Ga naar inhoud

17inch welke banden maat?


bert888

Aanbevolen berichten

ik heb er nu 215/40/17 onder liggen.

en de auto is verlaagt.

maar ik zie dat er ook rondrijden met 215/45/17 !!!!!

bij de advieslijst op bandenmarkt geven ze ook 45 hoog!!!!!

wie kan mij vertellen wat bmw opgeeft?

of de juiste hoogte is?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb aan de voorzijde: 225/45 ZR17

Ik heb aan de achterzijde: 245/40 ZR17

De 40 en 45 geven de hoogte van de band aan. Dit betekend 45% van 225mm en achter 40% van 245mm. De voor en achterband zijn dus eigenlijk net zo hoog.

215/40 klopt dus voor geen meter. Het moet 40% van 245 zijn, dat is een stuk hoger dan 40% van 215.

Link naar reactie
Origineel (in elk geval bij de 4pitters) = 205/60-15 en dat is aardig gelijk aan 225/45-17 en 245/40-17. Er is een mooie vergelijkingssite bij de Miata-page.

dus ik rij met de verkeerde banden!!!!!

shit

nu 215/40/17

moet dus 215/45/17 zijn!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie

40 of 45 verschil merk je bijna niet

zijn veel mensen die speciaal een band nemen die wat lager is, zodat de band wat meer getrokken komt te staan op de velg. Is persoonlijke smaak maar dit bevalt mij ook wel meer.

dus je bolt zeker niet met de verkeerde banden

grtz

Link naar reactie

Het maakt geen ruk uit waar je op rijdt. 45 is wat boller en geeft wat meer mee, 40 heeft een stuggere wand en ligt wat platter op de velg. Vergelijk ook de prijs, courante maten zijn vaak veel goedkoper dan een afwijkende maat.

Als je achter met bredere wielen rijdt, zoals Martin, is het dus belangrijk om de voorbanden kwa omtrek te matchen met de achterbanden. Ideaal is 215/45x17 en 245/40x17

Nog belangrijker dan dit alles, is om precies hetzelfde merk voor en achter te rijden, dit kan spoorzoeken sterk verminderen.

Link naar reactie
Het maakt geen ruk uit waar je op rijdt. 45 is wat boller en geeft wat meer mee, 40 heeft een stuggere wand en ligt wat platter op de velg. Vergelijk ook de prijs, courante maten zijn vaak veel goedkoper dan een afwijkende maat.

Als je achter met bredere wielen rijdt, zoals Martin, is het dus belangrijk om de voorbanden kwa omtrek te matchen met de achterbanden. Ideaal is 215/45x17 en 245/40x17

Nog belangrijker dan dit alles, is om precies hetzelfde merk voor en achter te rijden, dit kan spoorzoeken sterk verminderen.

dankje voor jullie tips.

ik ga voor de falken f452 of de nexen n3000

Link naar reactie
Het maakt geen ruk uit waar je op rijdt.
Wel met de breedte waarmee bert888 rondtoert. 215/40-17 is tov de standaard 205/60-15 ongeveer 1,5 cm lager (bijna 3 cm totaal doorsnee dus de helft daarvan). Bijzondere manier van verlagen dus.

Met 225/40-17 zit je nog steeds driekwart cm lager maar een kniesoor die daar op let maar 225/45-17 en 245/40-17 zijn mooiere maten om een gelijke rolomtrek te houden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.