Ga naar inhoud

Lakschade Z4 - Kosten?


D¡ep Vriezer

Aanbevolen berichten

Dag allemaal! Ik ben vanmiddag met mijn Z4 langs een andere BMW geschaafd (:fiew:) en heb daarbij wat schade opgelopen (de andere auto overigens niet). Op met paneel rechtsachter, net naast de band, zitten nu twee krassen. Één hiervan is ongeveer 1 cm, en de andere grofweg 5cm, de dikte is een paar milimeter. Ik spreek van een kras, maar het is echt zwart, er zit geen lak meer.

Nu was ik van plan mijn auto eind dit jaar te verkopen, en ik kan dit niet echt gebruiken. Ik vraag mij af of iemand hier ooit ervaring mee heeft gehad, en toevallig weet of dit soort schade lokaal behandeld kan worden. Ook ben ik benieuwd naar de kosten.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag allemaal! Ik ben vanmiddag met mijn Z4 langs een andere BMW geschaafd (;)) en heb daarbij wat schade opgelopen (de andere auto overigens niet). Op met paneel rechtsachter, net naast de band, zitten nu twee krassen. Één hiervan is ongeveer 1 cm, en de andere grofweg 5cm, de dikte is een paar milimeter. Ik spreek van een kras, maar het is echt zwart, er zit geen lak meer.

Nu was ik van plan mijn auto eind dit jaar te verkopen, en ik kan dit niet echt gebruiken. Ik vraag mij af of iemand hier ooit ervaring mee heeft gehad, en toevallig weet of dit soort schade lokaal behandeld kan worden. Ook ben ik benieuwd naar de kosten.

Ben je 100% zeker dat de verf eraf is? De grondlaag van de zzzz is immers wit en niet zwart... Ga er even met je vingernagel over, dan voel je wel wat er aan de hand is. Indien inderdaad verf weg: is een spotrepair meer dan aangewezen boven volledige flank spuiten. Zal immers moeten uitgeneveld worden om geen kleurverschillen te krijgen.

Ikzelf heb GEEN ervaring met spotrepair, maar diegenen die er al gebruik hebben van gemaakt zijn allemaal razend enthousiast. Wordt met airbrush pistool gespoten. Kostprijs... iets van een 150€

Nogmaals, is moeilijk te beoordelen zonder de reële schade te kennen...

succes!

PS: waarom je zzzz verkopen? :fiew:

Link naar reactie
Overigens is de auto zilvergrijs metallic, ik las dat dat bij spotrepair wat lastiger was. Weet iemand hoe duur het is om de hele flank te spuiten?

volledige achterflank spuiten EN UITNEVELEN (is écht nodig, zeker op zilvergrijs) door een deftige carrossier.... reken iets van een 400 à 600€... Als het echt pérfect moet zijn, doe er dan nog maar enkele 100-den bij.... maar dan polieren ze de ganse wagen na het spuiten.

Zijn werkjes waar de professionals niet graag aan beginnen omdat de voorbereiding meer tijd vraagt ahw dan de afwerking zelf, vandaar dat je 't vrij duur betaald. Bovendien is het uiterst moeilijk om een exacte kleurmatch en vooral textuur te krijgen. Elke zzzz heeft wat last van "orange peel" in de lak en een carrossier spuit over het algemeen zonder orange peel (gelukkig). Ik zou echt wel aandringen op een spotrepair als je de kosten binnen de perken wil houden (gezien de verkoop).

Ik persoonlijk heb hier een probleem: spuitwerk moet perfect zijn... tot ergernis van mijn carrossier en dealer (aero treeplanken bij BMW besteld, gespoten IN DE FABRIEK, waren voor mij onaanvaardbaar... uiteindelijk zijn ze 3x (!) herdaan en nu ben ik tevreden... de uiteindelijke kostprijs was een veelvoud van de initiële prijs)

Link naar reactie
Heeft iemand een goed adres voor spotrepairs? Als ik er op Google krijg ik tonnen hits van allemaal kleine spuit bedrijfjes. Zijn deze in staat om zoeits mooi af te werken?

Hallo,

Mijn Z4 is voor de deur bij mij thuis behandeld.

Het ging hier om stoeprandschade en slecht gepoten binnenkantspatborden terhoogte van de motorkap.

Het bedrijf dat, dat gedaan heeft heet Colorworks.

De man die de reparatie heeft gedaan heet Ruud blauw.

Telnr. 06-30714931.

kosten weet ik niet was huisselectiegarantie.

Ik ben tevreden over de reparatie.

www.lakschade.nl

groet,

tobias'56

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.