Ga naar inhoud

Harman Kardon + aftermarket radio


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Vanaf het moment dat het orginele cassettedeck plaats maakte voor de Becker Navi, heb ik problemen gehad met mijn geluidsinstallatie. Het display ging mee op de bass, het geluid vervormde bij hogere volumes, en deze radio viel vaker uit door oververhitting. Nu kwam ik op internet een heel mooi stukje tegen over een 7 serie met gelijksoortige problemen.

Het probleem zit hem in de aftermarket unit, waarvan de voorversterkte uitgangen hoger (meer Watt) zijn dan de orginele unit. Bij hogere volumes (wattages) raakt de versterker overbelast, en door een terugkoppelingssignaal raakt de radio oververhit.

Het blijkt dat er hele mooie omvormers op de markt bestaan die de verstrerkte uitgangen dempen. Heel simpel kastje gevuld met wat lucht en simpele electronica, maar toch vraagt Dietz er mooi €120,- voor. ;) Er is op Ebay ook een imitatie versie te vinden voor €20,- overigens. :wave: Plug and play inclusief ISO adapter.

d17033od5.gif

Het speelt nu weer 100% naar behoren, en het volume kan vol open zonder enige problemen. Het knipperende beeldscherm is verholpen door twee nieuwe + en - kabels te trekken direct van de accu uit. Blijkbaar vonden de standaard kabeltjes het niet zo fijn.

Dit gaat dus alleen op voor Z3's met een Harman Kardon systeem, in combinatie met een aftermarket radio!!!

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jammer dat ik niet zo'n systeem heb..... Maar toch een goed verhaal met een zeer hoge 'info-waarde'.

Namens iedereen die dit later nogeens opzoekt en het hoogstwaarschijnlijk gaat vergeten.....:

Sledge.... Bedankt !!!

Link naar reactie

In mijn vorige Coupe zat geen radio, wel een Harman Kardon set en heb ik een JVC radio geplaatst.

Hierbij heb ik echter nooit de bovenstaande problemen gehad ....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.