Ga naar inhoud

Heftig schudden van de motor


Z3netto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mede BMW rijders.

Enige tijd geleden kocht ik voor het eerst en BMW Z3, rijd er nu een jaar in en vind het nog steeds een fun-car.

Heb er nu een goede 5.000 km mee gereden en het klokje staat op bijna 100.000.

Gisteren was ik even lekker open aan het toeren toen ineens voor de stoplichten het toerental terugzakte tot een kleine 500.

De auto begon heftig te schudden en reageerde niet meer op het gaspedaal. Het pedaal heb ik even helemaal ingetrapt en al schuddend klom hij naar 1500 toeren.

Toen ik de motor weer een beetje op toeren had begon hij ook langzaam minder te schudden en ineens was het weg.

Vanwege het feit ik zelf geen techneut ben hoop ik dat er mensen zijn die mij zouden kunnen vertellen wat ik heb meegemaakt.

De auto is van '99' en heeft een 1.9i motor.

Groeten en alvast bedankt voor de reacties.

(ps, waarom krijg ik geen foto geupload)

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hmmm.. bekend verschijnsel. Heb ik ook gehad met m´n 1.9i (M44). Trad alleen op sporadisch na starten, maar nooit bij warme motor. Helaas nooit geweten wat het kan zijn. Wel is de lambda-sonde vervangen, maar of daarna het verschijnsel weg was weet ik niet meer precies. Uitlezen van de motormanagement zal vermoedelijk een verklaring opleveren.

Geplaatst:

Eerst uitlezen, kan de luchtmassameter wezen. kan soms spontaan optreden wanneer er een parameter uit zijn berijk loopt. na Contact uitzetten en opnieuw starten zou hij het zomaar weer goed kunnen doen.

Foto's eerst uploaden naar bv. imageschake, daarna de url plaatsen in de taakbalk het eerste pictogrammetje rechts naast de smily.

Geplaatst:

Het zou ook de krukassensor kunnen wezen, de beschreven verschijnselen herken ik en dat bleek na uitlezen dus de krukassensor te zijn.

  • 4 weken later...
Geplaatst:

Dit verschijnsel heb ik ook meestal na het starten na 7 km rijden dan houd hij in en zakt het toerental. Ook al eens bij het stoplicht gehad en ook schudden en daarna was alles weer normaal. Ik moet dit als ik even tijd heb laten nakijken, zou de krukas sensor kunnen zijn of nokkenas sensor heb ik mij laten vertellen. Meer hierover als het opgelost is.

Geplaatst:
Eerst uitlezen, kan de luchtmassameter wezen. kan soms spontaan optreden wanneer er een parameter uit zijn berijk loopt. na Contact uitzetten en opnieuw starten zou hij het zomaar weer goed kunnen doen.

Foto's eerst uploaden naar bv. imageschake, daarna de url plaatsen in de taakbalk het eerste pictogrammetje rechts naast de smily.

Sluit ik mij aan. Bij mij was de rubberaansluiting tussen het motorblok en de luchtmassa meter "los" geschoven. Aldus veel valse lucht. Klem losgemaakt, rubber er weer opgeschoven en klaar was klara.

Succes!!

  • 6 maanden later...
Geplaatst:
Dit verschijnsel heb ik ook meestal na het starten na 7 km rijden dan houd hij in en zakt het toerental. Ook al eens bij het stoplicht gehad en ook schudden en daarna was alles weer normaal. Ik moet dit als ik even tijd heb laten nakijken, zou de krukas sensor kunnen zijn of nokkenas sensor heb ik mij laten vertellen. Meer hierover als het opgelost is.

het probleem is opgelost, was een nokkenas sensor.

ruud heeft het gefixt

  • Administrator
Geplaatst:

Ik wil het woord nokkenassensor niet meer horen, evenals het woord krukassensor...

(Had ze allebei kapot tijdens vakantie 2 jaar geleden en bij de dealer in Italie konden ze niets vinden...)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.