Ga naar inhoud

tomtom in z3


FireSpy

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wil een Tomtommetje midden op het dasboard monteren zonder dat ik hoef te boren ... De zuignap op de voorruit zie ik niet zitten aangezien de afstand veel te groot is en het zicht verpest wordt.

Wie heeft de gouden tip ?

FireSpy

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik al jaren de zuignap die bij de TomTom hoort.

Ik moet zeggen dat ik de zichtbelemmering niet storend vind.

(Ik vind die idioot grote M-spiegel vervelender... )

Je zou kunnen proberen de TomTom eens aande linkerkant van je stuur te plakken.

Misschien heb je er dan minder last van.

Monteren op een andere manier zonder boren zou ik niet weten.

Klitteband???? Ducktape???

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie, links is misschien wel een goede optie, aangezien ik eigenlijk linkshandig ben ...

M'n grootste behoefte om de Tomtom te gaan gebruiken is dat ik tamelijk aan navigatie in m'n dagelijkse auto verslaafd ben, die dan natuurlijk wel in het midden geplaatst is en ik me er steeds op betrap dat ik steeds in de Z3 naar de plek gluur waar ik de navigatie gewend ben.

Wat die spiegel betreft heb je helemaal gelijk, als daar geen electronica in zat zou ik die al lang vervangen hebben door een mooi klein spiegeltje, aangezien ik eigenlijk alleen maar tussen m'n rolbeugels door hoef te kijken,

FireSpy

Link naar reactie

Ik heb hem gewoon op de voorruit onder de spiegel. Ik ben vrij klein en zit laag dus kijk voor het verkeer er praktisch onderdoor, maar het ding is goed te lezen en zit voor je ogen op een logische plek: Je zit toch meestal op de linkerbaan waar rechts niets zit ( :rolleyes: ) en je ziet gelijk je achteruit.

Bedienen mag je toch alleen maar als je stil staat..

Link naar reactie
Wellicht is dit wat: http://www.navishop.nl/product_info.php/products_id/1818

Ik gebruik deze ProClip in m´n ZZZ voor mijn Smartphone met TomTom. Werkt prima en is monteerbaar zonder te boren of te schroeven.

zelf ook naar Brodit aan het kijken voor mijn Palm. Uiteindelijk toch voor zuignap gekozen omdat ik m anders te laag vind zitten. Van HR Richter heb je ook een "HR-Richter ventilatierooster bevestiging". Deze kun je oa hier vinden, iets voorbij de helft van de pagina.

Link naar reactie
Wellicht is dit wat: http://www.navishop.nl/product_info.php/products_id/1818

Ik gebruik deze ProClip in m´n ZZZ voor mijn Smartphone met TomTom. Werkt prima en is monteerbaar zonder te boren of te schroeven.

Mooie tip, heb 'm gelijk besteld. Ik had een bevestiging van TOmTom op het ventilatierooster. werkt perfect maar ziet er niet echt mooi uit. Was van plan om deze clip zelf te maken maar dat hoeft dus niet meer. Bedankt.

Link naar reactie
En deze dan? Kost je alleen wel je ventilatierooster :thumbup:

http://www.navishop.nl/product_info.php/products_id/1822

292225.jpg

Deze vind ik een hele mooie oplossing. maar vraag me af of die snel/makkelijk te monteren is en of het roosterje weer later terug te monteren valt.

Gr

Link naar reactie

ik zou zeggen klik op de link.

daar staat dit : "De Kuda consoles zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met de automobielindustrie. U kunt er dan ook zeker van zijn dat de console perfect past, en gemonteerd kan worden zonder het dashboard te beschadigen."

dus dan ga ik er vanuit dat het geen blijvende schade oplevert.

Link naar reactie
Wellicht is dit wat: http://www.navishop.nl/product_info.php/products_id/1818

Ik gebruik deze ProClip in m´n ZZZ voor mijn Smartphone met TomTom. Werkt prima en is monteerbaar zonder te boren of te schroeven.

en dan tezamen met deze Tom Tom houder met vaste voeding, ben

je gelijk van die lullige losse kabel naar de sigarettenaansteker af :kisstogether:

Link naar reactie

Hallo, bedankt voor al jullie reactie's

Ik heb een TomTom omdat ik die cadeau kreeg bij een GSM abonnement ...De Bescker is ook erg cool !

Ik heb al een handsfree setje met een proclip, zodat die plek bezet is.

12 Volt kabel in het zicht vind ik niet zo erg, aangezien de TomTom toch steeds weggepakt moet worden als de auto niet gebruikt wordt ..

Ik ben nu op zoek naar een geschikt zwart brillenbakje of pennebakje dat met een paar druppels siliconekit op het dasboard geplakt kan worden, om daar de TomTom op te kunnen bevestigen

have fun

groeten,

FireSpy

Link naar reactie

Ik heb hem gewoon op de voorruit onder de spiegel. Ik ben vrij klein en zit laag dus kijk voor het verkeer er praktisch onderdoor, maar het ding is goed te lezen en zit voor je ogen op een logische plek:

Ik heb hem gewoon op de vooruit vlak boven het dashboard. Ik ben vrij lang en dus kijk ik er overheen!! :m:

Link naar reactie
Hallo, bedankt voor al jullie reactie's

Ik heb een TomTom omdat ik die cadeau kreeg bij een GSM abonnement ...De Bescker is ook erg cool !

Ik heb al een handsfree setje met een proclip, zodat die plek bezet is.

12 Volt kabel in het zicht vind ik niet zo erg, aangezien de TomTom toch steeds weggepakt moet worden als de auto niet gebruikt wordt ..

Ik ben nu op zoek naar een geschikt zwart brillenbakje of pennebakje dat met een paar druppels siliconekit op het dasboard geplakt kan worden, om daar de TomTom op te kunnen bevestigen

have fun

groeten,

FireSpy

Ik heb zelf ook een TomTom die met een zuignap op de voorruit bevestigd was. Het nadeel was het verminderde zicht en de uitnodiging tot inbraak aangezien je de zuignapbevestiging ook na verwijdering op de voorruit blijft zien. Ik heb vervolgens bij Heuts automaterialen in Hoensbroek een soort plat zwart "zakje" gekocht.

Het kent een diameter van ongeveer 15 cm, heeft een antisliplaag en leg ik zo op het dashbord. De Tom Tom kan ik hierop vastklikken.

Zelfs bij een noodstop of het nemen van een rotonde op twee wielen ;) blijt alles op zijn plek.

Ben er zeer content mee. :)

Link naar reactie

Heb mijn TomTom onderaan op het raam met de zuignap bevestigt zodat het toestel op het dashboard rust, de tmc antenne is er langs, eveneens is er een externe microfoon aangesloten, de kabels zitten ts het raam en het dashboard.

tomtom.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb TomTom op m'n telefoon. de houder hiervoor heb ik gemonteerd op een console van Kuda speciaal voor de z3 (geloof via marktplaats gevonden) wat tussen het dashboard wordt geschoven. Hier kun je dus ook gewoon je TomTom op monteren.

Vind het persoonlijk de netste oplossing.

dvdz3rb0.jpg

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heb m'n TomTom ook bij mijn Funf op deze plaats. Bevalt bijzonder goed. Ook lekker geen losse draadjes in de auto en niets geplakt tegen het raam.

cimg1652mediumfg0.jpg

Met dank aan tips Bridders en rene99.

Ga alleen nog een stuk van de Pro Clip zagen. Die vind ik iets teveel uitsteken.

cimg1651mediumja4.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.