Ga naar inhoud

velgen


martin52

Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De ET55 passen zeker, ET 30 wordt krap!

Banden kan van alles, 215/40/18 of 225/40/18 rondom of eventueel achter in kombinatie met respectievelijk 245/35/18 of 255/35/18.

groetjes en suc6! :thumbup:

Hallo Pierre,

Betekent '-ET 30 wordt krap- dat de banden waarschijnlijk tegen de spatborden komen, en dat ik dat dan beter niet kan doen ?

Hoorgraag

Martin

Link naar reactie

Ik denk dat het anders zit met deze velgen, ET waarde is normaal ET 55. deze velgen worden met adapters geleverd waardoor de ET veranderd wordt in 30.

ET 55 is een veel te hoge waarde waardoor de velg/band de veerpoot raakt en anders met stuurverdaaien tegen de binnenschermen aanloopt.

Ik had er dan ook 225 op gemonteerd.

Link naar reactie
Hallo Pierre,

Betekent '-ET 30 wordt krap- dat de banden waarschijnlijk tegen de spatborden komen, en dat ik dat dan beter niet kan doen ?

Hoorgraag

Martin

Precies dat risico loop je, dus beter de ET55 pakken die komen in de buurt van de originele wielen qua naar buiten komen, mocht je dan tegen de veerpoot binnen aankomen dan kun je altijd nog met spoorverbreders op maat naar buiten toe werken. ;)

Ik heb zelf ooit de 8,5J ET 30 op de vooras gereden dat wordt erg krap moet je al een relatief smalle band zoals Dunlop 9000 of Hankook K104 nemen anders staat ie erbuiten. Achter heb je op de relatief smalle 1.8 ook niet zo veel ruimte.

Ergo: Pak de ET55 en je kunt alle kanten op met spoorverbreders die je immers op 5mm precies kunt kopen.

Link naar reactie
Ik heb zelf ooit de 8,5J ET 30 op de vooras gereden dat wordt erg krap moet je al een relatief smalle band zoals Dunlop 9000 of Hankook K104 nemen anders staat ie erbuiten. Achter heb je op de relatief smalle 1.8 ook niet zo veel ruimte.
Ik wil je kennis hiervan niet in twijfel trekken maar dit zorgt bij mij wel voor een vervolgvraag:

Tot op heden heb ik "het uitgebreide banden, velgen, spoorverbreders etc. topic" als wielenbijbel aangehouden en daar stond voor de smallbody (dus ook die van mij) dat de maximalen zijn bij een 18" 8,5J velg ET26 voor en ET 27 achter.

Voor de veiligheid kun je dus beter wat marge inbouwen? (ik ga dan wel voor 17" maar zal weinig/niets schelen ivm zelfde rolomtrek)

@Topicstarter: De banden zullen 225/40-18 moeten zijn (wanneer je dezelfde rolomtrek wil houden tenminste). Handig rekenmachientje hiervoor staat op:

www.miata.net/garage/tirecalc.html

Link naar reactie
Ik wil je kennis hiervan niet in twijfel trekken maar dit zorgt bij mij wel voor een vervolgvraag:

Tot op heden heb ik "het uitgebreide banden, velgen, spoorverbreders etc. topic" als wielenbijbel aangehouden en daar stond voor de smallbody (dus ook die van mij) dat de maximalen zijn bij een 18" 8,5J velg ET26 voor en ET 27 achter.

Voor de veiligheid kun je dus beter wat marge inbouwen? (ik ga dan wel voor 17" maar zal weinig/niets schelen ivm zelfde rolomtrek)

@Topicstarter: De banden zullen 225/40-18 moeten zijn (wanneer je dezelfde rolomtrek wil houden tenminste). Handig rekenmachientje hiervoor staat op:

www.miata.net/garage/tirecalc.html

Dan gaan we jouw vragen ook maar weer beantwoorden :lol:

Aan de voorkant is ET 26 erg krap nogmaals heb zelf al de ET30 gereden met een smalle band en dat liep in scherpe bochten aan :( Better safe then sorry!

Wat banden betreft komt de 215/40/18 beter in de buurt bij de originele 225/50/16.

Deze zou ik adviseren want de 1,8 heeft het al zwaar genoeg met de zware 18 inches blijft er tenminste nog wat trekkracht voorhanden.

225/40/18 kan echter ook is minimaal slechter.

greetzzz,

Pierre

aangepast door pierrez101
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.