Ga naar inhoud

blinkers koplamp vervangen


janwillem

Aanbevolen berichten

van de week mijn koplamp blinkers vervangen door bij Erwin Mettich bestelde witte glaasjes. Demonteren koplamp is geen probleem, alleen zorgen dat de 4 kunststof stelschroeven, waarin de schroeven van de unit in zitten, niet worden verdraaid, aangezien je anders je lampen kunt laten bijstellen.

Als de 4 schroeven los zijn, kan heel gemakkelijk de aansluitingen+lampen worden verwijderd.

Vervolgens in de oven ( waarin de lamp net past) 100 graden en 10 minuten verwarmen. Vervolgens is een makkie om de delen van elkaar te krijgen.

Risico is de kit die draderig is geworden en bij mij aan het "chroom" van het koplampglas bleef plakken en na verwijderen met wasbenzine ook het chroom was verdwenen en ik een ander glas op moest halen. Ande risico is als de delen uit elkaar zijn de koplampglazen los zijn er gemakkelijk uit kunnen vallen.

Als je hier rekening mee houdt is het een makkie en het resultaat geweldig. :unsure:

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoor er wisselende verhalen over zo links en rechts.

Ach ja, ik ga volgende week aan de slag. Heb ze rondom besteld, en voor ga ik ze dus via de over-truc verwisselen. Ben benieuwd :unsure:

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Ik ben zojuist ook gestart met het demonteren van mijn koplampen. Ook ik wil ze vervangen met een set witte knippers. Ik loop echter tegen een probleem aan bij het demonteren. De koplamp zit met 4 boutjes vast in de stel schroeven. De bovenste twee zijn geen probleem. Maar hoe kom je bij de onderste twee? Speciaal gereedschap? Of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie

Thanks Marvin!

Zo ziet het er alleen wel weer een een stuk ingewikkelder uit :thumbup: . Ik dacht dat het kwestie was van vier boutjes losdraaien, stekkers los, lamp er uit, nieuwe lamp er in boutjes weer vast en stekkers weer vast.

Bovenste boutjes kan ik gewoon bij en heb ik al los. De onderste kan ik echter niet bij. Ben dus bang dat ik hier speciaal gereedschap voor moet kopen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.