Ga naar inhoud

Gouden Tip?


dylotic

Aanbevolen berichten

Ik las juist dit:

Gouden tip om een Z3 M S50 B32 sneller te maken: Bij gaspedaal volledig ingedrukt, gaat de gasklep slechts 90% open...regel dit effe bij!!! Dit werd expres gedaan om het temperament wat in te tomen want het zijn echte beesten.

BRON: http://www.shiraz.nl/bmw/z3/z3-m.htm

Iemand hier al eens iets met gedaan en hoe dit toe te passen?

Olaf

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom zou een fabrikant een "onderwater" truukje aanwenden om het vermogen te beperken? Bovendien kun je dat testen door simpelweg het gaspedaal niet volledig in te drukken - of door bv. een kurkje op de stopbout in je vloer te klemmen.

Maar mijn mening is dat dit kolder moet zijn, als iemand het wel zo heeft ervaren dan klopte de afstelling gewoon niet.

Fabrikanten pronken met koppel, pk's en trots wordt er begrenst. Lijkt me vreemd om ongeregistreerd niet waar te maken wat er beloofd wordt uit naam der veiligheid..

Link naar reactie

Dit is geen truukje :wave: Maar dat het express gedaan is is onzin IMHO ;)

De S50 heeft een gaskabel en die rekt op na verloop van jaren. Dit kan betekenen dat je de gaskleppen (6 stuks :D ) niet helemaal opent als je het pedaal vloert.

Zelf heb ik een halve centimeter eens "weggeschroeft" en de :D voelde als herboren :schater:

Meer op:

http://www.z3mcoupe.com/forum/showthread.p...=throttle+cable

er staan daar ook ergens foto's.

Klusje van een paar minuten :wave:

Link naar reactie

Ahja, heb me kabel al eens helemaal bijgeschroeft to max. Wat me wel herrinert dat het mischien tijd is voor een nieuwe

kabel. Staat idd wel veel onzin op die site. Vrees dat hij de info die hij/zij gemaild krijgt niet checkt.

Link naar reactie

Voor de aanschaf van mijn z3 heb ik ook gekeken op de site van de bmwz3 club.

Hier kon ik niets vinden over de z3

Ben inmiddels lid en heb me opgenomen hier aan bij te dragen.

Verzamel op internet fotos en teksten over de z3 en groepeer dat in paginas + een keuzemenu.

Om gemakkelijk te werken sla ik ze direct op in een subdirectory van mijn eigen website (www.shiraz.nl). De teksten zijn dus niet van mij, maar meestal van deskundige?? autorecencenten en soms van diverse forums.

Als ik voldoende materiaal heb (project ligt al 3 maandeb stil) zal ik uit de vele knipsels per pagina een definietive tekt = veel fotos aanleveren aan de webmaster van de z3club.

Bas kan dan kiezen om deze subsite direct onder de z3club site te hangen (eventueel na aanpassen aan de layout van de clubsite, of een geheel nieuwe opzet te maken en met plak/knipwerk stukken uit het aangeleverde materiaal te bruiken in de z3 website.

Link naar reactie
:schater: ehhhhhhh

Is het zo belachelijk als iemand veel tijd stopt om informatie te vergaren (gaat mij vnl om de div. toegepaste motoren)waar mensen die deze kennis zoeken het overzichtelijk kunnen vinden?

Merk op, dat ik op internet weinig info over de motoren (werking motormanagement, werking valtronic, werking vanos, heb kunnen vinden, dus zeker ook niet bij de bekende z3 sites!!!!

Link naar reactie
HOWSTUFFWORKS

Misschien dat je hem al kende, en misschien wel te basic, maar wel interessant voor mensen die nog nooit gekeken hebben wat er nu precies schuil gaat onder die motorkap. :clapping:

Oertopic trouwens. :clapping:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...amp;hl=gaskabel

Juist daar had ik dat lang geleden al eens gelezen. Jaja kom ook nog uit die oertijd :rolleyes:

Mohikaan mischien kun je ingezonden "feiten" confirmeren op dit forum.

Link naar reactie

@mohikaan

Nee, juist helemaal niet!

Vond het juist erg grappig dat iemand minder positief is en dat daarna blijkt dat de maker zelf aktief is op dit forum!

Dat is dus een hele snelle manier om reacties te krijgen!

Dus eigelijk, nee juist niet!

Man, ik wou dat ik zoveel verstand van auto's had als zovelen van jullie hebben.

Ik durf niet eens mijn kleppendeksel los te nemen om hem te laten parelstralen....

Dus iemand die zijn tijd steekt in een site met informatie over zijn hobby vind ik geweldig!

Heb ook die site aan mijn favorieten toegevoegd!

Want ook al vind iemand die misschien nog technischer onderlegd is dat iets niet (helemaal) goed is...man ik ben een leek op auto-sleutel gebied dus alles wat ik kan lezen...is geweldig!

Link naar reactie
Mohikaan mischien kun je ingezonden "feiten" confirmeren op dit forum.

Hoi dylotic, snap niet wat je met deze zin bedoeld. Ben alleen maar teksten aan het verzamelen en die zijn eigenlijk helemaal nog niet voor publikatie bedoeld.

In de linker kolom van die bewuste pagina kan je "keuzemenu" aanklikken.

Als je daar goed naar onder scrolt zie je dat ik verwijs naar dit forum en zal ook uitleggen hoe ze de zoekfunctie van dit forum kunnen gebruiken om meer specifiek te zoeken.

Link naar reactie

Als ze niet voor publicatie zijn publiceer het dan niet. Heel de wereld

op wat minder bedeelde landen na kunnen het zo lezen op Inet. Een

page hoeft niet online als deze niet af is.

Maar laat je door mij niet beinvloeden, ga vooral door je bent goed

bezig!

Link naar reactie
HOWSTUFFWORKS

Misschien dat je hem al kende, en misschien wel te basic, maar wel interessant voor mensen die nog nooit gekeken hebben wat er nu precies schuil gaat onder die motorkap. :rolleyes:

Kon ik nog niet, maar er zijn ook nederlandse sites : http://www.amt.nl/web/show/id=60004/conten...alvetronic.html

Link naar reactie

is zeer zeker een héééél waardevolle tip!!!! het bolletje van de kabel stak meer als een centimeter uit voor het de klep raakte :newblush:

omg wat een verschil! niet te geloven :rolleyes::thumbup: :foto: :m: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

thx thx thx

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.