Ga naar inhoud

5e versnelling Z///M QP


BizzZ

Aanbevolen berichten

Zelf ben ik bezitter van een 1.9 roadster, maar het virus is niet te stuiten en is binnen mijn vriendenkring aangeslagen.

Oftewel, een maatje van me is geïnterresseerd in een ongelooflijk mooie Z///M QP en daar zijn we laatst even bij wezen kijken.

Ondanks dat het een bak is waar je bakkes ongecontroleerd van openslaat moet ik denk ik toch wel kritisch blijven voordat er tot kopen wordt overgegaan, daar ben ik toch een maatje voor of niet?

De vraag is of het normaal is dat de schakelpook vanuit de 5e versnelling niet lekker terugschiet in de vrijstand. Alle andere versnellingen klinken super, voelen lekker strak en de pook springt terug zoals het hoort. behalve zn 5. Hij doet het wel, schakelt ok en het lijkt er op dat het tandwieltechnisch niet verkeerd zit, maar het verontrust me toch wel. Heeft iemand ervaring met zoiets? Het zou zonde zijn dat ik hem aansteek met mijn enthousiasme en dat hij eenmaal thuis even zijn versnellingsbak kan laten reviseren.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat je naar de mijne bent wezen kijken, niet vanwege het bakverhaal maar wel omdat je in Zwaag woont en omdat die erg mooi is :foto:

Link naar reactie

Ja, ik hoop dat t die kogel is. Relatief eenvoudig op te lossen. Maar zekerheid voor alles! Dan snap ik alleen niet dattie het alleen maar met zn 5e heeft. Logischerwijs zou je dan de rest van de versnellingen ook rottig aan moeten spreken.

Enneh.. Die QP komt dan wel bij mij in de buurt te staan, maar komt van ver.. Verder ken ik geen Z-roadster of qp die NIET mooi is, dus ik kan begrijpen dat je je aangesproken voelt, van 1.8 tot ///M :foto:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Haaaj,

Dit is mijn allereerste post op dit forum :unsure:

MAar even over dat probleempje dat je beschrijft met de pook; ik heb precies hetzelfde!

Net of ie soms een beetje blijft hangen voor dat gat van de 5...

Ik dacht nooit dat het erg was en de meneer bij de (objectieve garage waar ik na de koop een keuring heb laten doen) zei dat de manier van schakelen bmw eigen was... Tsja, hij doet het in ieder geval nog steeds..!

GRoeten,

Björn

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.