Ga naar inhoud

Folie raamomlijsting


Ron

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil dat plastic er ook graag af halen maar ik weet niet wat ik eronder aantref.

Heb ook al aan chrome lijsten gedacht.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit zelf te monteren? Bij een plakraam is het schijnbaar onmogelijk. Wat zijn de kosten als je dit laat doen?

bvd Jos

Link naar reactie

Ik denk dat die zwarte tape erop zit om het één geheel te laten worden met de (zwarte) soft-top.

Maar dan moet het wel goed zitten <_< en niet (zoals ik al bij meerdere zzz gezien heb) loslaten bij de hoeken.

Alle suggesties zijn welkom.............

Link naar reactie

Heb zelf het probleem niet op de latere modellen is de folie er niet meer, als ik me goed herinner kun je de folie gewoon verwijderen en tref je hieronder de originele lak metallic of niet-metallic aan! Voor alle zekerheid ff op de Duitse of Amerikaanse/Engelse forums zoeken!

Chroom heb ik lang over gedacht, ook een paar auto bekeken met chroom (is niet zo duur) maar vind bij mij het zwart toch mooier een geheel met het dak en de HT. ;)

groet,

Pierre

Link naar reactie
Lijkt me wel vaag als je daar een metallic lak onder vindt. De stijlen zijn namelijk een verlenging van de carosserie, die ook met een standaard lak laagje wordt behandelt.

Ze zullen wel eerst de hele auto in kleur spuiten en dan de folie eroverheen geplakt hebben, sledge ;)

Link naar reactie
Ik wil dat plastic er ook graag af halen maar ik weet niet wat ik eronder aantref.

Heb ook al aan chrome lijsten gedacht.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit zelf te monteren? Bij een plakraam is het schijnbaar onmogelijk. Wat zijn de kosten als je dit laat doen?

bvd  Jos

Heb vorige week toevallig zelf de chromen raamlijsten gemonteerd.Je moet de 2 uitstekende lipjes die normaal tussen de rubbers geklemt worden gewoon afknippen met een stevige schaar.Maar het blijft een lastige klus en kost 95 euro

Groetjes Jan

Link naar reactie

OK, het is gelakt, maar ik dacht toch echt gezien te hebben dat het een normale niet metallic lak was. Ik ga morgen (na school) meteen even kijken.

Hier een quote van het stukje duitse tekst in gebroken nederlands:

(sponsored by babelfish B) )

Onder is de folie op het windschermkader is, dat naakt metaal is, of het volledig normaal geschilderde kader?

Sympthom: De zwarte wind stelt folie bij het windschermkader wordt in werking losgemaakt, en/of vormt BIasen.

Een oorzaak: De ontoereikende zelfklevende adhesie van de wind stelt folie, oorzaken door processchommelingen en klimaatladingen in werking. Sinds Oktober 1997 de zwarte wind folie in werking stelt is nietige spareless. Het windschermkader richt zich aan autokleur. in het geval van klantenbezwaar moet de beschadigde folie worden verwijderd gebruikend een heteluchthaardroger. De het plakken resten moeten met geschikte schoonmakende schuldvorderingen-vrije agenten worden verwijderd. Het windschermkader richt zich aan autokleur en moet worden opgepoetst. Het windschermrubber moet gelijk bij het kader passen. Indien nodig met lijm SIKA FIex aan. Op uitdrukkelijk customer's- verzoek dringt de mogelijkheid van het schilderen van zwarte mat van het windschermkader aan.

Ook kan het chroomkader worden verwijderd:

2. aan Mitch: Het is geen folie onder het kader, dat op de lak direct zelfklevend is (met tweezijdige kleefstof). In het centrum van de schijf boven een staaf, welke men kan, is dan heeft neer I hem van het uitgaande centrum, hierboven?! verschuiven? zorgvuldig verwijderd. Aan elke kant zijn de vastmakende vlekken van plastieken, die men moet oplossen, nog tweede. Men moet de verbindingen in drukken lichtjes een weinig, dan ziet men geen verschil. Slechts in een plaats (hoek hierboven) I misschien bischen een andere nog silicone moet "implantieren", zodat het correct past.

mhhmm, is wel een beetje mislukt ;)

Link naar reactie

lol @ marc, is een vertaling van babelfish, maar je kunt beter de duitse tekst even lezen. :huh:

@ ron, mijn z'tje is op dit moment naar de garage (voor een alarm en nieuwe band). Ik ga zowiezo eerst even kijken wat voor laklaag eronder ligt.

- Met dak open vind ik het trouwens wel strak uitzien.

- Met dak dicht vormt het niet zo'n mooi geheel met het zwarte dak, zoals (ik geloof) pierrezz als zei.

Dus ik slaap er nog een nachtje (of 2) over.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.