reactie
Het klinkt inderdaad wat bombastisch, ietsje "rijk". Te rijk om in de ogen van een audiofiel nog geloofwaardig te zijn.

Pieter

Je zult net als ik naast je accu een Carver versterker met ditto woofers achter de stoelen hebben.

Je kunt in je DSP instelling onder een eigen memory het zo instellen dat het niet zo klinkt als een concertzaal (echo en delay en ook je grafische equalizer)

Als je dat ook niet lekker vind klinken, dan kan je de functie DSP zelf uitschakelen en indien gewenst, definitief uitschakelen in de firmware (door de dealer).

Bij mij staat ie standaard uit en dan vind ik ´m het lekkerst klinken.

Een lekkere strakke bas, mede door de speciale Carver woofers. (sounds like a male virgin farth)

:rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.