Ga naar inhoud

m52 b25 tu motor ontknijppogingen deel I


gert

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

ik post hier op deze community omdat ik denk dat hier meer enthousiasme leeft dan bij andere sites. Heb ik en andere lezers er meer aan.

Ik ben begonnen (in mijn hoofd de beslissing genomen) om mijn m52 TU motor v. 2,5l. te verlossen van zijn beperkingen. Het is dezelfde motor als de m54 etc., maar dan geknepen. Nu bij 41 dkm wil ik het 'ns proberen. Chippen leek me niet de eertse stap omdat ik denk dat door kleinere doorlaten de zaak toch niet veel meer pk's/nm's zal gaan leveren. Ik heb dus een m54 inlaatspruitstuk incl bijbehorend gasklephuis besteld, en meld later wat er met ons gebeurt. Opmerkingen en vragen zijn zeer welkom!

mvg Gert :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag allemaal

ik post hier op deze community omdat ik denk dat hier meer enthousiasme leeft dan bij andere sites. Heb ik en andere lezers er meer aan.

Ik ben begonnen (in mijn hoofd de beslissing genomen) om mijn m52 TU motor v. 2,5l. te verlossen van zijn beperkingen. Het is dezelfde motor als de m54 etc., maar dan geknepen. Nu bij 41 dkm wil ik het 'ns proberen. Chippen leek me niet de eertse stap omdat ik denk dat door kleinere doorlaten de zaak toch niet veel meer pk's/nm's zal gaan leveren. Ik heb dus een m54 inlaatspruitstuk incl bijbehorend gasklephuis besteld, en meld later wat er met ons gebeurt. Opmerkingen en vragen zijn zeer welkom!

mvg Gert :newblush:

Welkom Gert,

Ik ben enorm benieuwd naar je bevindingen, hou me op de hoogte!!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb dus een m54 inlaatspruitstuk incl bijbehorend gasklephuis besteld, en meld later wat er met ons gebeurt.

mvg Gert :shifty:

Ik denk dat het gasklephuis van een M54 3.0l en een 2.8l M52 TU al dezelfde zijn toch, ik geloof dat ik op realoem.com dezelfde nummers erbij zag staan dus volgens mij had je die €450,00 kunnen besparen.

Ik kan het ook fout hebben hoor maar het spruitstuk van een 3.0l moet zo passen op een 2.8 TU motor volgens mij, de gasklep diameter is ook dezelfde.

Link naar reactie
Ik denk dat het gasklephuis van een M54 3.0l en een 2.8l M52 TU al dezelfde zijn toch, ik geloof dat ik op realoem.com dezelfde nummers erbij zag staan dus volgens mij had je die €450,00 kunnen besparen.

Ik kan het ook fout hebben hoor maar het spruitstuk van een 3.0l moet zo passen op een 2.8 TU motor volgens mij, de gasklep diameter is ook dezelfde.

Ja, dat kan wel kloppen maar hij wil het op een 2.5l gaan monteren, misschien dat dit wel verschil maakt :newblush::newblush:

GrSpycke

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.