Ga naar inhoud

Angel Eyes - part 1


Didimon

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb bij www.sanituning.de de G7 angel eyes besteld en gisteren binnen gekregen... met natuurlijk als doel om onze Z3 te voorzien van deze angel eyes. Ik wacht nog (steeds) op de glaasjes van Metty om alles in één keer te kunnen doen dus ik kom nog met een Angel Eyes - part 2 topic waar ik zal proberen stap voor stap te laten zien hoe je de lampen open maakt e.d. (hoor hem, alsof het hem gaat lukken.....)

De doos open doet me schrikken, hoop stekkers, draden, OMG waar begin ik aan.....

Nou ja, in het ergste geval ben ik 99 euries kwijt, nietwaar?

Ik had na een mailtje een handleiding gekregen van Sanituning die alles duidelijk zou moeten maken..... nou, mooi niet dus. Ringen zijn anders en moeten aan de voorkant van het glas geplakt worden i.p.v. aan de achterkant en duidelijkheid over hoe je de angel eyes moet installeren haal ik er niet uit dus dan maar zelf prutsen met resultaat.......

Allereerst het geheel:

mini-DSC04397.JPG

De 2 draden aan de angel eyes vast moeten voorzien worden van een stekker en dat doe je zo. Let erop dat het 'bultje' ook zo zit als je het erin schuift:

mini-DSC04398.JPG

Vervolgens kun je met de botte achterkant van een saté prikker de boel er goed indrukken tot je 'KLIK' hoort en de boel zit vast:

mini-DSC04401.JPG

Dan moeten de rode priegel dingetjes er nog in wat de boel vast houdt:

mini-DSC04402.JPG

even doorduwen tot het er helemaal in zit:

mini-DSC04403.JPG

Andere draad ook voorzien van zo'n stekker en dan heb je uiteindelijk dit:

mini-DSC04404.JPG

Dan zit er een soort trafo-ding bij die er zo uit ziet:

mini-DSC04405.JPG

De 2 stekkers die daaraan vast zitten dienen ervoor om wat we net gedaan hebben erin te klikken:

mini-DSC04406.JPG

Aan de andere kant van deze trafo zitten 2 draden (zwart en rood) met ijzeren pinnen eraan vast.... die kun je vast klikken in de stekkertjes die erbij geleverd zijn waar verder niks aan zit:

mini-DSC04407.JPG

Dit stekkertje past op het verlengstukje wat er ook bij zit en let hierbij even goed op rood/rood en zwart/zwart.

Ook in elkaar klikken en je hebt het geheel klaar wat er dan zo uitziet:

mini-DSC04408.JPG

Dit hele geintje moet dus 4x gebeuren en kost je hooguit een half uurtje.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De voorbereiding op de angel eyes is dan klaar, ik was benieuwd of ze het ook zouden doen.

Ze moeten op de stadslichten.... onder de motorkap kijkend naar de koplampen zie je deze vrij lastig zitten maar je hebt het knipper licht en 2 grote lichten en één wat kleiner licht en dat is het licht wat je moet hebben.. de stekker kun je makkelijk los trekken en dat ziet er dan zo uit:

mini-DSC04410.JPG

Om te testen of de angel eyes het doen steek je de zilveren pinnen aan het einde in de stekker die je los getrokken hebt en vervolgens doe je de lichten aan van de Z3 (of standslichten (1 klik) of gewoon licht (2 klikken)) en voila:

mini-DSC04411.JPG

Ze doen het, hier nog een duidelijkere foto van een brandende angel eye:

mini-DSC04412.JPG

Dus that's all en kinderlijk eenvoudig stiekem al lijkt het bij ontvangst een helse klus. Uurtje heeft het me gekost tot zover.....

Nu wacht ik dus nog even op de witte glaasjes van Metty alvorens ik de koplampen uit de wagen schroef en in de oven ga leggen om ook de angel eyes te installeren. Zodra de gelegenheid (en de spullen) daar is (zijn) ga ik aan de slag en kom ik met part 2 van dit topic in de hoop dat er meerdere mensen zijn die overwegen deze klus te klaren er baat bij hebben.

Opvallend is dat ook deze klus stiekem wel weer erg mee viel en met steeds meer vertrouwen ga ik ook de oven-truuk tegemoet!

Groet: Daan

Link naar reactie

Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te doen, liever gisteren dan vandaag eerlijk gezegd...

Zodra de witte glaasjes van Metty binnen zijn (hoop stiekem toch wel deze en anders uiterlijk volgende week) ga ik direct aan de slag. en als de angel eyes (en witte glaasjes) erin zitten zal ik desnoods een nachtje slaap inleveren om hier de 'instructies' te showen....

:newblush:

Link naar reactie

super, heel duidelijk tot zo ver. Zou het ook graag willen.

Je verwisseld dus de orriginele stadsverlichting met de stekker van de angel eyes als ik het goed begrijp? de stadsverlichting op de bumper gaat nu dus niet meer branden?

Ik begrijp dat je dus bent gegaan voor de wat duurdere versie, en niet de goedkope 'rommel' die niet werkend te krijgen is en al een aantal keren is besproken op het forum. Waarin zit het verschil? oftewel hoe weet ik dat ik goede bestel?

Link naar reactie
super, heel duidelijk tot zo ver. Zou het ook graag willen.

Je verwisseld dus de orriginele stadsverlichting met de stekker van de angel eyes als ik het goed begrijp? de stadsverlichting op de bumper gaat nu dus niet meer branden?

Ik begrijp dat je dus bent gegaan voor de wat duurdere versie, en niet de goedkope 'rommel' die niet werkend te krijgen is en al een aantal keren is besproken op het forum. Waarin zit het verschil? oftewel hoe weet ik dat ik goede bestel?

Nou nee, ik verwissel niks... de ringen moeten straks als ze geïnstalleerd zijn van power voorzien worden en daarvoor pak je de aansluiting van de stadsverlichting. Hier puur even de stekker los getrokken om de pinnetjes erin te steken om te kijken of de ringen het doen maar straks met inbouwen zullen zowel de angel eyes als de stadsverlichting het moeten doen voor het optimale resultaat (the looks)..... dus dan moet ik de angel eyes op de één of andere manier aansluiten op de bedrading van de stadsverlichting..... Zal m'n best doen om vooral dit heel duidelijk te maken in een verslag (met foto's).

Ik ben n.a.v. wat ik hier (en daar) allemaal gelezen heb voor de duurdere gegaan inderdaad...... als je goed de lampen uit elkaar moet smelten en na inbouwen weer dicht moet zien te krijgen dan heb ik geen zin om met goedkopere rommel te gaan werken..... stel dat de boel het na een tijdje niet meer doet, kunnen je lampen weer de oven in en het principe van die G7 ringen is kwalitatief erg betrouwbaar begrijp ik her en der.......

Heb helaas (of gelukkig, net hoe je het bekijkt) geen ervaring met goedkopere alternatieven maar je zegt het zelf al: niet werkend te krijgen en dat was doorslaggevend..... 99 euries is best een bedrag maar hopelijk ook maar een éénmalige uitgave om lange tijd plezier te hebben van de angel eyes.......

Ter info, kreeg vanmiddag een mailtje van metty dat hij de witte glaasjes deze week op gaat sturen dus uiterlijk ergens volgende week hoop ik met part 2 te komen....

Keep you informed!

Groet: Daan

Link naar reactie

ps: Als het allemaal lukt en het is goed te doen dan ben ik meer dan bereid om mede Z3 eigenaren te helpen straks met mijn ervaring door het klusje te klaren...... mocht het op een fiasco uitlopen en ik min of meer verplicht wordt om nieuwe lampen te kopen dan geldt dit niet :schater: Zal dan wel zo eerlijk zijn om dat hier ook te vermelden.

Hoop dat het, net als de rest van de tot nu toe klussen, goed te doen is..... vind het stiekem meer dan leuk om te knutselen aan zo'n beauty!

Groet: Daan

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.