Ga naar inhoud

weekje toeren in Zwarte Woud en Elzas


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren terug gekeerd na een weekje toeren in het Zwarte Woud en Elzas.

Vorige dinsdag vertrokken in echt kl...weer, dan maar autosnelweg gereden een goed stuk Frankrijk in.

Onze verblijfplaats was in Breisach am Rhein, net op de grens dus tussen Frankrijk (Elzas) en Duitsland.

Ook Zwitserland (Basel) was maar 80 km ver.

Eerste dag via gewone wegen naar Freiburg geweest (shoppen dus voor mevrouw...) en via wijnbergen terug.

zwartewoud07016dn5.jpg

Daarna een rit over Schauinsland (mooie berg, vroeger als circuit fungerend voor heuvelklimwedstrijd) via andere bergpassen naar Todtnau, Todtmoos en zo richting Basel. In Lorach terug in de Rheinvlakte en via vlakke, snelle B-wegen terug naar onze verblijfplaats. Dit is zeker een aanrader voor wie in de buurt van Freiburg komt, stel jullie graag wat tips ter beschikking.

zwartewoud07111ku3.jpg

Ik wou absoluut de Vogezen in, dus de volgende toer ging via Colmar (zeer mooi oud Frans stadje) naar Gerardmer.

Daarvoor ging het over de Col de la Schlucht. Toffe bergrit, maar spijtig van de andere weggebruikers... :mellow: Gerardmer zelf was niks, te toeristisch voor ons. Dus een koffie en weer op weg.

Via Col de Bonhomme terug richting Duitsland. Daarvoor nog Niveau Brisach bezocht, een oude Franse garnizoensstad.

Algemene indruk na die dag is toch dat de Franse wegen niet zo goed onderhouden worden als de Duitse. Mijn Qp blijkt daar net iets te hard voor afgesteld. :blink:

Tot slot nog een rit richting de Schwarzwaldhochstrasse, blijkbaar de mooiste door de regio.(zegt men)

Mijn indruk daarover is dat het een vroegere verbindingsweg door het Zwarte Woud is, die men is blijven uitbouwen toe een veredelde B-weg. Gevolg : caravans, mobielhomes, motards daartussen. Je bent er ook zo door uit gereden. Voor mij te mijden, dus. Wij zijn dan maar de verschillende dalen beginnen volgen, zoals Kinzigtal, Wolfachtal, enz.

Dat geeft dan volgende kiekje :

zwartewoud07109iy8.jpg

Daarbij moet ik toch effe vermelden dat mijn vrouw en ik een prima team vormen. Zij vond meestal een aantal leuke wegen (en uiteraard de bijhorende dorpjes) en zodoende bleef de rijpret duren.

Op de slotdag zijn we Baden-Baden nog gaan bezoeken, één van de betere (en duurdere) kuuroorden uit de buurt.

Nooit meer Porsches, Merc's en BMW's gezien als op die dag. Via een stukje Saarland dan terug naar Belgie.

In zo'n dorpje aan een tankstation de eerste en enige opmerking over mijn Qpe gehad : "dass ist die geilste Karre die BMW je gebaut hat" en dat vind ik na deze week dus nog steeds...

O ja, de baas van ons hotel is ook een roadster fan, maar van het "grotere soort".

Hier sta ik zijn auto te "bestaunen"...

zwartewoud07054jn0.jpg

Het hotel was trouwens een aanrader : niet duur, prima bediening en Breisach am Rhein is rustig met toch wat te zien.

www.hotel-rheinblick.com

En nu poetsen, want die kar ziet er helemaal niet uit...

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

mooi verslag en :blink: foto's :mellow:

Geplaatst:

Ziet er goed uit allemaal!! Kan me alleen niet voorstellen dat dat hotel niet duur was... hoe komt die man dan aan zo'n auto :schater:

Ik hoop dat je wat mooi weer hebt meegenomen naar NL want hier mag het wat mij betreft echt wel weer wat minder regenen (vooral overdag en zeker in het weekend).

Geplaatst:
Een QP van bmwfrank.be ?

Nope, ik heb hun leren kennen via de rally. Zij hebben een tijdje de BMW M3 van Wim Soenens gesteund.

Ik zag de plaatbevestiging en het leek me wel leuk om dit op mijn wagen te plaatsen (gezien mijn voornaam : Frank)

Ze waren zo vriendelijk om me eentje te bezorgen en zo maak ik in Limburg reclame voor een BMW specialist ergens in het verre Vlaanderen...

Geplaatst:

Leuk verslag Frank :thumbup:

Spijtig dat het allemaal zo vlug voorbij is hé.

Geplaatst:
Leuk verslag Frank :thumbup:

Spijtig dat het allemaal zo vlug voorbij is hé.

Klopt, volgend jaar gaan we wat verder en wat langer wegblijven...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.