Ga naar inhoud

Spoorverbreders en APK


berline

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan ik mijn Z3 met spoorverbreders aanbieden voor de APK of is het beter deze vooraf te verwijderen?

Het betreft hier verbreders van H&R totaal 40 mm.

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Kan ik mijn Z3 met spoorverbreders aanbieden voor de APK of is het beter deze vooraf te verwijderen?

Het betreft hier verbreders van H&R totaal 40 mm.

zelf nooit problemen mee gehad. Als de wielen maar niet ver buiten de wielkasten steken want ik weet niet of dat mag van de APK.

Geplaatst:

Spoorverbreders ook wel spacers genaamd zijn gewoon legaal zolang de wielen niet uitsteken, maar dit geldt ook voor te brede velgen.

Ik meen me te herinneren dat een wiel 7,5mm per kant mag uitsteken.

Geplaatst:
Spoorverbreders ook wel spacers genaamd zijn gewoon legaal zolang de wielen niet uitsteken, maar dit geldt ook voor te brede velgen.

Ik meen me te herinneren dat een wiel 7,5mm per kant mag uitsteken.

De wielen mogen 3 cm uitsteken.

Spacers zijn ook geen probleem.

Geplaatst:

Is een vast percentage van de spoorbreedte wat je mag overschrijden, heb ze echter nog nooit zien meten en bij mij al met spoorverbreders ingevoerd bij de RDW. Idd wel zorgen dat niks aanloopt en ze binnen de spatborden blijven. ;)

Geplaatst:

Wij hebben onze ZZZ ook met spoorverbreders zonder problemen of opmerkingen door de RDW en de APK gekregen.

Geplaatst:
Is een vast percentage van de spoorbreedte wat je mag overschrijden, heb ze echter nog nooit zien meten en bij mij al met spoorverbreders ingevoerd bij de RDW. Idd wel zorgen dat niks aanloopt en ze binnen de spatborden blijven. :thumbup:

En toch is de APK-eis, dat ze niet meer dan 3 cm uit de wielkasten steken. Als ze bij inveren aanlopen... dan mag dit logischer wijze natuurlijk niet...!

Geplaatst:

Doe toch eindelijk eens een keer niet zo bijdehand, Martin. Strekking is al lang duidelijk.

Geplaatst:
Doe toch eindelijk eens een keer niet zo bijdehand, Martin. Strekking is al lang duidelijk.

Oke mam.

Geplaatst:

Ik kan mij niet van de indruk onttrekken dat er hier enige wrijving aan het onstaan is???

Kom op.... Kusje :newblush: en vrolijk blijven !!

  • 8 maanden later...
Geplaatst:

dus nu rest de vraag nog.

wat zijn nou de echte apk regels?

ik lees hier verschillende dingen!!!!!

Geplaatst:
Artikel 6.9

Bij vergroting van de spoorbreedte van personenauto's en van bedrijfsauto's met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg, met meer dan 2% van de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs dan wel in het kentekenregister, moet het voertuig voldoen aan de in de hoofdstukken 3 en 5 opgenomen eisen omtrent:

a. algemeen,

b. afmetingen en massa's,

c. assen,

d. ophanging,

e. stuurinrichting,

f. reminrichting,

g. carrosserie, en

h. verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen,

alsmede aan de door Onze Minister vastgestelde eisen met betrekking tot de stijfheid en deugdelijkheid van de constructie alsmede het weggedrag.

Dus "ongeveer" 15mm rondom (per kant).

Geplaatst:
Wij hebben onze ZZZ ook met spoorverbreders zonder problemen of opmerkingen door de RDW en de APK gekregen.

You lucky bast... :muur:

Moeten wij in Belgie niet mee afkomen, ze mogen d'er gewoon niet onder :sleepy:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.