Ga naar inhoud

Slotje? Wat nou slotje!


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Als bewaker van de democratie :blink: wil ik het volgende aan de orde stellen. Het valt mij op dat er soms een slot op een topic wordt gezet omdat sommige leden zich kennelijk aan de gevoerde discussie storen. In een aantal situaties kan ik een slot billijken. Bijvoorbeeld ingeval van spam, als er iets is aangeboden en het is verkocht, of op verzoek van de starter (maar dit laatste wordt al weer discutabel). Maar waarom wordt er een slot geplaatst als twee of drie leden dit verzoeken? Misschien zijn er wel 20 leden die dat niet willen! Voorbeeld is het topic van Chris. Opeens gaat er een slot op maar misschien wil Chris ook nog wel wat toevoegen. Of iemand anders. Het is al honderden keren gezegd hier maar ik herhaal het nog maar eens:

Als een discussie je stoort lees het dan niet

Zo en laat de discussie hierover nu maar losbarsten. :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

In mijn ogen is een slotje een uiterste maatregel om dwalingen en ernsige off-topic verhalen te stoppen. Soms dwalen discussies dermate af dat de vraag van de topic starter helemaal niet eens aan de orde komt. Als de 'tweede' discussie nuttig is kan dat deel verplaatst worden naar een nieuw topic. Als de tweede discussie echt onzinnig is en er komt ondanks wat moderatiepogingen geen verandering in dan mag er idd een slotje op. Je bent dan vrij om een discussie in de praatgroep te beginnen.

Ik denk overigens niet dat het nodig dat iedereen gaat vragen om een slot. De mods die zien dat zelf ook wel aankomen. En nogmaals, alleen in uitzonderlijke dwalingen graag. We willen niemand monddood maken.

Link naar reactie

Ik vroeg idd ook om een slotje..maar ja weet ik veel dat er naar geluisterd wordt :schater::schater: , ik wou alleen aangeven dat het weer zo'n eindeloze discussie werd met 1000 verschillende meningen....

Het zou nooit mijn bedoeling zijn iemand monddood te maken...(wel knap trouwens :schater: )

Ik zal in de toekomst maar gewoon niet reageren of gewoon nog wat olie op het vuur gooien :schater:

Zie dingen nou gewoon met een ;) en neem niet alles Te serieus :blink:

Link naar reactie
Ik vroeg idd ook om een slotje..maar ja weet ik veel dat er naar geluisterd wordt :schater::schater: , ik wou alleen aangeven dat het weer zo'n eindeloze discussie werd met 1000 verschillende meningen....

Het zou nooit mijn bedoeling zijn iemand monddood te maken...(wel knap trouwens :schater: )

Ik zal in de toekomst maar gewoon niet reageren of gewoon nog wat olie op het vuur gooien :schater:

Zie dingen nou gewoon met een ;) en neem niet alles Te serieus :blink:

Wel reageren maar door middel van olie op het vuur graag. Dan loopt het vanzelf uit de hand en grijpt de mod of admin wel in. ;) Even alle gekheid op een stokje, ik denk dat wijze reactie van de nieuwe admin Superduper de enige juiste is.

Link naar reactie

Misschien zijn mods soms wel wat te vroeg met sluiten, ja. Soms op verzoek, soms omdat de mod denkt dat er nog weinig zinnigs zal worden toegevoegd. Maar het zijn inderdaad eigen interpretaties die echter goed bedoeld zijn. In het geval van topic "Het begon ooit heel leuk": mea culpa.

Admins kunnen een slot verwijderen cq een gesloten topic openen (vermoed ik). Dus...

Link naar reactie

Denk zelf dat een langdradig topic vanzelf wel een keertje "doodbloed", dus waarom moet er persé een slotje op. Als er members zijn die er de behoefte aan hebben om tot in de eeuwigheid door te discussiëren over een bepaald onderwerp zie ik daar het probleem niet in...

Vind zelfs dat het goed is als we allemaal de kans krijgen om onze mening op een topic te geven, zolang er niemand gekwetst wordt... Zeker door de verschillende meningen worden de members echte mensen i.p.v. poppetjes op een forum. Als je zelf vind dat een discussie ten einde is, kijk je gewoon niet meer...

Maarja, da's dan mijn bescheiden mening... :blink:

Link naar reactie

Als je niks zinnigs hebt te melden, open dan geen topic.

De eeuwige discussies en oeverloze herhalingen omtrent jezelf introduceren, zoekfunctie etc. moeten gewoon op slot. Stoppen daarmee.

Maar nu begint de volgende discussie, wanneer een topic gesloten moet worden????? Kappen nou. Het lijkt wel een bejaardentehuis.

Link naar reactie
Als je niks zinnigs hebt te melden, open dan geen topic.

De eeuwige discussies en oeverloze herhalingen omtrent jezelf introduceren, zoekfunctie etc. moeten gewoon op slot. Stoppen daarmee.

Maar nu begint de volgende discussie, wanneer een topic gesloten moet worden????? Kappen nou. Het lijkt wel een bejaardentehuis.

Niet mee eens, vind het juist goed dat deze discussie wordt aangezwengeld. Topic ChrisXL over 'vroegah' leek eindelijk ergens over te gaan en dan gaat de tent op slot. Want ja, stel je voor dat er echt gediscusseerd wordt zeg ;) Eerst reageren en dan om slot vragen lijkt haast wel een beetje IRL: heel erg graag het laatste woord willen hebben. :schater:

Dus op slot alleen in noodgevallen: als je niets zinnigs te melden hebt 'silence svp' en als wel, vooral roepen. Stoort het topic je? Gewoon lekker overslaan. Slotjes alleen tegen dwalingen en zwaar onzinnig geneuzel en off topic, dus helemaal eens met nieuwe admin Superduper :thumbup:

In mijn ogen is een slotje een uiterste maatregel om dwalingen en ernsige off-topic verhalen te stoppen. Soms dwalen discussies dermate af dat de vraag van de topic starter helemaal niet eens aan de orde komt. Als de 'tweede' discussie nuttig is kan dat deel verplaatst worden naar een nieuw topic. Als de tweede discussie echt onzinnig is en er komt ondanks wat moderatiepogingen geen verandering in dan mag er idd een slotje op. Je bent dan vrij om een discussie in de praatgroep te beginnen.

Ik denk overigens niet dat het nodig dat iedereen gaat vragen om een slot. De mods die zien dat zelf ook wel aankomen. En nogmaals, alleen in uitzonderlijke dwalingen graag. We willen niemand monddood maken.

PS wanneer gaan we het weer over auto's hebben? :thumbup:

Link naar reactie
Het lijkt wel een bejaardentehuis.

Dan voel je je hier zeker wel thuis? In een bejaardentehuis vervelen de mensen zich en bemoeien zij zich te veel met anderen. Dat is precies wat jij nu doet. Jij wil voor heel veel anderen bepalen dat zij niet meer in een topic kunnen posten. Waar maak je je eigenlijk druk over? Een slot betekent een beperking van de mogelijkheid om je mening te geven en is dus ondemocratisch en naar mijn mening derhalve ongewenst. Ik vind dat de mod of admin dit zelfstandig moet bepalen en dat er niet allerlei jongetjes in de klas naar de meester moeten roepen dat er iemand stout is.

Link naar reactie
Dan voel je je hier zeker wel thuis? In een bejaardentehuis vervelen de mensen zich en bemoeien zij zich te veel met anderen. Dat is precies wat jij nu doet. Jij wil voor heel veel anderen bepalen dat zij niet meer in een topic kunnen posten. Waar maak je je eigenlijk druk over? Een slot betekent een beperking van de mogelijkheid om je mening te geven en is dus ondemocratisch en naar mijn mening derhalve ongewenst. Ik vind dat de mod of admin dit zelfstandig moet bepalen en dat er niet allerlei jongetjes in de klas naar de meester moeten roepen dat er iemand stout is.

laten we er dan wel ff rekening mee houden dat de meester oud en wijs genoeg is om hier zelf een beslissing in te nemen.

Link naar reactie
Als je niks zinnigs hebt te melden, open dan geen topic.

De eeuwige discussies en oeverloze herhalingen omtrent jezelf introduceren, zoekfunctie etc. moeten gewoon op slot. Stoppen daarmee.

Maar nu begint de volgende discussie, wanneer een topic gesloten moet worden????? Kappen nou. Het lijkt wel een bejaardentehuis.

Dan voel je je hier zeker wel thuis? In een bejaardentehuis vervelen de mensen zich en bemoeien zij zich te veel met anderen. Dat is precies wat jij nu doet. Jij wil voor heel veel anderen bepalen dat zij niet meer in een topic kunnen posten. Waar maak je je eigenlijk druk over? Een slot betekent een beperking van de mogelijkheid om je mening te geven en is dus ondemocratisch en naar mijn mening derhalve ongewenst. Ik vind dat de mod of admin dit zelfstandig moet bepalen en dat er niet allerlei jongetjes in de klas naar de meester moeten roepen dat er iemand stout is.

No offense, maar ik denk dat deze discussie op gang is gebracht mede door de toon van deze posts. Dat kan toch ook wel anders? Het gehalte gebiedende wijs, en het onmiddelijk 'terugkatten' is veel te hoog. Als er veel van dit soort post over en weer gaan is er van discussie ook niet echt meer sprake en dat zou zelfs een slotje rechtvaardigen.....

Dus: wees eensch liev :thumbup:

Link naar reactie

Nanananananananananananaaaaaaaaaaaaaaaaa

(geluidsfragment tijdens verzorgingstehuis bingo-uitje) :schater::schater::schater:

Link naar reactie
Nanananananananananananaaaaaaaaaaaaaaaaa

(geluidsfragment tijdens verzorgingstehuis bingo-uitje) :schater::schater::schater:

:schater: :schater: :schater:

Link naar reactie
:thumbup: ;) :holiday: Nou, daar zitten anders wel een stel lekkere wijven tussen, gewoon goed zoeken! :holiday: :holiday: :holiday:
Persoonlik zie ik liever de fotos van martinvh in de linekersbar/marbella :thumbup:
Link naar reactie
Persoonlik zie ik liever de fotos van martinvh in de linekersbar/marbella :thumbup:

Nee, die was in m'n slaapkamer.

Maar zal je via de PM nog wat spannends sturen :schater::schater:

Link naar reactie

En nu ben ik wel zo eigenwijs om dit te sluiten. Wat een klote posts, die laatste zes, zeven!

Wie 't niet aanstaat dient maar een verzoek in voor opening bij Superduper!

Toevoeging SuperDuper: Helemaal mee eens Rob. Gaat echt nergens over.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.