Ga naar inhoud

Aantal KM's in amber?


Nessamot

Aanbevolen berichten

na amber komt rood, zou dan toch langzaam een afspraak maken, de meningen zijn verdeeld hoe lang je met oude olie kunt doorrijden maar omdat de ZZZ sowieso minder bewogen wordt en de km over een langere tijd uitgesmeerd worden lijken me de lampies een goede indicatie de dealer of iemand anders (beun) of de doehetzelf garage op te zoeken! :D

Ken genoeg mensen die bij de ZZZ (zeker de ///M) om de 5000 km olie verversen ^_^

Link naar reactie

en deze werkt tenminste ECHT;

http://www.bimmerworld.com/html/peake-rese...nreset-tool.htm

Volgens mij moet je gewoon een paar pinnetjes kortsluiten in de diagnose stekker. Kun je met een stukkie draad of paperclip doen, maar welke pinnetjes je moet hebben, dat is de vraag. ^_^

Link naar reactie

Ik ben van mening dat die lampjes er niet voor niets zitten dus ik zou ze zelf nooit gaan resetten.

Uit mijn onderhoudsboekje (en uit eigen ervaring nu...) is het na 15.000Km tijd voor een kleine servicebeurt welke bij mij iets van 160 euro koste. Voor dat geld ga ik niet zelf rommelen.

Oh, van die 160 was wel 65 euro voor 4 liter olie ;) dus je zou (als je kosten wil besparen) daarvoor een alternatief kunnen zoeken en zeggen dat je dat zelf wel doet.

Link naar reactie

Als je alles zelf doet, is het handig om te weten, that's all.

Ik zou wel graag horen als iemand het inderdaad op een Z3 geprobeerd heeft, want dan maak ik ff een technisch topic met plaatjes.

:beta:

Link naar reactie

Ik heb geen idee, ik heb die wagen destijds gewoon weggebracht naar de dealer (staat helaas ook niet op de bon)

But it better be good for that kind a money! B)

@Ivo - Een techniek forum ben ik absoluut voor!!! Vind die foto reportages op mz3.net ontzettend handig en leerzaam dus waarom niet hier proberen ;)

Link naar reactie
en deze werkt tenminste ECHT;

http://www.bimmerworld.com/html/peake-rese...nreset-tool.htm

Volgens mij moet je gewoon een paar pinnetjes kortsluiten in de diagnose stekker. Kun je met een stukkie draad of paperclip doen, maar welke pinnetjes je moet hebben, dat is de vraag. ;)

Werkte bij mijn e36 coupe ook met een paar kabeltjes, je moet alleen ff exact weten welke :D B)

Link naar reactie
Maar vaak zijn ze wat moeilijk te volgen als ze met moeilijke engelse termen gaan gooien. Dus een nederlandse variant zou absoluut niet mistaan. Je kunt al heel wat stukjes uit dit forum halen, knipperlichtjes vervangen, speakers( B) ), chrome interieurdelen etc. ;)

Wie o wie heeft er veel tijd :D :D

wel handig bij volgende acties inderdaad ff een fotootje maken.

Bij ander forum ook nog een FAQ lijstje gezien, ook wel handig!

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Bij de M mag er alleen nog maar castrol 10w60 in geloof ik ivm vanos. Mischien

ook verstandig voor andere vanos motoren?

Ik ga met de ///M naar de dealer voor de reguliere beurtjes, stempeltjes in het boekje zijn goed voor de verkoop en eventuele coulantie aanvragen.

En hij kan ff aan het apparaat op zoek naar evt. storingen B) :D

Tussentijdse extra oliebeurtjes doe ik uiteraard zelf maar dan hoef ik niet aan de lampies te komen ;)

groet,

Pierre :D

Link naar reactie

Nou Pierre coulantieaanvragen kun je wel vergeten, heb ik nl. ook zelf geprobeerd i.v.m. de vanos.

Kreeg brief van BMW Nederland dat alleen de dealer dit kan aanvragen en als je de auto niet bij deze dealer gekocht heb dan zijn ze te bedonderd om ook maar 1 vinger uit te steken.(BMW dealer Kalfsbeek te Schiedam) B)

DE €2200,- die ze ervoor rekenden namen ze maar al te graag aan, en in het telefoongesprek dat ik met ze gevoerd heb kwam het erop neer dat een coulantieaanvraag hun als dealer altijd geld kost, sterker nog hij wilde de indruk wekken dat ze aan het vervangen van de vanos niets overhielden.

M.a.w. als je de auto niet bij een dealer gekocht heb ben je aan de goden overgeleverd. ;)

Gr. Ted

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.