Ga naar inhoud

hardtop


Gast Gast_tweepuntacht

Aanbevolen berichten

Gast Gast_tweepuntacht

:D

ik wil een hardtop kopen voor mijn z3. het is een 2.8 uit 98, uit duitsland gehaald. Past elke originele bmw z3 hardtop er direct op? ik lees nl. nogaleens over een voorbereidingssetje of zoiets??? oja, ik heb originele rollbeugels erop, past de top daar overheen? en last but not least, hoe wordt de hardtop bevestigd en waar moet ik op letten bij tweedehandse aankoop? alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er moet idd eerst iets geplaatst worden voor er een hardtop opkan. Over de

rollbeugels al zijn het origineel of schnitzers past een hardtop. Hij wordt

bevestigd door 2 torx bouten vanvoor en 2 klemsystemen vanachter.

Tja waar moet je opletten bij aankoop ??? geen lakschade en of hij compleet is!?

Link naar reactie

Inderdaad in aanvulling op wat Dylotic al heeft geroepen:

-Je kun het beste ff bij BMW je auto laten uitdraaien, zie je in ieder geval of je Hardtopvoorbereiding hebt, niet dat dit veel oplevert maar dan heb je in ieder geval de kabel liggen om de achterruitverwarming aan te sluiten.

-Verder moet je bij BMW een inbouwset hardtop aanschaffen kostenpost ca 350 euro, hierbij krijg je dan de voorste torxschroeven, twee vangers die je bij de gordels monteert waar de hardtop die twee punten heeft in kan vallen, voor wordt ie dan inderdaad vastgezet met de twee torxschroeven, en de kabel, het kapje en de schakelaar voor de achterruitverwarming. Verder is het handig hier de inbouwhandleiding te vragen!

De BMW HT past op alle bouwjaren geen probleem.

Verder heb je nog de Wiesmann HT die weer een eigen inbouwset heeft, daar waar origineel maar in een uitvoering leverbaar is krijg je de Wiesmann met verschillende soorten hemelbekleding, stof,velours en leer en in verschillende kleuren. Voor de Wiesmann loopt op dit moment een inkoopactie!!

Deze beide HT BMW en Wiesmann hebben allebei een goede kwaliteit en er zit wat verschil in design, de Wiesmann heeft bijv. een grotere achterruit!

Beide HT zijn met alle soorten rolbeugels te gebruiken!! :D

Verder heb je nog de Hamann HT die IMHO erg mooi is, deze hebben twee versies, een voor zonder rolbeugels en eentje voor met. De kwaliteit schijnt echter minder te zijn, slechte en moeilijke aanpassing aan de karosserie!

TIP: Laat de montage voor de eerste keer door de garage of Wiesmann doen, het kan namelijk zijn dat er wat afgesteld moet worden aan ramen of HT!! :)

groet,

Pierre

Link naar reactie
Gast Car Gallery de Adelaar, Apeldoor

Ik heb op dit moment 2 zilvere BMW hardtop's liggen. Indien je hier in geintresseerd bent bellen naar: 055-5431301

Met vriendelijke Groet, Levinus Makkinje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.