Ga naar inhoud

Invoer uit het buitenland


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Per 01-01-2008 treedt een nieuw BPM-Besluit in werking. Klik op onderstaande link om het besluit volledig te lezen:

BPM Besluit

  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

juist ja, wat is er nu praktisch veranderd :thumbup:

Geplaatst:

vroeg ik mezelf ook af :thumbup:

Geplaatst:

0 dagen

1 maand 0 4

1 maand

3 maanden 4 3

3 maanden

5 maanden 10 2,5

5 maanden

9 maanden 15 2,25

9 maanden

1 jaar en 6 maanden 24 1,444

1 jaar en 6 maanden

2 jaar en 6 maanden 37 0,833

2 jaar en 6 maanden

3 jaar en 6 maanden 47 0,833

3 jaar en 6 maanden

4 jaar en 6 maanden 57 0,75

4 jaar en 6 maanden

5 jaar en 6 maanden 66 0,5

5 jaar en 6 maanden

6 jaar en 6 maanden 72 0,416

6 jaar en 6 maanden

7 jaar en 6 maanden 77 0,416

7 jaar en 6 maanden

8 jaar en 6 maanden 82 0,333

8 jaar en 6 maanden

9 jaar en 6 maanden 86 0,333

9 jaar en 6 maanden 90 0,083

Als dit de nieuwe BPM kortingstabel is dan ziet dit er niet goed uit ...

FireSpy

Geplaatst:

ok dit gebeurt er volgens mij.

Heb net de bpm afgetikt dus vandaar.

De tabel gaat zo te zien een half jaar later lopen. Waar ik nu bij 6 jaar 77% korting had is het straks pas na 6.5 jaar.

Dit is dus duidelijk een nadeel.

Voordeel is dat de BPM in het vervolg eindelijk per maand afgeschreven gaat worden.

Per maand gaat er dus (in mijn geval) 0.416% (=5% van de volgende stap delen door 12 maanden) af. Je kunt voortaan dus de keuze maken de bpm al te gaan betalen ipv moeten wachten tot de auto weer een heel jaar ouder is.

Geplaatst:

Feitelijk weinig; je hoeft nu alleen niet meer het volledige jaar af te wachten om aanspraak te maken op de kortingspercentages. Het verloop is weer maandelijks zoals 2 wetsvoorstellen terug.

Als je het helemaal exact narekent ga je er in het begin van de eerste 6 maanden gemiddeld ongeveer 2% op achteruit en aan het eind van de laatste 6 maanden 2% op voorruit.

Geplaatst:

aha, ik kan me herinneren 4 jaar geleden ook een "maandelijks" regeling te hebben gehd :newblush:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.