Ga naar inhoud

Alarm perikelen, deel III.


Tja

Aanbevolen berichten

Waarom schakelt het ene alarm uit als je met de sleutel de deur opendraat en gaat bij de andere het alarm dan juist af?

En hoe zit het nou met de bewering dat het alarm af moet gaan als je de accu loskoppelt?

Eerste vraag: dat is eenvoudigweg een instelling. Mijn Z3 moest ervoor aan een aparte kast, dat ging "minstens een kwartier duren" want de software moest van alles onderzoeken. Maar inderdaad: het is gewoon een instelling in de software van het alarm. Voor een kwartiertje werk de monteur huren en de instelling is gewijzigd.

Tweede vraag is een leuke. Want de eerste keer dat ik mij bij de dealer vervoegde beweerde een monteur bij hoog en bij laag dat mijn alarm kapot was omdat het niet afgaat als je de accu losmaakt. De monteur van vandaag keek mij vriendelijk maar verbaasd aan en beweerde dat die test voor klasse drie helemaal niet nodig is. De accu zit immers in een met een schakelaar beveiligde kofferbak!

En bovendien (houd u vast): als je de accu lostrekt, krijg je allemaal storingsmeldingen in de electronica, omdat de spanningen wegvallen of te laag worden. Het verklaarde volgens hem allerlei foutcodes die hij (na vluchtig onderzoek) een voor een gewist heeft!!

Dus: als ik eerder een keer heb aangeraden om je alarm zo te testen, dan was dat omdat ik het advies van die eerste monteur volgde. De tweede monteur raadt het echter af. Ik weet het niet meer hoor, ze zijn allebei even vriendelijk....

Your mileage may vary.

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Tweede vraag is een leuke. Want de eerste keer dat ik mij bij de dealer vervoegde beweerde een monteur bij hoog en bij laag dat mijn alarm kapot was omdat het niet afgaat als je de accu losmaakt. De monteur van vandaag keek mij vriendelijk maar verbaasd aan en beweerde dat die test voor klasse drie helemaal niet nodig is. De accu zit immers in een met een schakelaar beveiligde kofferbak!
Het gaat erom dat al zou je de massakabel doorknippen het alarm op zijn noodstroom zal afgaan.

Voor de test haal je dan de accupool er even af.

Monteur 1 heeft het bij het rechte eind, monteur 2 moet zijn huiswerk nog maar eens doen.

En bovendien (houd u vast): als je de accu lostrekt, krijg je allemaal storingsmeldingen in de electronica, omdat de spanningen wegvallen of te laag worden. Het verklaarde volgens hem allerlei foutcodes die hij (na vluchtig onderzoek) een voor een gewist heeft!!

Wanneer komtact uit kan gewoon de - of + pool losgenomen worden.

Er worden dan ook geen foutcodes geschreven, wat een onzin. ik weet niet bij wie je geweest ben maar dit is grote onzin.

Het is leuk dat je dit hier zo neer zet maar een ieder die dit leest zou bang zijn om b.v. zijn accu te wisselen.

Link naar reactie
Het gaat erom dat al zou je de massakabel doorknippen het alarm op zijn noodstroom zal afgaan.

Voor de test haal je dan de accupool er even af.

Monteur 1 heeft het bij het rechte eind, monteur 2 moet zijn huiswerk nog maar eens doen.

Wanneer komtact uit kan gewoon de - of + pool losgenomen worden.

Er worden dan ook geen foutcodes geschreven, wat een onzin. ik weet niet bij wie je geweest ben maar dit is grote onzin.

Het is leuk dat je dit hier zo neer zet maar een ieder die dit leest zou bang zijn om b.v. zijn accu te wisselen.

Ruud, ik deel ook maar even mijn ervaringen, al was het maar om ons als Z3-forumgebruikers wijzer te maken.

En zit dus nu met de vraag: waar kwamen dan die foutcodes vandaan.... Enfin, de toekomst zal het leren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.