Ga naar inhoud

Te koop GEVRAAGD: Z3 Coupe 2.8 spiegels


Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook al spuit je ze heb je het met 6 tot 8 jaar weer.

voet is aluminium en dit gaat hoe dan ook oxideren (roetsten)

gr eric

Over 6 tot 8 jaar al??? :schater: dan rijden we al bijna wegenbelasting-vrij.

Link naar reactie

6 tot 8 jaar? Ik teken ervoor.

Daarnaast staat mijn Z3 altijd binnen, is derde auto (dus wordt alleen ingezet bij mooi "autorij-weer"). Dus die gok zou ik wel aandurven. Ik heb proefgereden in een 1999er Z3 Coupe in Duitsland die van eerste eigenaar was, altijd binnen gestaan, die had nergens last van.

En over 6 tot 8 jaar is toch wel een Z4 Coupe gepland, maar of de Z3 Coupe dan weg gaat..... (Een voordeel van wonen in Limburg, altijd genoeg plek achterom voor een extra garage :wave: ).

Maar om het concreet te maken:

Als je flaporen hebt (aan je Z3 natuurlijk, niet aan je eigen hoofd :lol2: ) die in goede (lees "betere staat dan mijn maandlandschapspiegels") zijn, wil ik graag 100 euro geven voor een setje. Dus voor diegenen die de overstap naar :m: spiegels overwegen..... Let me know! :D

Link naar reactie
excuses absoluut niet nodig :rolleyes:! hulde voor het initiatief, het had mooi geweest maar het is 'jammer maar helaas'. Succes met de zoektocht naar flappies!

Helemaal mee eens...volgende keer beter!

Aad

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn zoektocht naar flaporen is officieel gestaakt. :(

Ik had nog een (1) nieuwe flapoor spiegel gevonden op Ebay USA, maar de shipping alleen was $97. De spiegel is uiteindelijk verkocht voor $105. En dan was het nog maar 1 spiegel en je koopt 'm dan op basis van een foto van 400x600 pixels. Dus dat ging niet door.

Met de BMW dealer gaan praten. Het deed de mannen daar echt pijn hoe mijn Z3 er helemaal perfect uitziet, met alleen die spiegelvoet als grote wrat op de wagen.

Dus hebben ze me een aanbieding gedaan: setje nieuwe :m: spiegels, boston Grün gelakt, gemonteerd en al, voor een leuk bedrag. Ik hoor de :m: politie al.... :D Nou..... is zo dat er een "retrofit kit" bestaat van twee :m: spiegels, voeten, rubbers, schroefjes en kabels. Deze kit heeft 1 partnummer en is goedkoper dan losse flaporen met losse onderdelen. Prijsverschil tov losse flaporen was meer dan 100 euro inclusief BTW, daarbij zijn de :m: spiegels ook nog eens verwarmd, de flaporen niet. Dat was voor mij genoeg, dan maar minder originalo.

ciao :mellow:

Link naar reactie
Mijn zoektocht naar flaporen is officieel gestaakt. :(

Ik had nog een (1) nieuwe flapoor spiegel gevonden op Ebay USA, maar de shipping alleen was $97. De spiegel is uiteindelijk verkocht voor $112. En dan was het nog maar 1 spiegel en je koopt 'm dan op basis van een foto van 400x600 pixels. Dus dat ging niet door.

Met de BMW dealer gaan praten. Het deed de mannen daar echt pijn hoe mijn Z3 er helemaal perfect uitziet, met alleen die spiegelvoet als grote wrat op de wagen.

Dus hebben ze me een aanbieding gedaan: setje nieuwe :m: spiegels, boston Grün gelakt, gemonteerd en al, voor een leuk bedrag. Ik hoor de :m: politie al.... :D Nou..... is zo dat er een "retrofit kit" bestaat van twee :m: spiegels, voeten, rubbers, schroefjes en kabels. Deze kit heeft 1 partnummer en is goedkoper dan losse flaporen met losse onderdelen. Prijsverschil tov losse flaporen was meer dan 100 euro inclusief BTW, daarbij zijn de :m: spiegels ook nog eens verwarmd, de flaporen niet. Dat was voor mij genoeg, dan maar minder originalo.

ciao :mellow:

M-spiegels zijn zooooooooooooooo mooi, en passen veel beter bij de lijnen van de Z3.

Goede keuze!

Link naar reactie
Dus hebben ze me een aanbieding gedaan: setje nieuwe :mellow: spiegels, boston Grün gelakt, gemonteerd en al, voor een leuk bedrag. Ik hoor de :m: politie al.... :D Nou..... is zo dat er een "retrofit kit" bestaat van twee :m: spiegels, voeten, rubbers, schroefjes en kabels. Deze kit heeft 1 partnummer en is goedkoper dan losse flaporen met losse onderdelen. Prijsverschil tov losse flaporen was meer dan 100 euro inclusief BTW, daarbij zijn de :m: spiegels ook nog eens verwarmd, de flaporen niet. Dat was voor mij genoeg, dan maar minder originalo.

tuurlijk waren jouw QP-flappies wel verwarmd! Even goed, goede keuze, :m: spiegels staan prachtig. Ben wel benieuwd naar de prijs van de retrofit kit (mag via PM).

Link naar reactie
tuurlijk waren jouw QP-flappies wel verwarmd!

Zijn mijn huidige flaporen verwarmd? Als dat zo is, hoe lang duurt het dan voordat dauw op de spiegel verdwijnt? Mijn Passat heeft ook verwarmde spiegels en die zijn echt binnen een minuut nadat ik de spiegelverwarming inschakel al zichtbaar minder "beslagen", na een minuutje of vijf is de spiegel droog. Bij de Z3 heb ik nog iedere keer een doekje over de spiegel moeten halen.

Wat ik ervoor betaal, geen geheim, forum is er om info's te delen:

339 euro voor de :m: spiegelset (100% nieuw, origineel BMW, ongelakt) (referentienummer zoek ik vanavond thuis even op)

100 euro voor demontage oude spiegels, installatie nieuwe spiegels

Wat het lakken gaat kosten kan de spuiter pas zeggen als ie de spiegel heeft gezien (had te maken met nog extra basislaag ja/nee), maar zou ergens rond de 40 tot 70 euro zijn. BMW dealer regelt verder het lakken en dat het 100% zeker de juiste Boston Grün metallic gaat worden.

De BMW adviesprijs voor die spiegelkit is eigenlijk 305 euro ex btw (363 euro incl BTW). Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld BMW-chromteile.de (370 euro ongelakt, 445 euro gelakt) is de prijs voor de spiegelkit alleen al erg goed. Zowiezo heb ik met de BMW-chromteile.de spiegels na mijn eerdere mail-uitwisselingen twijfels of dat wel "originalware" en/of "neuware" zijn. (als ze 100 euro bieden voor een setje verrotte :( spiegels :m: ).

Het installeren van de spiegels werd eerder (toen ik bezig met zelf nieuwe spiegels op internet kopen) aangegeven op "een euro of 150", maar als je de hele operatie daar onderbrengt kan het opeens voor 100 euro. Dealer (BMW De Maassche in Echt) is zowiezo erg okay. Ik had een uitlaatsierstuk besteld, paste niet - te groot, geen probleem geef maar terug. Ander exemplaar besteld, paste niet - te groot, geef maar terug. Nu zijn ze aan de hand van het nummer op mijn BMW eindpot via de fabriek in München aan het uitzoeken welk sierstuk daarop past. Goede toko! :mellow:

Maar the bottom line is toch nog 500 euro voor het hele gebeuren. Maar dan is mijn mooie Coupe ook wel weer 100% mooi. :m:

Als je zelf the guts zou hebben om demontage/montage en het spuitwerk te doen zou je klaar zijn voor 339 euro + de kosten van een spuitbus lak. Ik ben niet zo'n gutsy type wat dit soort dingen betreft, te vaak van die :m: momenten gehad in het verleden met dit soort dingen :D

Link naar reactie
Jazeker, zijn wel degelijk origineel.

Zo ziet het er idd uit op de site van bmw-chromteile.

Van de BMW dealer weet je het in ieder geval zeker.

Link naar reactie
mijn oren flapperen ff bij dit draadje

Zullen we met z'n allen even een biertje bij mij gaan doen??? :schater:

Link naar reactie

Back on topic is een goed plan (voor het geval het hierboven al opgeschoond is, dit draadje was wat offtopic geraakt, is opgelost):

het BMW partnummer van de :newblush: spiegel retrofit-kit is 51169408820

Ook hier te vinden

en hier een overzicht wat er allemaal in de kit zit

Link naar reactie
Back on topic is een goed plan:

het BMW partnummer van de :newblush: spiegel retrofit-kit is 51169408820

Ook hier te vinden

en hier een overzicht wat er allemaal in de kit zit

Als je de kans hiervoor krijgt bij het bestellen. Dan is het heel prettig om 2 NIET-VERGROTENDE spiegelglazen te nemen.

Normaliter is links vergrotend, maar omdat de spiegels zo klein zijn word het zicht daar niet echt beter op.

Link naar reactie

Bij de NL dealer is een complete set te koop (upgrade set M spiegels) voor ongeveer 360,-- inkl. BTW, niet gespoten. Overigens heb ik nog een set flaporen liggen voor de liefhebber. Voor een goede fles single malt mogen ze weg. Het linker spiegelglas is stuk.

Link naar reactie
BMW dealer in Nl is blijkbaar niet helemaal hetzelfde als BMW dealer in Belgie...

Voor de lol eens prijzen gevraagd van M spiegels in Belgie :

428 € per stel niet gelakt

661 € per stel in koetswerkkleur :newblush::nono: ;)

Wel iets anders dan jouw prijzen in NL hé ?

Ik denk dat een NL dealer er geen problemen mee zal hebben een paar M-spiegels aan een Belgische Z3 fan te verkopen. Voor 285 euro ex btw heb je een set bij de dealer in Echt. De BMW adviesprijs is (uit mijn hoofd) 305 euro ex btw. In ieder geval goedkoper dan de dealer in België. Spiegels komen schijnbaar allemaal uit hetzelfde Zentrallager in München, dus daar is er geen verschil.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

hee ruud heb jij die retrofit set helemaal uit elkaar gehaald? Mn auto gaat van de week naar de spuiter en ik wil de spiegelvoet en de spiegelkap los aanleveren aangezien deze nu nog helemaal niet voorbewerkt en gelakt is, leuk mat zwart dus :thumbup:

maarrrr ik heb de spiegel nu helemaal uit elkaar maar het lijkt wel rubix puzzel ik kom er maar niet uit... ik krijg de kap niet van de lollie af het past niet door het gaatje :)

zie hier...

img0471j.th.jpg

Link naar reactie

Dacht , toch eens kijken hoe je 3 paginas vol kunt posten met een set spiegelvoetjes, kwam ik dit tegen;

Ik ben ook geen psycholoog, maar cognitieve dissonantie heeft te maken met hoe het menselijk brein om gaat met beslissingen en meningen.

Cognitive dissonance is a psychological term describing the uncomfortable tension that may result from having two conflicting thoughts at the same time, or from engaging in behavior that conflicts with one's beliefs.

Het ene is in conflict met het andere. Je wil ze allebei. Dus ga je ervoor zorgen dat een van de twee opties afvalt, in mijn geval: mezelf ervan overtuigen dat er simpelweg niet aan nieuwe flaporen te komen is. Dan is het gewoonweg niet mogelijk om 'm origineel te houden en is het okay voor mijn eigen brein om :thumbup: spiegels te monteren.

In Jip en Janneke taal : ik wil niet vreemd gaan, maar die mooie meid zit wel heel uitdagend naar me te lonken.

Welke optie valt nu af?

Link naar reactie

Die vlieger gaat alleen op als je vrouw last heeft corrosie Henk. :)

Ik denk trouwens dat jij in jou voorbeeld last hebt van projectie. Je denkt dat dat ie vrouw naar je zit te lonken, maar eigenlijk probeert ze op de klok te kijken die achter je op de muurt hangt. ;)

Maik, ik ben bang dat ik je niet kan helpen. Ik ben zo'n tissue die gewoon bij de dealer de spiegels besteld en ze daar laat lakken en laat installeren :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.