Ga naar inhoud

Hardtop kopen


joostvdl

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een hardtop voor mijn Z3 -2.8 (98) gaan kopen. Nu weet ik dat zowel harmann als Wiesmann nieuwe hardtops verkopen. Maar op E-Bay zie ik er nu ook een aantal staan die qua prijs erg interessant kunnen zijn.

Ik weet alleen niet of dit betrouwbaar is. Heeft iemand ervaring mee om van een particulier een hardtop te kopen?

Andere tips en tricks zijn van harte welkom. En misschien heeft iemand er nog wel eentje te koop.....

Mvrgr

Joost

Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Via E bay kopen kan best, alleen zou ik bij zoiets de hardtop toch eerst willen zien (lakschade, binnendak?). Je moet hem waarschijnlijk toch ook ophalen want verzenden zal niet echt mogelijk zijn.

Is je auto al helemaal voorbereid op de hardtop (verwarmingsbedrading en montagepunten)? Dan kan je hem natuurlijk gelijk monteren, is een koud kunstje. Voor twee inbusbouten en achter twee handmatige handels.

tipje: als je auto net is voorbereid, blaas dan heel goed de gaten boven je voorruit uit met perslucht. Bij mij zat er veel metaalboorsel nog in, wat bij het indraaien van de bouten de hele schroefdraad vernielde, waardoor ik hem niet strak genoeg kreeg, en hem het volgende seizoen niet meer los kreeg. (maar een persluchtratel bracht uitkomst :unsure: )

Link naar reactie

Joost,

Heb vorige week via een ebay hardtop gekocht en opgehaald in Duistland. Prima adres, had er plm 15 liggen in alle kleuren, fabrikaten (Wiesman, BMW en Hamann). Ik kocht een grijze met leer voor 1350 inclusief voorbereidingsset. Kan je wel met hem in contact brengen, scheelt in de prijs want dan hoeft hij niets aan ebay te betalen.

Joost (inderdaad naamgenoot)

Link naar reactie

Ivo,

Zal ik hem eens vragen wat hij momenteel allemaal op voorraad heeft, en dat dan op het forum vermelden ? Wil echter niet de indruk wekken dat ik hier een hardtop-marktje aan het opzetten ben. Heb er, en wil er ook geen belang bij hebben. Maar als er meerdere hardtops worden gezocht kunnen we het wellicht nog interessanter maken.

Hoor het graag,

Joost

Link naar reactie
Heb vorige week via een ebay hardtop gekocht en opgehaald in Duistland. Prima adres, had er plm 15 liggen in alle kleuren, fabrikaten (Wiesman, BMW en Hamann). Ik kocht een grijze met leer voor 1350 inclusief voorbereidingsset. Kan je wel met hem in contact brengen, scheelt in de prijs want dan hoeft hij niets aan ebay te betalen.

Joost (inderdaad naamgenoot)

Hoi Ghost

Klinkt goed. En de prijs voor ons zunige ollanders al helemaal.

Ik zie dat er al meerdere geinteresseerde zijn. Dus als jij eventueel de gegevens wil doorgeven dan kunnen we eventueel met wat meerdere richting Duitsland rijden.

Ik heb trouwens nog geen voorbereiding voor een hardtop. Dus moet ik alsnog iemand in de buurt zoeken die dat kan doen. Maar dat mag dan ook wel wat kosten. We besparen natuurlijk al op de hardtop zelf.

Dus als iedereen die interesse zicht even kenbaar wil maken dan kunnen we hier weer een Forum Inkoop van maken.

Ik wil in ieder geval op korte termijn iets mee gaan doen. Want je weet in Nederland maar nooit met het weer.....

Mvrgr

Joost

Link naar reactie

Kan in ieder geval wel melden dat een Duits Z3 forum tot nu toe ieder jaar een inkoopaktie doet bij Wiesmann met goede prijzen voor nagelnieuwe HT compleet met voorbereiding, Arno heeft er vorig jaar ook eentje gekocht alhier!!

Zal het wel voor jullie in de gaten houden of we kunnen zelf contact opnemen met Wiesmann bij voldoende animo ;)

Bedenk verder dat de vermelding hardtopvoorbereiding in de specs van je auto niks te zeggen heeft dan liggen er alleen wat kabeltjes, de echte voorbereiding bestaat uit twee "vangers" voor de HT achter bij de gordels (zie instructieboekje vanaf 1998 voor foto) en de schakelaar voor de achterruitverwarming tussen de stoelen of voor bij de andere schakelaars!. Deze HT inbouwset laat BMW zich goed betalen met ca 350 EURO!!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Precies mijn mening Klaaz, alleen het achterruitje ziet er een beetje ingeflanst uit maar mooi en vlak en super met die twee bultjes voor de rolbeugels ;)

Prijslijst vorig jaar 2308 euroontjes ohne 16% maerchensteuer dus ca 2700 en dan nog ongespoten geloof ik!

Weet verder ook niet of ze een eigen inbouwkit hebben of dat die van BMW past!

groet,

Pierre

Link naar reactie
Weet iemand misschien wat die HT van hamann kost, vind hem namelijk tig keer mooier dan de wiesman... ;)

Hoi Klaaz,

Smaken verschillen, maar ik vind het mini-achterruitje van de HM wel een beetje zielig in de (verder wel mooi gevormde) hardtop gekwakt.

Zie hier het verschil: z32j.jpg

Inderdaad, ik heb mijn hardtop vorig jaar via de Sammelbestellung bij Wiesmann gekocht. Kosten € 1611,- incl. bevestigingsmateriaal, in- en opbouw.

Hier is de link, maar ik ben bang dat deze initiatiefnemer het voor gezien houdt...

Sammelbestellung Wiesmann

Link naar reactie

Over die achterruit ben ik het met jullie eens dat die te klein is, maar in tegenstelling van die van de wiesman die naar mijn mening weer veel te groot en te bol is.

Maar inderdaad smaken verschillen nu eenmaal.

Wil er toch eens serieus over denken om toch zo'n hamann aan te schaffen. :D

Link naar reactie

Ik heb me zojuist ook even aangemeld op het duitse forum [in mijn beste duits :D ]

Maar als het daar niet zo'n vaart loopt kunnen we het hioer natuurlijk ook alvast inventariseren.

Dus op dit moment staat op de lijst voor een hardtop:

1. joostvdl (Wiesmann => Comos Zwart + Montage Kit)

2. ivodl (Wiesman =>Arctic Silber + Montage Kit)

Link naar reactie

Ik heb zojuist ook een mailtje gestuurd naar Hoefa (de Nederlandse importeur van Wiesmann):

Hallo,

Vanuit de BMW Z3 forum (www.bmwzforum.nl) zijn we een gezamenlijke inkoopactie begonnen voor Wiesmann Hardtops. We kunnen daarvoor aansluiten bij het Duitse forum voor een gezamenlijke inkoop. Dit zeker vanwege de zeer aantrekkelijke prijs die zij aanbieden (http://www.intronet.de/hardtop/).

Toch willen we jullie als Nederlandse importeur niet in de kou staan en zouden dan ook graag een aanbieding van jullie hebben voor een Z3 Hardtop, inclusief montage en accessoires zoals de standaard.

Ik hoop dat jullie met net zo'n goede aanbieding kunnen komen.

Met vriendelijke groeten,

Joost van der Locht

En nu maar afwachten wat ze kunnen doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.