Ga naar inhoud

heeft iemand een originele z3 verenset ???


grim

Aanbevolen berichten

ik heb mijn z'tje een goede maand geleden laten invoeren naar belgie (vanuit nederland)

het is een pracht van een exemplaar : 2.2 V6 M-uitvoering, 5jaar oud en bij aankoop slechts 10500km als nieuw !!

nu ging ik laatst naar de keuring en blijkt dat hij naar belgische normen te laag bij de grond hangt

ik ben dus op zoek naar iemand die een set originele veren verkoopt zodat ik hem door de keuring kan halen

definitief andere veren plaatsen is niet echt een optie want na de keuring wil ik graag de huidige (eibach) veren er terug onder , vandaar mijn vraag naar eventuele tweedehandsveren

kan iemand mij helpen??

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

2.2 VVVVVV6.....erg apart ik meen dat BMW toch echt gebruik maakt van de o zo kenmerkende 6 in lijn is :newblush::schater:

In ieder geval welkom hier op het forum :thumbup:

ja lap !!!!.... daar ga mijne uiterst hoogstaande technische uitleg ;) :schater:

toch bedankt voor de hartelijke verwelkoming :m:

Link naar reactie
ja lap !!!!.... daar ga mijne uiterst hoogstaande technische uitleg ;) :schater:

toch bedankt voor de hartelijke verwelkoming :m:

Ach geeft niks joh...

Wat die veren betreft...wellicht dat je de onderdelenlijn is kunt proberen www.onderdelenlijn.nl weet alleen niet of je zoiets ook in Belgie hebt :newblush:

Succes in ieder geval en veel plezier hier op het forum !

Oh en we willen natuurlijk wel :thumbup: zien van je ZZZ

Link naar reactie
Ach geeft niks joh...

Wat die veren betreft...wellicht dat je de onderdelenlijn is kunt proberen www.onderdelenlijn.nl weet alleen niet of je zoiets ook in Belgie hebt :newblush:

Succes in ieder geval en veel plezier hier op het forum !

Oh en we willen natuurlijk wel ;) zien van je ZZZ

thanx

ga direct aan het snuisteren op de site

mijn stiefpa is nederlander dus vormt niet direct een probleem als zoiets niet in belgie bestaat

fotos volgen zeker en vast , heb er alleen nog geen op pc staan maar zal niet lang meer duren !!

greetz , en zal er zeker niet aan ontbreken aan de ontvangst te zien :m:

Link naar reactie
ik heb een originele verenset liggen, maar hebben wel onder een 1.9i gelegen. (Marktplaats)

Vraagje voor de tech.specs.: Kan dat onder 2.2 gezet worden? Kan ik grim misschien helpen...

@grim: Welkom hier!

Ik heb een setje van een 3.0 met M onderstel. Geen idee of dat zou passen, daar zou misschien Ruud of Danny wel antwoord op kunnen geven.

Link naar reactie
ik heb een originele verenset liggen, maar hebben wel onder een 1.9i gelegen. (Marktplaats)

Vraagje voor de tech.specs.: Kan dat onder 2.2 gezet worden? Kan ik grim misschien helpen...

@grim: Welkom hier!

als dat zou kunnen is het al zeker een enorme hulp , want na lange tijd zoeken op het interent is het blijkbaar moeilijker dan ik verwacht had om een set originele veren te vinden. :newblush:

kan het wel eens navragen of dat zou lukken maar dat ga ik dan ten vroegste morgen weten ...

kan iets laten horen via e-mail eventueel...

Link naar reactie
Ik heb een setje van een 3.0 met M onderstel. Geen idee of dat zou passen, daar zou misschien Ruud of Danny wel antwoord op kunnen geven.

als ze zouden passen vrees ik wel een beetje voor die toch o zoooo fantastische belgische wetgeving...

de M-veren zijn waarschijnlijk ook lager ? en de nederlandse en belgische wetgeving schelen blijkbaar nogal veel gezien mijn z in nederland zonder probleem door de keuring ging , in duitsland TUV gekeurd is (eerste eigenaar was duitser) en in belgie er weer niets van terecht komt (lang leve de belgische wetgeving!!! :newblush: )

Link naar reactie

Hoe snel moet je alles hebben?

Ik kan me niet voorstellen dat Roodkapje geen originele verenset heeft liggen namelijk met de verlagingen van de laatste tijd.

Hij is alleen nog anderhalve week op vakantie.

Link naar reactie
Hoe snel moet je alles hebben?

Ik kan me niet voorstellen dat Roodkapje geen originele verenset heeft liggen namelijk met de verlagingen van de laatste tijd.

Hij is alleen nog anderhalve week op vakantie.

grootste probleem is dat ik nu met de platen van de vorige eigenaar rondrijd (gelukkig goeie kennis) omdat blijkbaar de wagen moet gekeurd worden met de platen van de vorige eigenaar bij invoer

dus ik kan die platen maar terugsturen eens ik door de keuring ben

er is ondertussen al meer dan een maand verlopen en hij begint naar zijn platen te vragen

maar kan miss wel vragen of ie nog een week of twee kan wachten ...

Link naar reactie

jonges alvast bedankt voor alle hulp , ben al een heel eind verder geholpen

van zodra ik meer weet over welke verenset eventueel zou passen laat ik iets horen

groetjes

en tot zeer binnenkort naar alle waarschijnlijkheid :newblush:

Link naar reactie

Met de M veren geraak je door de Belgische Keuring. Het gaat er hun om de minimale rijhoogte en die is voldoende als je de M veren gebruikt. (heb zelf al zo'n 3-tal jaren met die mannen in de clinch gelegen).

Lees hier maar : https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=1766

Mijn 2.8 Qp raakt erdoor met M veren en standaard shocks in combinatie met 18" velgen.

Door het jaar rij ik echter Bilsteins met Schnitzer (=H&R) verlagingsveren :wave:

En welkom vanuit de Belgische hoek van het forum...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.