Ga naar inhoud

zwabberen en verlaagt


bert888

Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik heb een z3 bj96

13000km

hij is verlaagt

ik weet niet welk merk

de auto zwabberd bij hard optrekken en overschakelen.

er zit nu 17inch onder.

ik weet dat het z3 gedrag is.

vind het best wel veel!!

hij is niet stug geveert.

en de achterwielen staan erg schuin onder de auto!

dat zie je wel vaker bij verlaagde bmw,s.

weet iemand een oplossing?

draagarmen?

of weer naar gewone hoogte met nieuwe schokbrekers en veren?

of uitlijnen?

groetjes bert

Een ´96 met 13.000km? Da´s wel heel weinig.

Achterwielen schuin heet negatieve camber. Dat is standaard al zo, maar de camber wordt alleen maar erger naarmate je de auto verlaagt. Persoonlijk vind ik dat wel ´stoer´ staan maar is naar mijn ervaring slecht voor de bandenslijtage (binnenzijde slijt wel heel hard).

Volgens mij is de enige oplossing hiervoor terug omhoog met originele veren (heb ik nog wel liggen :wub: ) of schroefset (=duur).

En zwabberen.... geen idee maar is IMHO niet gebruikelijk.

Link naar reactie
Een ´96 met 13.000km? Da´s wel heel weinig.

Achterwielen schuin heet negatieve camber. Dat is standaard al zo, maar de camber wordt alleen maar erger naarmate je de auto verlaagt. Persoonlijk vind ik dat wel ´stoer´ staan maar is naar mijn ervaring slecht voor de bandenslijtage (binnenzijde slijt wel heel hard).

Volgens mij is de enige oplossing hiervoor terug omhoog met originele veren (heb ik nog wel liggen :wub: ) of schroefset (=duur).

En zwabberen.... geen idee maar is IMHO niet gebruikelijk.

heb je veren met schokbrekers liggen?

goede staat?

heb ik veerklemmen nodig bij de montage?

waar kom je vandaan?

groetjes bert

Link naar reactie

Kunnen eigenlijk alleen maar de dempers zijn, zeker met die kilometerstand. Ze kunnen schommelingen - die vooral tijdens accelereren/remmen optreden - niet meer opvangen en alles wordt opgevangen door de veren, wat je zwabberig gedrag verklaart. Snel na laten kijken en vervangen die hap.

Door de veren te vervangen los je je primaire probleem dus niet op (sorry Bas. ;) ). Voordeel is wel dat je wielen weer rechter in de kasten komen te staan.

En ja, veerklemmen zijn aan te raden, tenzij je levensmoe bent. :huh:

Kijk ook eens naar:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=4472

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=6444&st=0

Link naar reactie
Door de veren te vervangen los je je primaire probleem dus niet op (sorry Bas. :kisstogether: ). Voordeel is wel dat je wielen weer rechter in de kasten komen te staan.

Weet ik, maakt niet uit. Ik doelde hiermee overigens op de negatieve camber, niet op het zwabbergedrag (want dat kwam me niet bekend voor zoals ik al meldde).

Link naar reactie
Weet ik, maakt niet uit. Ik doelde hiermee overigens op de negatieve camber, niet op het zwabbergedrag (want dat kwam me niet bekend voor zoals ik al meldde).

ik dat ik maar voor complete nieuwe set ga.

schroefveren.

en dan ben ik ook van dat camber af.

zwabberen klopt wel.

hij is veel verlaagt,maar zacht geveert.!!!

Link naar reactie

Kan ook de ophangrubbers van de achterbrug zijn.

Dit is een soort subframe.

Wanneer die versleten zijn, zit dit frame in weze los en gaan de brug en de wielen bij hard optrekken een soort eigen leven leiden.

Gewoon even een afspraak maken bij Ruud (of bij de dealer als je meer wilt betalen).

De reparatie kost niet veel, maar levert een veeeeeeel beter weggedrag op.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
@Bert, laat je eerst eens goed informeren, want als ik dit zo lees weet je niet helemaal waar je over praat. No pun intended.

ik heb vandaag met nog 2 mensen gekeken.

het zijn de rubbers van de draagarmen achter.

vooral links achter.

heeft 2cm meer camber!!!!!!! dan rechts.

dus bij stevig optrekken trekt hij naar rechts.

ik ga nu alle rubbers vervangen achter.

4 stuks.

dan moet het camber ook bijna weg zijn.

de schokbrekers zijn nog prima.

moet ik dan powerflex rubbers van biesheuvel nemen?

die zijn stugger!!?

Link naar reactie
ik heb vandaag met nog 2 mensen gekeken.

het zijn de rubbers van de draagarmen achter.

vooral links achter.

heeft 2cm meer camber!!!!!!! dan rechts.

dus bij stevig optrekken trekt hij naar rechts.

ik ga nu alle rubbers vervangen achter.

4 stuks.

dan moet het camber ook bijna weg zijn.

de schokbrekers zijn nog prima.

moet ik dan powerflex rubbers van biesheuvel nemen?

die zijn stugger!!?

hoe noem je die rubbers en draagarmen?

artikelnummer?

ik ben bang dat ik het verkeerde rubbers bestel.

Link naar reactie
hoe noem je die rubbers en draagarmen?

artikelnummer?

ik ben bang dat ik het verkeerde rubbers bestel.

Het verbaast me allemaal niets.

Twee deskundigen... tja... jammer...

Met alle respect, maar eigenwijzer kan het allemaal niet, als ik dit topic lees.

Doe wat met de ervaring hier man, voordat je op je eigen houtje aan de gang gaat!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.