Ga naar inhoud

het steunlager


ericvw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik had last van een rammel links achter

dus heb ik het het steunlager van de schokbreker vervangen

een tip voor die het ook nog eens moeten vervangen

de 4 nopen waar de bekleding mee vast zit

lekker laten .........

gewoon de bekleding aan de zij kant beetje los halen en je kan er zo bij

eerst de moer van de schokbreken los draaien

dan de twee moeren van het steunlager

dan de auto opkriken wiel er op laten zitten

dan komt het steun lager van zelf los

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Is het woord SCHOKBREKER-lager hier wel goed gekozen?

Ik ken drijfstang-, hoofd-, krukas-, wiel-, glij- en rollagers maar kan het woord lager niet in verbandbrengen met een schokbreker??

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde en volgens Ruud zijn dat de "suspensions"

Geplaatst:
Is het woord lager hier wel goed gekozen?

Ik ken drijfstang-, hoofd-, krukas-, wiel-, glij- en rollagers maar kan het woord lager niet in verbandbrengen met een schokbreker??

Het woord is goed gekozen haal het onderdeel er maar tussen uit komt de ZZZ een stukje lager.

Geplaatst:
Het woord is goed gekozen haal het onderdeel er maar tussen uit komt de ZZZ een stukje lager.

:schater::schater::schater::thumbup:

Geplaatst:

WIKIPEDIA :

Een deel van een constructie die er voor zorgt dat verschillende delen van die constructie soepel ten opzichte van elkaar kunnen draaien, bijvoorbeeld een glijdlager, een kogellager of naaldlager, maar men kent ook het cilinderlager, het kegellager, het tonlager en het taatslager en nog vele varianten.

Dacht dat het woord schokbrekerrubbers gekozen had moeten worden.

Uitgaande van het woord suspension, begrijp nu dat het gaat om het draaipunt van de as/wielophanging?

Geplaatst:

Ik heb ook last van zo'n rammel, alleen dan rechtsachter. Hoor het eigenlijk alleen als ik door kleine straatjes met klinkers rjid. Ben al bij de dealer geweest, maar die konden niets vinden. Maar de rammel is er nog steeds en voel er eigenlijk weinig voor om hem weer daarheen te brengen.

Kan dit hetzelfde probleem zijn en is dit zelf te vervangen, ook voor een a-technisch persoon?

Geplaatst:
Ik heb ook last van zo'n rammel, alleen dan rechtsachter. Hoor het eigenlijk alleen als ik door kleine straatjes met klinkers rjid. Ben al bij de dealer geweest, maar die konden niets vinden. Maar de rammel is er nog steeds en voel er eigenlijk weinig voor om hem weer daarheen te brengen.

Kan dit hetzelfde probleem zijn en is dit zelf te vervangen, ook voor een a-technisch persoon?

Ja duidelijk, dat zijn de suspensions. Ruud heeft nu ook een vestiging in Beverwijk dus je kunt ook bij mij langskomen :thumbup:

Geplaatst:

Wat zijn dan de suspensions, (kunnen we allemaal weer wat leren) of is deze vraag off topic?

Geplaatst:
Wat zijn dan de suspensions, (kunnen we allemaal weer wat leren) of is deze vraag off topic?

:thumbup: Ruud HELP !!

Geplaatst:
............. dus je kunt ook bij mij langskomen <_<

En je weet niet eens wat het zijn? :schater:

Geplaatst:

ja zeker het woord is goed gekozen

bij bmw staat op de rekenig waar ik ze gehaalt heb staat

tussen lager vind er zelf ook weinig lager aan maar ja kan maar een naam hebben

onder deel nummer 33521137972 kosten 18.75 ex btw

denk ik jullie ff te helpen omdat ik hier op het form heb gelezen

dat ze de hele bekleding los gaan halen

en dat is niet nodig je kan er zo ook bij

maar goed jullie vinden het woord belangrijker lijkt wel ........................

Geplaatst:
maar goed jullie vinden het woord belangrijker lijkt wel ........................

Nee, alleen ik vond het belangrijk, omdat ik niet begreep welk onderdeel je bedoelde. En eerlijk gezegd nou nog niet! maar zal het nu, met dit onderdeel nr zelf wel opzoeken.

P.s hang hier vnl op dit forum rond om wat over de z3 te leren. Ben geen lid van andere stopzinnige chatforums ofzo.

Geplaatst:

ja oke ik snap het

vond het ook een raar woord voor dat ding

maar ben wel blij dat die rammel weg is

want daar word je ook niet vrolijk van :wave:

Geplaatst:

En nu wil iedereen weten waar het nu over gaat en waar het zit.

pict0036inetky5.jpg

Als je bij albert heijn naar het bovensteschokbrekerrubber vraagt kan elke vakkenvulller je er zo aan helpen

Geplaatst:
geen lager maar toch staat er op de bon van bmw

tussen lager :wave: :fiew:

Dat is Duits voor suspension :thumbup::blink:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.