Ga naar inhoud

Xenon lampen bijstellen?


mohikaan

Aanbevolen berichten

Laatste tijd aantal klachten gehad dat mijn xenon lampen verblinden/te hoog afgesteld staan.

Vandaag even naar laten kijken door AUTOKOELING RIO (prima adresje voor airco/ tuning/velgen etc. in dordrecht)

Koplampen staan goed (zelfs iets te laag) afgesteld! Kan in ieder geval geen bekeuring krijgen :angry:

Wat nu? Is het maar inbeelding van de weggebruikers omdat ze zoveel licht geven?

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Xenon lampen geven vaak een verkeerd lichtbeeld in een reflector behuizing. Daardoor ontstaat er een vorm van strooilicht boven de grenslijnen. Op de volgende foto zie je een perfect afgestelde koplamp:

271273_6bba8d75fd.jpg

Nu even niet op alle kleurtjes letten, maar een xenonlamp veroorzaakt dus licht boven die lijn, zoals in deze foto:

271267_266814ecaa.jpg

Dit is het licht dat je medeweggebruikers zien. Het kan zijn dat je een slecht lampje hebt, waardoor het brandpunt iets afwijkt. Wellicht moet je de lampen eens van links naar rechts omwisselen.

Link naar reactie
Xenon lampen geven vaak een verkeerd lichtbeeld in een reflector behuizing. Daardoor ontstaat er een vorm van strooilicht boven de grenslijnen. Op de volgende foto zie je een perfect afgestelde koplamp:

.......... maar een xenonlamp veroorzaakt dus licht boven die lijn, zoals in deze foto:

Dit is het licht dat je medeweggebruikers zien. Het kan zijn dat je een slecht lampje hebt, waardoor het brandpunt iets afwijkt. Wellicht moet je de lampen eens van links naar rechts omwisselen.

Diep onder de indruk van duidelijke uitleg :angry:

Link naar reactie
Zelf vind ik Xenon nagenoeg altijd verblinden, volgens mij vooral omdat het zo'n scherp licht is.

Daarom heb ik het zelf ook niet, wil dat andere mensen niet "aandoen" :lipssealed:.

Braaf meiske.. :thumbup:

Ik heb mijn Xenon lampen op de normale weg op standje 2 staan en bij hogere snelheden op de rijkswegen of stille weggetjes zet ik ze hoger. Ik had in het begin nl ook altijd dat ze naar me knipperden...als het een lekker w...f was had ik daar geen problemen mee gehad :lipssealed::lipssealed:

En als ze nu nog seinen/knipperen zet ik ook m'n Xenon groot licht aan..dan houden ze gelijk op ;) :sick:

Link naar reactie
Zelf vind ik Xenon nagenoeg altijd verblinden, volgens mij vooral omdat het zo'n scherp licht is.

Daarom heb ik het zelf ook niet, wil dat andere mensen niet "aandoen" :thumbup:.

Das gedeeltelijk ook gewoon een gevoel; was hetzelfde toen halogeen de gloeilampen langzaam aan het vervangen was.

@Sledgehammer: mooi stukje uitleg!

Link naar reactie

Bij mij knipperen ze ook altijd en dan staat ie al op stand 2, er is een duidelijk verschil tussen after market xenon en originele, de rest van de koplamp met name de refelctor is er immers niet op gemodelleerd.

Bij mijn touring met origineel xenon krijg ik nooit reactie's. Je ziet het eigenlijk zo al dat xenon op de Z3 eigenlijk niet optimaal is.

Link naar reactie

Moet eerlijk zeggen dat ik al een hele tijd met Xenon, gemonteerd door Roodkapje, rondrij en nog nooit iemand heb gehad die zich stoorde aan de Xenon.

Ook als ik zelf met mijn andere auto voor de Z rij of de Z tegemoet rij, vind ik het niet hinderlijk. Blijkbaar een goed setje en netjes door Ruud afgesteld.

Overigens weer een verhelderend ( :thumbup: ) stukje van Sledge. Fijne info.

Link naar reactie

Het trouwens met xenon ook wel van groot belang om de koplampen goed schoon te houden !!!

Wanneer er veel vuil opzit wordt het strooilicht er ook niet minder op.

Ik kan trouwens ook niet zeggen dat ik ooit klachten over mijn xenon heb ontvangen van mede weggebruikers.

(Dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik gewoon niet op andere weggebruikers let.)

Ik heb daarntegen wel vaak last van anderen met slecht afgestelde koplampen.

Maar dat komt natuurlijk ook omdat je zo lekker laag in een Z3 zit. :thumbup:

Link naar reactie
Hoe klagen ze. Geven ze je de vinger of laten ze je stoppen en hebben jullie het uitgebreid erover?

Geen van beide. Ik heb Mohikaan zijn lichten gezien en het lijkt na het verhaal van Sledge dat er veel strooilicht in zit. Toen Mohikaan mij achterop reed viel hij op door de enorme hoeveelheid lichtintensiteit. Nou heb ik met gewone verlichting ook al 2x de afstelling laten controleren maar alles was in orde.

Met mist is de bundel van je verlichting goed te zien en toen viel mij op dat de linkerkoplamp vrij hoog naar recht scheen. Maar dit schijnt zo te moeten zijn. Gek want bij de andere auto is dit niet zo extreem.

Link naar reactie
Geen van beide. .

Heb er 3 klachten over gehad (jij was de 3e) vandaar mijn bezoekje aan Autokoeling Rio. \

P.s die zitten aan de rijksstraatweg, ca. 200m van jouw werk vandaan. Hele aardige, correcte, deskundige(surinaamse) mensen.

Link naar reactie
Heb er 3 klachten over gehad (jij was de 3e) vandaar mijn bezoekje aan Autokoeling Rio. \

P.s die zitten aan de rijksstraatweg, ca. 200m van jouw werk vandaan. Hele aardige, correcte, deskundige(surinaamse) mensen.

Klopt. Ben daar ook al eens geweest met mijn Porsche en een defecte condensor. Werd keurig geholpen en vrijbljvend geinformeerd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.